جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

نتانیاهو برای رایزنی درباره ایران به آمریکارفت

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 316350
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای رایزنی و گفتگو در خصوص ایران، تل آویو را به مقصد نیویورک ترک کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الجزیره نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز یکشنبه پیش از سفر به نیویورک در فرودگاه بن گوریون تل آویو به رادیو اسرائیل گفت، من قصد دارم در سفر به آمریکا واقعیت هایی را در خصوص ایران مطرح کنم.

وی افزود، گفتن حقیقت در شرایط کنونی برای امنیت و صلح جهانی و به خصوص امنیت اسرائیل لازم و ضروری است. وی سخنرانی مسالمت آمیز حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را "بدبینانه" و "ریاکارانه" ارزیابی و توصیف کرده است.

نتانیاهو قصد دارد فردا دوشنبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده و روز سه شنبه برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به شهر نیویورک خواهد رفت.

نتانیاهو تلاش زیادی را برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران انجام داده است. اسرائیل و کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرده اند ولی تهران بارها این ادعاها را رد کرده است.

روحانی نیز ضمن رد این اتهامات در سخنرانی خود در سازمان ملل تاکید کرد، سلاح های هسته ای هیچ جایگاهی در دکترین امنیتی و دفاعی ایران ندارد.

روحانی و اوباما برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹ میلادی در تماسی تلفنی در خصوص موضوعات مختلفی از جمله برنامه هسته ای ایران رایزنی کردند. رسانه های خبری اسرائیل نیز اعلام کردند، نتانیاهو از وزرای کابینه خود خواسته است تا در خصوص تماس تلفنی اوباما و روحانی اظهار نظر نکنند.

روحانی پس از بازگشت به ایران در خصوص تماس تلفنی با اوباما گفت، به اوباما گفتم که برنامه هسته ای ایران حق ملت ایران و مساله ای مربوط به توسعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *