جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱۹
۱۰۸
چه دادیم و چه‌گرفتیم؟!

اظهارنظرهای روحانی در نیویورک تحسین‌برانگیز بود اما...

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب: 316301
پیشنهاد آقای روحانی، «امتیاز» بزرگی بود که رژیم صهیونیستی به عنوان یک آرزو دنبال می‌کند و آن، به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل است!
اظهارنظرهای روحانی در نیویورک تحسین‌برانگیز بود اما...
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

پرسیدن که عیب نیست. مخصوصا از کسانی که «دانستن را حق مردم» می‌دانند! و طی سه دهه گذشته بارها بر این «حق» اصرار ورزیده‌اند. از این روی، پرسشی که در پیش است و آنچه این نوشته در پیوست خود دارد، نباید دولتمردان محترم را آزرده‌خاطر کند و یا این تلقی را پدید آورد که قرار است زحمات متراکم و روزهای پرکار آنها نادیده گرفته شود. پرسش درباره سفر نیویورک است، سفری که طی چند روز گذشته پیرامون دستاوردهای آن تبلیغات پرحجم و گسترده‌ای شده و این تبلیغات کماکان ادامه دارد. پرسش اما، این است که جناب رئیس‌جمهور محترم و هیئت همراه ایشان در سفر نیویورک و در تعامل با آمریکا و متحدانش «چه داده‌اند و چه گرفته‌اند»؟ و در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛

1- سخنرانی آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مصاحبه‌های بعدی ایشان با رسانه‌های آمریکایی، اگرچه در برخی از موارد که به آن اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت، خالی از کاستی نبود ولی در مجموع می‌توان اظهارات جناب روحانی را در تاکید بر سیاست‌های کلان نظام، حمایت و دفاع از حقوق مردم شریف ایران و استدلال‌ها و مستنداتی که برای این منظور ارائه کرده بودند، مثبت ارزیابی کرده و مخصوصا بخش‌هایی از آن را شایسته تقدیر دانست. این بخش از سخنان رئیس‌جمهور محترم کشورمان با عصبانیت دشمنان تابلودار ایران اسلامی، مخصوصا رژیم صهیونیستی روبرو شد تا آنجا که نتانیاهو با شتابزدگی به اوباما و دولتمردان آمریکایی هشدار داد «فریب لفاظی‌های روحانی را نخورند»! لحن آرام و اظهارنظرهای آمیخته به آرامش‌ آقای روحانی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها، مخصوصا آنجا که با استدلال منطقی و محکم همراه بود نیز - که نمونه‌های فراوانی از این دست را می‌توان آدرس داد- تحسین‌برانگیز بود. اما لحن ملایم رئیس‌جمهور محترم کشورمان و نشانه‌ها و پیام‌هایی که از خواست جدی ایشان برای فرو ریختن دیوار بلند بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا حکایت می‌کرد نه فقط غیر از «وعده‌های نسیه» و لفاظی‌های بی‌پشتوانه مقامات آمریکایی هیچ دستاورد دیگری به دنبال نداشت بلکه به گونه‌ای که اشاره خواهیم کرد کفه مواضع‌ طلبکارانه و خواسته‌های باج‌خواهانه حریف را نیز سنگین‌تر کرد.

2- متاسفانه نرمش رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مقابل حریف، تنها به لحن ایشان در گفتار خلاصه نشده بود بلکه جناب روحانی - شاید بی‌آن که متوجه باشند و یا بخواهند - در برخی از مواضع خود به گونه‌ای سخن گفتند که از دیپلمات‌ کارکشته و پرسابقه‌ای نظیر ایشان دور از انتظار بود. آقای روحانی در پاسخ به خبرنگار سی.ان.ان که نظر ایشان را درباره «هولوکاست» پرسیده بود، به اظهارات قبلی خود دراین‌باره اشاره کرده و گفتند؛ من دیپلمات هستم و نه مورخ و دراین‌باره - هولوکاست - باید مورخان نظر بدهند. این در حالی است که جناب روحانی می‌توانست با استفاده از این پاس - به قول والیبالیست‌ها - آبشار محکمی بر زمین حریف بکوبد و در ادامه پاسخ خود اضافه کند «البته تعجب می‌کنم که چرا به هیچ مورخی اجازه تحقیق و بررسی در این زمینه داده نمی‌شود.» این پرسش می‌توانست توپ هولوکاست را در میدان حریف بیندازد و جناب روحانی باید می‌دانستند که ممنوعیت تحقیق درباره هولوکاست یکی از پاشنه آشیل‌های به شدت آسیب‌پذیر صهیونیست‌ها و غرب است.

و یا در سخنان دیگری به عنوان یک نظر تعیین‌کننده و برگ برنده! پیشنهاد دادند که اسرائیل (!) نیز باید به معاهده NPT بپیوندد. این پیشنهاد ایشان به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هیئت‌های سیاسی را «بهت‌زده» کرد. چرا، زیرا پیشنهاد آقای روحانی، «امتیاز» بزرگی بود که رژیم صهیونیستی به عنوان یک آرزو دنبال می‌کند و آن، به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل است!

3- مروری گذرا بر مواضع رسما اعلام شده مقامات آمریکایی به وضوح نشان می‌دهد که حریف نه فقط در مقابل نرمش‌ها و امتیازات ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور محترم کشورمان هیچ امتیازی - تاکید می‌شود که هیچ امتیازی - نداده است، بلکه این نرمش و تسامح را به حساب نیاز جمهوری اسلامی نوشته و به روال بارها تجربه شده، به جای امتیاز در مقابل امتیاز، بر مطالبات باج‌خواهانه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز افزوده است.

