دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

فلسفه راهیان نور دانش آموزی از نظر فانی

دانش آموز در راهیان نور می‌آموزد چگونه از کشورش دفاع کند
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 317574
سرپرست وزارت ‌آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه از کشور خود دفاع کنند گفت: حفظ سلامت دانش‌آموزان در این اردوها برای ما یک هدف است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که در محل مرقد امام خمینی در حال برگزاری است اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند چرا اردوهای راهیان نور در پاسخ باید بگویم یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش در دنیا ارتقای ارزش‌ها و انتقال فرهنگ است، ما فرهنگی داریم به نام فرهنگ ایرانی و اسلامی بنابر این ارزش‌هایی داریم که باید تلاش کرد تا این فرهنگ و ارزش‌ها به نسل بعدی منتقل شود.

وی افزود: اردوی راهیان نور می‌تواند این انتقال فرهنگ را انجام داده و باعث زنده نگه داشتن یاد شهیدان و یادآوری ایثار و گذشت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس شود، ارزشهای نظام جمهوری اسلامی و ارزشهایی که امام خمینی(ره) به مدد اسلام در کشور جاری ساخت باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.

سرپرست وزرات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیوند تعلیم و تربیت با ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط اردوی راهیان نور محقق می‌شود گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان یاد بگیرند چگونه زندگی کنند و با دیگران تعامل داشته باشند که اردوها به طور عام این موضوع را دنبال می‌کنند.

فانی ادامه داد: دانش‌آموزان در یک اردو با هم زندگی می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه تعامل داشته باشند و بتوانند نظرات مختلف را تحمل کنند، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن یکی از اهداف آموزش و پرورش است و اردوهای بطور عام و راهیان نور به طور خاص این هدف را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مشترک در بین تمام رزمندگان این بود که فراتر از خود می‌اندیشیدند، اظهار داشت: خود و منیت در میان رزمندگان کمرنگ بود و دین، کشور، اسلام و ارزش‌های انقلاب نسبت به مسائل شخصی آنها پررنگ‌تر بود. لذا دانش‌اموزان در اردوهای راهیان نور یاد می‌گیرند که چگونه از خود بگذرند تا به ارزش‌ها دست بیابند.

فانی ادامه داد: دانش‌آموزان در راهیان نور، ایثار، گذشت و تعامل با دیگران را می‌آموزند. همچنین یکی از اهداف مهم راهیان نور این است که به دانش اموز می‌آموزد چگونه از کشور خود دفاع کنند. باید بگویم که یکی از افتخارات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس این بود که حتی یک متر مربع از خاک کشور جدا نشد بنابراین دانش آموزان در اردوهای راهیان نور می‌آموزند که از خاک خود دفاع کند.

وی عنوان کرد به روسای آموزش و پرورش در سراسر کشور می‌گویم که حفظ سلامت دانش آموزان برای ما اصل است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانش آموزان را به سلامت به راهیان نور برده و به سلامت به خانواده‌هایشان بازگردانیم. همچنین دانش‌آموزان باید از این فرصت برای بهسازی و افزایش معنویت استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اميني
Iran, Islamic Republic of
ازاقاي فاني متشكرم بخاطر حمايت ازطرح راهيان نور