دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

برنامه‌نعمت‌زاده‌برای جذب۸میلیارددلارسرمایه

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 317534
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزی های اقتصادی دولت تدبیر و امید، میزان سرمایه گذاری خارجی در چهار سال آینده به متوسط هشت میلیارد دلار افزایش می یابد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از سازمان سرمایه گذاری خارجی نوشت: محمدرضا نعمت زاده در نوزدهمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت حماسه اقتصادی اظهارامیدواری کرد که برای تحقق این هدف رایزنی های وزیر امورخارجه در بحث تحریم ها در مدت زمان پیش بینی شده به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار خارجی محور فعالیت های صنعتی کشور قرار گیرد، افزود: در این حوزه جذب سرمایه گذار در بخش فناوری های پیشرفته و های تک ضروری است.

نعمت زاده اهتمام ویژه به امر توسعه صادرات، تقویت روابط بین المللی، استفاده از تحقیقات دانشگاهی و ایجاد حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه، توسعه زیرساخت های مناسب صادراتی همچون راه، گمرک، خطوط ریلی و هوایی، توسعه روابط بانکی فعال بین کشورها و شناسایی رقبای خارجی در بازارهای هدف را ضروری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ۳۰ پست سازمانی رایزنان اقتصادی ایران فقط ۱۰ رایزن فعالیت می کنند، گفت: در این زمینه آموزش های لازم برای پر شدن ظرفیت های سازمانی این حوزه آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بر اساس معیارهای جهانی به ازای هر یک دلار جذب سرمایه گذاری خارجی دو دلار سود عاید کشور سرمایه پذیر می شود که می توان با برنامه ریزی و درایت این میزان را افزایش داد.

نعمت زاده جلوگیری از صادرات خام و توجه بیشتر برای فراوری محصولات و تولیدات داخلی را از راهکارهای اساسی توسعه صادرات و کسب ارزش افزوده بیشتر عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس معیارها و ارزیابی بانک جهانی متاسفانه رتبه کسب و کار کشور بسیار پایین بوده و این وضعیت باید در مدت چهار سال آتی اصلاح شود.

نعمت زاده ادامه داد: توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیکی و مخابراتی از جمله مواردی است که تحقق آن نقش مهمی در افزایش میزان صادرات، کاهش هزینه های تولید و بهبود فضای کسب و کار ایفا می کند.

وی تاکید کرد: برای فعالیت در سطح بین المللی باید زیرساخت های کشور در حوزه مخابرات و ماهواره توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات و تجارت الکترونیک می تواند در نهایت به بهبود وضع کسب و کار کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: موضوع جهانی شدن و ارتباط تنگاتنگ با کشورهای جهان امری اجتناب ناپذیر است و باید برای این امر برنامه ریزی و ساختارها و زیرساخت های لازم توسعه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ازطريق گران نمودن اتومبيل درامد هشت ميليارد دلاري تحقق پيدا ميكند واحتياج به سرمایه گذاري نيست . پيشنهاد خوبي است تحقيق كنيد ببينيداگرجا دارد گران كنيد!!!