آقای ظریف بعد از مذاکره با وزرای خارجه 1+5 و گفت‌وگوی اختصاصی و جداگانه با وزیر امور خارجه آمریکا، از مذاکرات ابراز خشنودی کرد و توضیح داد که ظرف حداکثر یکسال همه مسائل حل شده و تحریم‌ها برداشته می‌شود. اما جان کری، بلافاصله بعد از این نشست در مصاحبه با خبرنگاران، فهرستی طولانی از مطالبات غیرقانونی آمریکا را مطرح کرد و بی‌آن که بگوید آمریکا در مقابل این مطالبات فراقانونی، غیر از لفاظی چه امتیازی را روی میز می‌گذارد گفت؛ اقدامات عملی ایران برای اعتمادسازی‌ می‌تواند شامل دسترسی سریع بازرسان به تأسیسات فردو، امضای پروتکل الحاقی، توقف داوطلبانه غنی‌سازی در حد بالا و... باشد. خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کنگره آمریکا نوشت؛ «بیشتر اعضای کنگره، [آقای] حسن روحانی را فریبکار می‌دانند»! «ادر ویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد «ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر ایران ادامه دهیم! کاترین اشتون پس از پایان مذاکره با هیئت ایرانی گفت؛ در بسته پیشنهادی 1+5 تغییری ایجاد نشده است! رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که باید بر شدت تحریم‌ها علیه ایران افزوده شود، تعدادی از نمایندگان کنگره، از جمله «لیندسی گراهام» و «مک کین» با صدور بیانیه‌ای خطاب به اوباما، نوشته‌اند «ما نباید به ایران اجازه بدهیم از چانه‌زنی به عنوان ابزار فریب و خرید وقت استفاده کند»! و دهها نمونه دیگر که در گزارش‌ها و ستون اخبار ویژه امروز کیهان به مواردی از آنها - فقط به عنوان مشتی از خروارها - اشاره شده است.

و اکنون باید از رئیس‌جمهور محترم و هیئت‌ بلندپایه همراه ایشان پرسید که آیا می‌توانند فقط به یک نمونه از واکنش مثبت و حاکی از امتیاز مقامات رسمی حریف که در پاسخ به «نرمش»! جناب روحانی ارائه شده باشد اشاره کنند؟! اگر پاسخ منفی است - که منفی است - دستاورد سفر چیست؟!

4- آخرین بخش از سفر نیویورک که باید آن را تأسف‌بارترین پرده و بزرگترین امتیازی دانست که رئیس‌جمهور محترم کشورمان به حریف داده است، مکالمه تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکاست که در آخرین دقایق حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک و هنگام ترک آمریکا به سوی ایران صورت پذیرفته بود. این رخداد از دو زاویه قابل ارزیابی است؛

الف: خانم سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا بلافاصله بعد از انجام مکالمه تلفنی یاد شده در مصاحبه با سی.ان.ان گفت؛ تماس تلفنی با اوباما به درخواست آقای روحانی صورت پذیرفته و تاکید کرد این درخواست برای ما تعجب‌آور بود. رایس می‌گوید؛ ما در اوایل هفته که اوباما در نیویورک بود تمایل خود را برای ملاقات وی با روحانی اعلام داشتیم اما طرف ایرانی نپذیرفت، ولی امروز - جمعه - در کمال تعجب از طرف آنها با ما تماس گرفته و اعلام شد که رئیس‌جمهور روحانی تمایل دارد در حالیکه می‌خواهد از نیویورک خارج شود با اوباما تماس تلفنی داشته باشد. از سوی دیگر‌ اما، آقای روحانی هنگام ورود به تهران اعلام کرد که درخواست مکالمه از سوی آمریکا بوده است.

و اکنون سوال این است که اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار «دولت راستگویان» در تناقض نیست؟! و چنانچه این درخواست از سوی آمریکایی‌ها بوده است، نشان‌دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام‌نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست، بنابراین پرسش بعدی آن است که جناب روحانی و هیئت‌ بلندپایه همراه ایشان با چه تحلیل و تفسیری از ضرورت اعتماد به آمریکا یاد کرده و با آنهمه تبلیغات گسترده و پرحجم از تعامل اعتمادساز آمریکا به عنوان یکی از دستاوردهای سفر نیویورک یاد می‌کنند؟! و این چه «گام اعتمادسازی»! است که هیچیک از طرفین تماس حاضر نیستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند؟!

ب: ممکن است گفته شود مگر یک تماس تلفنی صرفنظر از آن که کدام طرف در انجام آن پیشقدم شده است، چه امتیازی برای حریف تلقی می‌شود که در این‌باره باید گفت؛ آمریکا طی سی و چند سال گذشته و مخصوصا طی چند سال اخیر به مذاکره با ایران اسلامی نه برای حل و فصل مسائل فیمابین بلکه به «مذاکره برای مذاکره» نیاز مبرم و حیاتی داشته است، چرا که به وضوح می‌داند و بارها به صراحت اعتراف کرده است که انقلاب‌های اسلامی منطقه و نهضت‌های مقاومت از ایستادگی ایران اسلامی الگو گرفته‌اند بنابراین بلافاصله پس از مذاکره، می‌تواند انجام آن را با این پیوست برای دنیا و جهان اسلام - یعنی عقبه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران - فاکتور کند که اگر الگوی شما ایران است، جمهوری اسلامی ایران نیز در نهایت و پس از سی‌ و چند سال مقاومت چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا و متحدانش نداشته است! فقط نگاهی به انبوه تفسیرها و تحلیل‌ها و گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی‌ و صهیونیستی بیندازید و ببینید که چگونه از مکالمه تلفنی مورد اشاره با عنوان «تسلیم ایران اسلامی»! و ضعف و ناچاری ناشی از فشار تحریم‌ها یاد کرده‌اند؟!

