شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اوباما:تعطیلی‌دولت چوب‌لای‌چرخ اقتصاداست

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 316796
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به عدم توافق در مورد بودجه این کشور بیانیه صادر کرد و نسبت به تبعات تعطیلی دولت فدرال این کشور هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به عدم توافق نمایندگان کنگره در مورد بودجه این کشور و احتمال تعطیلی دولت فدرال تا چند ساعت آینده واکنش نشان داد.

وی در این بیانیه با اشاره به تبعات تعطیلی دولت در صورت عدم توافق بر سر بودجه، گفت این امر موجب تعطیلی بسیاری از مراکز دولتی شده و صدها هزار نفر از کارکنان دولتی را از کار بی‌کار می‌کند.

اوباما همچنین هشدار داد که این موضوع می‌تواند «اثرات قابل‌ملاحظه‌ای» بر اقتصاد آمریکا و بسیاری از مردم این کشور داشته باشد.

رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در ادامه از مجلس نمایندگان این کشور به دلیل عدم موافقت با طرح‌های مورد حمایت دولت انتقاد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا اکثریتی جمهوری‌خواه دارد و با اجرای طرح خدمات درمانی‌ مورد حمایت اوباما مخالفت می‌کند. در طرف مقابل، دموکرات‌ها که اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند، از تائید لایحه بودجه‌ای که اجرای طرح خدمات درمانی را متوقف می‌کند، خودداری می‌کنند. همین اختلاف به بروز بن‌بست اخیر در آمریکا منجر شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی دیگر از بیانیه خود، گفت تعطیل شدن دولت، چوب لای چرخ اقتصاد آمریکاست و نباید اجازه داد این اتفاق رخ دهد.

در صورتی که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا تا پایان وقت دوشنبه در مورد بودجه به توافق نرسند، دولت فدرال این کشور تعطیل می‌شود. این امر بیش از ۷۰۰ هزار کارمند دولتی را تا زمان رفع اختلافات از کار بی‌کار می‌کند.

اوباما روز دوشنبه در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد، کنگره به خصوص مجلس نمایندگان تصمیم صحیحی اتخاذ کند، چراکه تعطیلی دولت نشان‌دهنده «اوج بی‌مسئولیتی» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *