پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

تصویب تحقیق و تفحص از سازمان چای

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 315633
نمایندگان مجلس با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور موافقت کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور را مورد بررسی قرار دادند.

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای در پایان سال ۹۱ از سوی جمعی از نمایندگان مجلس مطرح شد و به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع شد و این کمیسیون هم طی جلساتی با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی رسیدگی و ضرورت انجام تحقیق و تفحص را تصویب کرد.

محورهای این تحقیق و تفحص عبارتند از:

۱-خرید ۵۲ هزارتن چای سنواتی غیرقابل شرب و توزیع آن از طریق تعاون روستایی (توسط عوامل خریدار).

۲-صدور حواله کیلوی سوم برای شرکت‌های پیشتازان و ایرانیان در سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ که ضربه سنگینی به تولید داخل وارد کرده است.

۳-صدور حواله برای شرکت صدرا بدون اینکه مبلغی پرداخت یا خریدی صورت گرفته باشد.

۴-عدم پرداخت مطالبات چای‌کاران تا به حال که دوره جدید برداشت هم صورت گرفته است.

بهارستان‌نشینان بر همین اساس با ۱۲۲ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای موافقت کردند.

به گزارش تسنیم، در جریان بررسی این دستور کار بهارستان مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود به عنوان یکی از تقاضاکنندگان انجام این تحقیق و تفحص گفت: دولت همه ساله یارانه‌ای را به چای کاران پرداخت می‌کند و با اینکه یارانه‌هایی به این بخش اختصاص می‌دهد، اما هر ساله هم چای‌کاران و هم تولیدکنندگان مشکلات فراوانی دارند و مشخص نیست که مشکل از کجاست.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص راه‌حلی برای یافتن مشکل بخش چای کشور است، چرا که اکنون مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد و معلوم نیست که کشوری که به میزان مصرف چای دارد، تا کی باید شاهد وجود مشکل در بخش چای‌کاری و تولید چای خشک باشد.

این نماینده مجلس خطاب به نمایندگان تصریح کرد:‌از شما نمایندگان می‌خواهم که اجازه دهید تا با رای شما برای یکبار هم که شده از سازمان چای کشور تحقیق و تفحص انجام دهیم تا واقعیت‌ها مشخص شود، چرا که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و در واقع معلوم نیست که این مشکلات ناشی از چیست.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید برای حل مشکلات بخش چای بکوشد، چرا که آمار صحیح و دقیقی درباره جزئیات فروش چای کشور وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام و احترام
من خودم كشاورز چای‌كار هستم و تاكنون بهای برگ سبز تحویلی را كه تیرماه سال جاری برداشت كردم ؛ دریافت ننمودم.