5- و بالاخره گفتنی است که انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است و به این نکته و مستندات آن خواهیم پرداخت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهتره این اصلاح طلبا شناسنامه شون رو تغییر بدن و شناسنامه امریکایی بگیرند البته اگه جناب اوباما بهشون بده
anar
Iran, Islamic Republic of
آقای حسین آقای عزیز
چرا در هشت سال دوره آقای اسبق از این جنس سئوالات نبود؟
چرا چرتکه عواید شما در آ ن دوران محاسبه گر ریخ و پاش نبود ؟
خداوکیلی این حرفت یه کم بی انصافیه. ایشون در دوره قبلی هم تیزترین انتقادات رو می کردند. کافیه کمی آرشیو روزنامشون رو تو اون 8 سال ببینید. به نظرم شخص ایشون فقط دنبال مصلحت انقلابند و لا غیر.
United States
اشتباه منفي زدم
اصلاح طلبان مظهر تندروی و افراط هستند. شیخ حسن مراقب شون باش که یه روزی جلوی خودت هم می ایستند
هرچه میکشیم از همین تندروهای اصلاح طلب است اول انقلاب از دیوار سفارت بالا رفتند و حالا برای رابطه با امریکا رقاصی میکنند
عامل اصلی مشکلات ما با امریکا همین اصلاح طلبان هستند. اونا روز اول رابطه رو قطع کردند
اون کار اصلاح طلب ها در اول انقلاب بر حسب شرایط و فضا درست بود، امام هم تائید کرد.
خودشان ادعا می کنند فضای ان روز آن گونه رفتارها را می طلبید و فضای امروز گونه ای دیگر.
عموم اصلاح طلبان نیز خواهان مذاکره همراه با عزت و در موضع برابر با آمریکا هستند.
البته در عده ای از آنها این خودباختگی وجود دارد که می باید خود جریان اصلاحات آنها را طرد کند.
شما افراطیها(طالبان ایران)که 34 سال نون همون بالا رفتن از دیوار سفارت امریکا رو میخورید
علی
برادر بزرگوار اگر قبول دارید که اشغال سفارت کار درستی نیست چرا شما وهم فکران جناب شریعتمداری نه در سال زمان پس از انقلاب که 33 سال بعد این کار را کردید(حمله به سفارت انگلیس)؟!! حداقل توجیح اشغال سفارت در سال 58 این است که در فضای انقلاب بودیم و ملت ناراحت بودند از کارشکنیهای آمریکا در پیروزی انقلاب و کمک به شاه ولی در این زمان یعنی 33 سال بعد چه توجیهی داره؟!!!
Netherlands
شما هم در خانه ات را میبندی که دزد نیاد
چهره استعمار آمریکا و انگلیس روشن است .ببینید چه بر سر چین و هند و تالیلند و فیلیپین آورده اند.
آخه بميرم اين تايلنديها بيچاره نون شب ندارند بخورند
رضا
می تونی بمیری جانم مشکلی نیست چون اگه ما مقدر باشیم بهتر میتونیم دست مظلومان بگیریم یا خودمون هم مثل اونها باشیم
France
همین عناصر نادان افراطی اوایل انقلاب دشمن تراشی کردند وجنگ هشت ساله را که منجر به تخریب کامل کشور وشهید و معلول شدن بیش از یک میلیون نفرودر نهایت آن جام زهر شد، جلو اینها باید گرفته شود.
به عنوان يك مسلمان ايراني كم مونده ازغصه بميرم وقتي چشم هاي نااميدوبهت زده مسلمانان ورنج ديدگان دنيا راببينم
عالی......
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
وباز هم سوژه هاي جالب براي شيخ حسين !!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب بود جناب آقای شریعت مداری منتظر عکس العمل مقام معظم رهبری می ماندند
United Arab Emirates
این بابا شریعتمداری ذاتا تنگنذره و فقط بد میبینه
نخیر آینده نگرو از تجربه ها استفاده میکنه. فقط بگید آمریکا به کدوم کشور و ملتی رحمکرده که بیاد به دشمن دیرینه اش که ایران باشه رحمکنه؟! چرا اینقدر خوار و ذلیل به دست و پای آمریکا میفتید؟
Iran, Islamic Republic of
شما گشاد نظر بودی کجا را فتح کردی؟ قلب آمریکا را؟یا دل اوباما را؟
الف
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری عزیز خداوند انشاالله شما رو هدایت کنه که همیشه موجب تنش در کشور میشید لطف کنید اینقدر تذکر دلسوزانه صادر نکنید اگر در برابر کارهای حاج محمود احمدی نژاد از اول اینچنین می ایستادید الان شاید وضعیت ما اینگونه نیود
برادر ارجمند مملکت صاحب داره مسول داره اگر قرار باشه تذکری به آقای روحانی داده بشه این تذکر رو حضرت آقا باید بدن نه شما
ما خیلی راحت میتونیم برای تامین منافع ملی با آمریکا رابطه برقرار کنیم و هر جا دیدیم عزت و شرف امون زیر سوال میره دوستی و رابطه امون رو کاهش بدیم مگه ما عقد اخوت قراره با آمریکا ببندیم؟؟؟
متاسفانه در کشور ما بعضی ها از عدم رابطه با آمریکا و تاکید مداوم بر شعار مرگ بر آمریکا کاسبی و دلالی راه انداختند
Iran, Islamic Republic of
آقای الف خواهشا به فرمایش خودتان عمل کنید و یه آقای شریعتمداری تذکر ندهید مملکت صاحب داره
البته از نظر شما اصلاح طلبان بسیار فهیم وصاحبان شعار زنده باد مخالف من مرگ خوب است اما برای همسایه
علیرضا
منصفانه بخوایم قضاوت کنیم روحانی و تیم همراهش هوشمندانه در خواست طرف آمریکاییها رو رد کردند به دو دلیل:
اول اینکه بعد از سی و پنج سال ایرانِ مقاوم در برابر آمریکا به مذاکره بلافاصله بعد از انتخابات روی آورده که این نشونه ضعف ما و باعث تبلیغاته وسیع اونا برای پیروزیه سیاستهاشون و هشدار به همه ملتهای مقاوم در برابر زیاده خواهیهای آمریکا بود که به درستی آقای شریعتمداری هم اشاره کردند ولی گفتگوی تلفنی (که الان تو برنامه نگاه 1 توسط آقای عراقچی عنوان شد به درخواست آمریکاییها بوده)نه برای مصالحه به ناحق که برای دفاع از حقوق ملت ایران،اهداف آمریکاییها رو حقیقتا برآورده نمیکنه.اونا ملاقات بدون هزینه و امتیاز بزرگ بعد از این همه سال و کسب بیشترین منفعت میخواستن که محقق نشد.
دوما آمریکا بخاطر عدم حمله نظامی به سوریه در موضع ضعف قرار داشت و داره یادمون نره که همین آقای کری از حمله به سوری تحت عنوان هشدار جدی به ایران و حزب الله یاد کرده بود پس نتیجه دیدار چیزی جز به بار نشستن همون هشدار نبود با این تفاوت که حمله ای انجام نشده که بخواد هشداری در پیش باشه.
اما به واقع درست گفتن که آقای روحانی در ارتباط با هلوکاست و از این دست سوالات میتونن به شکل بهتری بهره برداری کنن بعبارتی چوب اونها رو بگیرن و توسر خودشون بکوبن.
Iran, Islamic Republic of
اگر ملت ایران میخواست برای اوباما کفش پرتاب کند آقای ش را برای ریاست جمهوری انتخاب میکرد!
آقاي روحاني جواب اين سوالارو بديد،البته اكر جوابي داشته باشيد
خدايا به امام زمان و نائب برحقشان صبر بده
روحانی کار درستی را که باید انجام داد. حالا توپ در زمین آمریکاست. روحانی فرصت عقلانیت و صلح رو به اونها داد. حالا انتخاب با خودشون هست و حیثیت شون در دنیا به این بسته. در هر صورت ما چیزی رو از دست نمیدیم.
اون سخنرانی روحانی در مورد اسرائیل و ان پی تی به نمایندگی از کل کشور های عدم تعهد بود و نه فقط ایران! که متن سخنرانی هم محصول نظرات همه اعضا عهدم تعهد بوده است آقای شریعتمداری.
United Kingdom
گرصبرکنی زغوره حلواسازی.بابابه قول معروف صبرکوچیکه ی خدا50ساله.ماهم این 4سالوصبرمیکنیم ببینیم این یکی چه گلی میکاره.وقتی سخنرانی شونوگوش دادم خیلی امیدوارشدم اماوقتی قضیه تلفن بازی شونوفهمیدم انگاراب یخ ریختن سرم.درددل زیاده وقتتونو نمیگیرم.دعاکنیدبرارهبرمون.کشورمون و....
بعضی ها که قدرت تحلیل سیاسی ندارند و به حرف حضرت امام و رهبری هم دقت ندارند،دشمن شناسی آنها فوق العاده ضعیف است.آمریکا مدتها می خواست با ایران مذاکره کنه تا چند عکس و فیلم تهیه کنه و بگه ایران به من نیاز داره و ما فقط می توانیم مشکل دنیا رو حل کنیم. باز جای شکرش باقیه که آقای روحانی با اوباما دست نداد...اونوقت چی میشد..
ترابا
آقا جان پيغمبر كه نرفته نيويورك اين جور ايراد گرفتي
تازه اگر ايراد باشه
آخه آدم چكنه هر كاري كنه باز شما ها يه ايرادي براش داريد
Australia
میدونی آقای حاج حسین
من یک اصول گرا هستم که برای نظام و رهبری جانم را هم خواهم داد ولی امروز پی بردم که ضد ولایت فقیه یعنی چه ؟ و افراد ضد ولایت فقیه میتوانند اصول گرا هم باشند
منم امروز فهمیدم اصول گرا یعنی چی؟
مثلا ولایتی...
Iran, Islamic Republic of
واقعا خدا حاج حسین و امثال ایشون رو برای مملکت حفظ کنه...
بازم فوق العاده دقیق بود....
نسل اول
باتوجه به اینکه رئیس جمهور قاطعانه گفتند اختیار تام ازجانب رهبری دارند و این موضوع تکذیب نشد منطقی نیست اینگونه باایشان برخورد شود.

البته حق انتقاد برای همگان بایستی محفوظ باشد اما ازنماینده رهبری درکیهان انتظاردیگری وجود دارد!
مقام معظم رهبری بارها روی مقاومت تاکید کردند بخصوص دربیاناتسال نو و همینطور در ادامه ی سیاست سازش قهرمانانه فرمودند که به رابطه با آمریکا بدبین هستند. این کم پیامی هستش؟
خودش می رفت و احتیاجی به این همه تفسیر نداشت و این و مانند این مانند مردم زندگی نکردند و دنبال دارو و تجهیزات پزشکی نرفتند اگر می رفتند قبله خود را فراموش می کردند
الان کی در خطر است چی در خطر است ما که اقای خود شذیم و اینهمه عدالت چرا ......فکر کنم ما که فرزند رمضان بودیم اما این رمضان است که فراموش کرده فرزندان خود و اقتضاد مقاومتی ......
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت احسنت
محمد
آقای شریعتمداری خیلی بده که آدم اینقدر بدبین باشه و هیچ کس رو قبول نداشته باشه و فقط حرف خودشه رو بزنه ، قوی ترین تیم سیاست خارجی ایران مربوط به دولت آقای دکتر روحانیه
Iran, Islamic Republic of
بعد تماس تلفنی حسن و حسین:
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم!
این همه اسرائیل را به رسمیت نشناختیم چی شد؟یک وجب از خاک فلسطین اشغالی را پس داد؟فقط باعث شد نتوانیم بابت تعهدات بین المللی فشاری وارد کنیم.
آرش
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری جواب سوالتون اینه: هردو طرف از وجود تندروهایی مثل شما در کشورشان می ترسند. حق دارید ناراحت باشید شما نون همین دشمنیرو دارین می خورین
ما آروم برو زیر پای آمریکا و اسرائیل له شو
ali
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری !!!8سال دستاورد شمارادربرگشت ازاجلاس ها برای ملت مشاهده کردیم.
سعید
Iran, Islamic Republic of
مشکوک ترین رفتارطی این چند روزمربوط به بی بی سی فارسی است که بطوربیسابقه ای سرمایه وتوان خودرابطورصددرصدی روی این به اصطلاح مذاکرات گذاشته!!!
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری بهتره سکوت کنه این سیاست رهبری بود
اگر ادعای ولایتمداری داره ...
شیردل
احمدی نژاد با ملت چه کرد بااین تفکرات ایران واسلام را به نابودی میکشانید با افکار شما به یاد خوارج می افتم کاسه داغتر از آش شما که خود را طرفدار رهبری می دانید
Iran, Islamic Republic of
...بر دولت برره اي ها.
ali
خوب به هر حال روشهاي مديريت روئساي جمهور محترم رو از اول انقلاب همه به خاطر دارن.چي داديم و چي گرفتيم؟اما اقتدار ما با حرف خدشه دار نميشه
........
ظاهرا سردبیر فقط نظرات آقایون حامی شیخ حسین رو لیست میکنه ....اخوی نتیجه حمایت های شما از احمدی نژاد رو هم دیدیم....رجعت چاوز....بسیجی بودنش و......بذارید رئیس جمهور کارشو بکنه زیاد جوش نزن برات خوب نیست برادر افراطی
Iran, Islamic Republic of
همه بدونن مردم بدونين اينها حرف رهبر نبود اينها خودسر عمل كردند در فرصت مناسب آمال بي ارزش خودشون رو اجرا كردند ببينيد اكثر ديدارها با كشورهاي اروپاي غربي بود همون هايي كه هنوز هم مارو تروريست ميدونن همونهايي كه با تحريمهاشون حداقل كلي از مريض هاي مارو به كام مرگ فرستادن . مردم بدونيد اين دولت دست نشانده همون آمريكاست . اينها همونهايي هستند كه شيعه هارو تو سوريه و يمن سر ميبرن همونهايي هستند كه جوونهاي با استعداد و با غيرت مملكتمون رو كشتند از چمرانها و همتها گرفته تا احمدي روشنها و شهرياريها . اينها همونهاي هستند كه به منافقها سلاح ميدن جا ميدن اي واي اي واي شهدا شرمندهايم شرمنده ايم . كاش من پرتاب كننده اون كفش بودم تا ...
Iran, Islamic Republic of
باید روی موضوع نرمش قهرمانانه بیشتر کار شود تا آنگونه که مدنظر مقام معظم رهبری است پیش رویم، نه آنکه این بهانه ای شود تا زیر بار خفت و ذلت برویم و امتیاز نابجا به دشمن بدهیم، به امید اینکه وضعیت اقتصادی ملت را بهبود ببخشیم
Nosratallah
Iran, Islamic Republic of
این نقد بسیار قابل تامل بعید میدانم ما از آمریکایی که جنایتهایش رو به فزونی است خیر ببینیم،دست آنها نجس است و دست دهنده را هم نجس میکند.
Iran, Islamic Republic of
قبلا در اظهار نظری گفتم آقای روحانی گفت من یک حقوق دانم و سرهنگ نیستم ودر جای دیگر که سیاستمدار غافل از اینکه معاهدات حقوقی و قراردادهای متقابل بیشتر پیرو پدیده های تاریخی است که ایجاد شده است اگر بهره ای از تاریخ نداشته باشی حقوقدان نیستی در جواب هلوکاست همان که مگر نه اینکه پیرو یک پدیده تاریخی به زعم صیهونیست ها انکار آن جرم و تحقیق در مورد آن ممنوع اعلام می شود و مقررات حقوقی خاص برای آن وضع میشود پس چگونه است که آقای حقوق این اندک را مورد توجه قرار نمی دهد ویا به ذهن مبارکشان خطور نمی کند که طرف مقابل را با همان دو سئوال احمدی نزاد ((از نظر شما غیر صادق ))خطاب قرار دهد بد نیست که در اینجا به بهره سیاستمداری خود بیافزاییم و کاستی های خود را بپذیریم اگر در تله مکالمه تلفنی طراحی شده برای شما ((با پیش فرض درخواست از طرف ایران ))افتاده باشی باید اذعان کنیم اگر سرهنگ و تاریخدان نیستید حقوقدان و سیاستمدار هم نه
Iran, Islamic Republic of
یکی به جلو این شریعتمداری و بگیره بابا اگه تولالایی بلدی چرا خوابت نمی بره ؟
چرا در ارتباط با روسیه هیچی نمی گی مگه شماها نمی گفتین نه شرقی نه غربی؟
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
با سلام جناب آقاي شريعتمداري شما كه آنقدر پيگير حق و حقوق مردم ايران هستيد خواهش ميكنم يك مقاله هم در رابطه با پيگيري ساختن نيروگاه اتمي بوشهر توسط كشور روس بنويسيد و علت ندادن موشكهاي S300 را پيگيري كنيد و يا در باره حق و حقوق درياي خزر كه روسها از 50% به 17% سهم ايران هم راضي نيستند .
مسولان این سایت همه مردم شما را می شناسند چرا از مخالفان نظری ثبت نمی کنید؟ننگ باد توطئه گر ننگ باد آدم های که از داخل در کار دولت اختلال ایجاد می کنند مردم از شنیدن حرفهای کیهان وجهان نیوز خسته شده اند خدا شما را لعنت کند
ك.م
Iran, Islamic Republic of
اولآ كه خودتان را جزو مردم به حساب نياوريد.مردم هميشه مشتاق شنيدن حرف حق مي باشند كه معمولآ از دهان شريعتمداري خارج مي شود.احتمالآ جنابعالي از كاربران فرارو هستين كه يه سري هم به سايتهاي انقلابي زدين ببينين چه خبر است.
Iran, Islamic Republic of
اگر از شنیدن حرفهای کیهان و جهان نیوز خسته شده ای اینجا چه ...میکنی
مهدی
واقعا این حرفا خنده داره و ...
ایران من
خیلی جالبه از این وقایع که در آمریکا رخ داد و رئیس جمهور کشورمان با صلابت سخنرانی کرد، تمام مردم عادی خوشحال هستند ولی......
نتانیاهو و حسین شریعتمداری دارند از غصه دق می کنند. توجه کردین؟
تمام مردم عادی خوشحال نیستند. خیلیها بهت زده هستند.
تحلیلی دقیق بود
سیدرضا
اقای شریعتمداری دیگه بلیط شما سوخته خواهش میکنم بیشتر از این حرف نزن شماظرفیت جهانی شدن جمهوری اسلامی ایران را نمیتونید تو مغزتون حل کنید اون هایی که امروز حرف از تعامل با امریکا میزنند یاران دسته یک امام ورهبری بودند وهستند دوران افراطی گری دیگر تمام شده است الان موقع نرمش قهرمانانه است....
تشکر
کوته فکرید
Iran, Islamic Republic of
آقای شرعتمداری برای ما همیشه فردی بصیر و صاحب بینش و غزیز است خدا حفظش کند
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
lاحسنت برادر اهل قلم
من فکر میکنم اطرافیان جناب روحانی زنگ زده اند و به ایشون گفته اند امریکاییها زنگ زده اند که البته این عزر بدتر از گناهه
برادر ها خیلی ناراحت نباشید هر چه جلوتر برویم مظلومیت احمدی نژاد روشنتر میشه
این آخریا کاری با احمدی نژاد کرده بودند که حتی کیهان هم خجالت میکشید از او حمایت کنه خداوکیلی احمدی نژاد غیر از مشایی چه مشکلی داشت چرا اینقدر کفران نعمت کردیم که تو دامن یک سری آدم افتادیم که تا مرز تحویل مملکت پیش رفتند چون نتونستند دوباره برگشتند به عنوان دایه عزیزتر از مادر میخاند مسیرا را هموار کنند تا شرایط مساعد بشه ضربه آخر را بزنند
Iran, Islamic Republic of
شاید آقای روحانی و هیئت همراه از دست چدنی و دستکش مخملی اطلاع ندارند که باید آنها را آگاه کرد.
Iran, Islamic Republic of
جالبه قبل از انتخابات همه حرفشون این بود که دولت ناکارآمده و ربطی به تحریم‌ها نداره. حالا تنها راه حلی که برای مشکلات اقتصادی دارن رابطه با امریکا و برداشتن تحریم‌هاست. چقدر انصاف!!!!!!
مرحبا... چه خیال خامی دارند که تحریم هارا بر میدارند و اقتصاد ما اینگونه بهبود میابد. مگر کشورهای اروپایی ورشکسته هم تحریم بودند؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
درور و رحمت خدا بر آن شیر و دامنی که تو را پروش داد. حاج حسین عزیز
آقای روحانی مراقب پاچه خواران باش
تحمل مخالف هم چیز خوبیست. چرا برخی تحمل یک نقد را ندارند؟
چون اینقدر تنگ نظراند که جز حرف خود و اندیشه ی خود را بر نمی تابند.
Iran, Islamic Republic of
از نظر آنها مرگ خوبست البته برای همسایه
سلمانی
نگران نباشیم موضوع خیلی ساده ست: گرگ گرگ است و معنای نرمش قهرمانانه در برابر گرگ آن است که ما به علت اینکه فضای رسانه ای و دهان های گویندگان را علیه ملت ما پر کرده اند کمی مجال به او بدهیم که مشخص است بنا بر موجودیت خود زوزه خواهد کشید و خواهد درید و در این عرصۀ کوتاه درست تر دیده خواهد شد انقلاب ما علیه جهل و دروغ بود. درست است در تیم حاکم دولت آنهایی که به قول امام فرزانه: "خدا بیدارشان کند"! وجود دارند. اما حرف حق سید علی با طوفان های بین المللی هم عوض نمی شود چه برسد آرزومندی یه مشت کم سواد منتظر داماد اجل آمریکا! هوشمندی رهبری که باید به خاطر آن با احترام ایستاد؛ تبدیل و استفاده از تفکر حاکمه هر دولت (به عنوان کارگزاران قانونی و منتخب نظام) به نفع انقلاب و اسلام و ایران عزیز است و این هنرمندی بی مانند است و در هیچ جای تاریخ سیاست هم هماوردی ندارد بله! نگران نباشیم موضوع خیلی ساده ست: مملکت صاحاب داره دادا!
United States
احسنت سردار قلم
m.m
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی و بی طرفانه بدون غرض جناحی و فقط و فقط تبین مسائل و تطبیق با آرمانها و اهداف ملت نوشته شده بود

متشکر جناب شریعتمداری
خدا
آقای شریعتمداری رو حفظ کنه که چشم ما رو به حقایق باز میکنه
وجود ایشون برای این نظام غنیمت بزرگیه
واقعا چرا رئیس جمهور کشور ایران اسلامی در مورد هولوکاست اینگونه صحبت کرد و یا دانسته و یا ندانسته با سخنان نسجیده اش دشمن صهیونیستی را خوشحال کند؟
بسمه تعالی
همیشه در مجامع عمومی توسط آدمهای مسئله دار حرفهایی زده میشود که به قول سیاستمداران مصرف داخلی دارد ولی همان آدمها در محافل خصوصی حرف دلشان را میزنند و البته در صورت لو رفتن دیوار حاشا بسیار بلند است کما اینکه این ماجرا به عینه در تمامی سخنرانی ها و جلسات قابل رصد میباشد. به نظر اینجانب این سناریو از مدتها قبل آماده اجرا بوده است و این وادادگی نه تنها یک خطای ناخواسته نیست بلکه دنباله همان برنامه سال 88 است که در چارچوب فتنه ای بزرگ تر از فتنه آن سال خود را نشان داده است کما اینکه بزرگانی که بعضا مرحوم شده اند به آن اشاراتی قبلا داشته اند و گفته بودند که در فتنه های بزرگتری که در پیش است در کنار رهبر انقلاب باشید و او را تنها نگذارید.
خدا سایه رهبری معظم را از سر ایران و مسلمین کم نکناد
طاهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ما نمي دانيم در كجا نوشته شده مذاكره يعني تسليم شدن . مگر هئيت ما با پرچم سفيد به نيويورك رفتند. مگر ملتهاي منطقه از جمله فلسطين و مصر ما را آلگو مي دانند. مگر نه اين است كه در جديدترين نظر سنجي ها 55 درصد فلسطيني ها از ايراني ها متنفرند . آقاي شريعتمداري به گفته كارشناسان غربي و عربي خبرهاي مربوط به هيئت ايراني بسيار مهمتر و با صلابت تر از هيئتها حتي آمريكا بوده . در ضمن چرا از ان طرف به قضيه نگاه نمي كني ؟؟؟ كه مثلا" جك استرو چي گفته يا چرا صهيونيستها به همراه افراطيون وطني چه سردردي گرفتند.
خواب نما شدي اخوي؟ تازه حاج حسين خيلي تحويل گرفته وگرنه از ديد من اين سفر ضعيف ترين و شل ترين مواضع رو داشتيم و هيچي هم گيرمون نيومد جز ذلت! مرگ بر منافق و دشمنان اسلام!
ك.م
Iran, Islamic Republic of
خدا اين استاد قلم آقاي دكتر حسين شريعتمداري را براي انقلاب نگهدارد كه با قلم خود هميشه توطئه هاي ضد انقلاب را برملا كرده و حقايق را بازگو ميكند.
اگر به نصايح ايشان كه دقيقا در خط رهبري مي باشند گوش دهند مسائل به خوبي و حفظ اقتدار ايران حل خواهد شد.
عبد الله ترابی
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری : خلص العمل فان الناقد بصیر بصیر : درست است که روز نامه نگاری و سر مقاله نوشتن یک حرفه است اما هر سرمقاله و هر پرسشی که همین جوری به ذهن آدم میآد نباید در جمع و عموم پرسید به بهانه این که پرسیدن حق مردم است، راستی برگردیم به چند سال پیش که آقای احمدی نژاد در سازمان ملل سخنرانی کوبنده ای ( به زعم شما )کردند و مساله هولاکاست را مطرح کرد و شما تا پارسال بلکه هم اکنون تایید و تمجید می کنید ، به نظر شما اون سفر چه دست آوردی جز تحریم و مشکلات اقتصادی فلج کننده را بدنبال داشت که حتی حاضر نشدید در سرمقاله خودتان از آقای احمدی نژاد بپرسید که آقای رییس جمهور : دانستن حق مردم است ، شما با این سخنرانی چه بدست آوردید و چه از دست دادید ؟ البته شاید در جواب بگویید که ما برای نان و آب انقلاب نکردیم ما باید در مقابل دشمن بایستیم حالا هرچه می خواهد بشود .... بعد این تحلیل را به پای پیروی از امام ورهبر و تاسی از مکتب عاشورا می نویسید و روی همین تحلیل و بینش سطحی و کوته دیگران را براحتی به سازشکار و احیانا ضد ولایت متهم می کنید ....خلصالعمل فان الناقد بصیر بصیر
فاضل
درود برحسین آقا . خداوند شما را حفظ کند . یکی از این آقایان بپرسد شما که ادعای انقلابی دارید میشه بفرمایید هدف شما از انقلاب و بعد دفاع از انقلاب چه بوده ؟ این اعمال شما درهمان راستا میباشد ؟ یادتون هست امام ره چه رهنمودهایی میداد ؟ چرا خودتون را به قیمت پایین میفروشید ؟ بهای انسانیت که برایش انقلاب کرده اید همین قدره ؟ جواب شهدا را میتونی بدی ؟
Iran, Islamic Republic of
واکنش آقای شریعتمداری چه اهمیتی دارد؟ وقتی ولی فقیه اجازه ملاقات داده است
چرا مدام نظر فردی را در روزنامه می آورید که مشخصا به انسجام ملی لطمه می زند؟ ایشان چکاره این مملکت هستند؟
الا ان حزب الله هم الغالبون
حزب الله اهل اطاعت و ولايت است و قدر نعمت مي‌شناسد، فداكار است و از مرگ نمي‌ترسد و گوش به فرمان «اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم» سپرده است و اينچنين، تو گويي خداوند وظيفه‌ي تحقق اهداف الهي همه‌ي انبيا را بر گرده‌ي صبور و پرقدرت آنان نهاده است، و چه شرفي از اين بالاتر؟ حزب الله از جانب خدا مأمور است كه انسان را و جهان را تغيير دهد؛ انساني كه امروز بيش از هر زمان ديگر گرفتار ظلمت شرك و بت‌پرستي است. در اينچنين دنيايي كه بشر امروز بت خويشتن را مي‌پرستد، ظهور حزب الله معجزه‌اي است كه از نفخات قدسي دم مسيحايي امام امت بر مي‌آيد.

حزب الله پيروز است و پيروزي خويشتن را مديون فقري است كه در پيشگاه غني مطلق دارد، و معراج تكامل او اين است كه وسيله‌اي در خدمت تحقق اراده‌ي حق باشد و از همين است كه حزب الله اهل اطاعت است و سر به فرمان اولي الامر دارد.

تو گويي هنوز فرياد اميرالمؤ‌منين علي (ع) در پهنه‌ي جاودان تاريخ طنين‌انداز است كه: «كجايند آن قومي كه به اسلام فرا خوانده شدند و پذيرفتند، قرآن را خواندند و بر احكام آن‌ استقامت ورزيدند، به سوي پيكار با دشمن برانگيخته شدند و از سر وله و شيدايي و اشتياق، همچون شيفتگي ناقه‌اي به فرزندش، اجابت كردند؛ شمشيرها از غلاف بر كشيدند و گرداگرد كره‌ي زمين را گروه گروه و صف اندر صف فرا گرفتند؟»

شهید اوینی


دوستان جه شد که عده ای از این فرهنگ به قدری تنزل کردند که برای یه تماس تلفنی با شیطان بزرگ اینهمه خوشحالی میکنند؟ناتوی فرهنگی با ما چه کرده؟
مرگ بر امریکا
رضا
جز خودش و دارودستش ایشان چیزی نمبینه
امیر
می دونید مشکل تو رقابت طرفداران عقلانیت و اعتدال و تندروهای غوغا سالار در چیه؟ طرفداران عقلانیت با یک فلسفه و منطق کتابی رو می نویسن و تندروها با یک کبریت آن رو آتش می زنند! جدا باید از ضررهای چنین گروه هایی بسیار گفته بشه. این وظیفه قشر معتدل؛معقول و روشنفکر جامعه است.
نگران
علی را طلحه وزبیر خانه نشین کردند.دنیا طلبی و خوش نشینی اندلس را اسپانیا کرد.مواظب باشیم
بابا اين حاجي را بفرستيد مرخصي زودتر ، خيلي غير واقعي تر از قبل شده و يا خودش را به أن را زده ...
سعید
آقای شریعتمداری کمترین دستاورد توقف اخراج ایرانیان از امارات است که البته ما این را عزت میدانیم و دقیقا با تعریف عزت از جانب شما متفاوت است!
شما تنها چیزی که براتون اهمیت نداره کشور و ملت ایران است
حسینی
خدا وکیلی از سخنان اول تشکر و وسط و آخرش مزخرف ، کنایه، نیش ، بازی خوب با کلمات و ایراد گیری از هر دولت و جناحی که پیشه سالیان دراز آقای شریعتمداری است خسته شده ایم به نظر من ایشان یک طوری دور خود بافته اند و به هیچ وجه بیرون آن نمخواهند راه یابند . مطلق اندیشی ، مخالفت با همه ، مثلا این دولت هنوز چند روزی نیست که سرکار آمده آقا می خواهند برایش نسخه بپیچند ! همه ما سخنان گهر بار مقام عظمای ولایت را شنیدیم و متوجه شدیم چرا ایشان نقش نفس اعظم را بازی می کنند . از لاک خود بیرون نمی آیند تاریخ مصرف شما مثل کاتب السلطنه منقضی شده است فقط نمدانم چطور 48 ساعت پس از سخنان مقام رهبری و ریاست جمهور ایشان توانستند حضور نا بجای خود را نادیده بگیرند .
United Kingdom
این سفر و این مکالمه را که خاری در چشم بدخواهان ایران و اسلام و انقلاب
محمدی
Germany
چرا برخی دیتاتورمابانه با شریعتمداری برخورد میکنند؟ بابا طرف نظر خودشو گفته شما قبول نداری نقدش کن چراب هش فحش میدین؟
Iran, Islamic Republic of
دقت کردید این اعطدالیها که شعار آزادی و منطق میدن بیشتر از همه دست به فحششون براهه؟
Iran, Islamic Republic of
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
اظهارنظرهای روحانی در نیویورک تحسین‌برانگیز بود
پاسخ :
نیازی به تائید تو نبود
Germany
درود بر حاج حسین
ایشون ول کنند مدعی تاسیس کننده گ ، ک ، ب - سیا و ..... هستند !
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما چرا پیامبر با برخی دشمنانش صلح میکرد؟چرا برخی از ائمه ما در دستگاه بنی عباس بودند؟درسته به ناچار یا اجبار و شایدم به مصلحت.ولی با اعمالشون ثابت میکردند که خودشون بر حقند نه دشمنان و مردم رو شیفته خودشون میکردند.لطفا کمی به زندگی بزرگان دین نگاه کنید.البته که صلح شرایطی داره که اون دیگه دست رهبره .پس لطفا خفه
من با خیلی از نظرات شریعتمداری موافق نیستم اما او را بخاطر شجاعت در نقد احمدی نژاد و روحانی و خاتمی و هاشمی می ستایم
نقد قدرتمندان بویژه در زمانی که در قدرت هستند کار هر کسی نیست
با توجه به تشکیک کیهان در راستگویی دولت جمهوری اسلامی و نگرانی شدید از برقراری ارتباط با آمریکا، لطفا روزنامه کیهان و آقای شریعتمداری "مرزبندی" خود را با « اسرائیل، منافقین خلق، القاعده، لابی صهیونیستی، سلطنت طلبان، نتانیاهو و راستگرایان افراطی آمریکا» مشخص کنند. با توجه به اینکه کیهان در گذشته علاقه زیادی به "مرزبندی" نشان داده!
مشخصه. شما کیهان نخوندی. چند سالته؟