دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

طراح اصلي حمله شيميايي به دمشق

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۵۴
کد مطلب: 315238
"بندر بن سلطان" طراح اصلی حمله شیمیایی غوطه شرقی ریف دمشق است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از شکست تجاوز نظامی آمریکا به سوریه به دلیل مخالفت گسترده افکار عمومی آمریکا و جامعه بین المللی به این تجاوز پرسش هایی درباره ماهیت طراحان اصلی حمله شیمیایی در غوطه شرقی ریف دمشق مطرح شده است. بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند "بندر بن سلطان" رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی مظنون اصلی این حمله در ریف دمشق است. کی وین پارت تحلیلگر آمریکایی که از سیاست های این کشور در مبارزه با تروریسم انتقاد می کند در گزارش های مختلف خود به نقش "بندر به سلطان" در تحولات سوریه اشاره کرده است. پارت، بندر بن سلطان را شاهزاده توصیف کرده است.

کارنامه "بندر بن سلطان" پر از حمایت از تروریست ها به ویژه القاعده است. وی رئیس عملیات القاعده و منبع اطلاعات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) درباره مبارزان عرب درافغانستان در دهه هشتاد میلادی قرن گذشته بوده است. نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال تاکید کرد بندر بن سلطان فرمانده گروه های شورشی در سوریه است که به دنبال سرنگون کردن نظام سوریه هستند.

"آدم اینتوس" تحلیلگر آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی " دموکراسی اکنون" از نقش "بندر بن سلطان" در حوادث یازده سپتامبر، حمله به افغانستان و عراق و در نهایت نقش وی در حمایت از تروریست ها در سوریه پرده برداشت. وی تاکید کرد بندر بن سلطان از توان مالی عربستان، نفوذ و ارتباطات خود تلاش کرد تا اطلاعات وی از درباره تسلیحات کشتار جمعی در سوریه دقیق باشد.

"بندر بن سلطان" به سازمان های اطلاعاتی غرب گزارش داد نظام سوریه از گازین سارین در ریف دمشق استفاده کرده است و سازمان اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و انگلیس مدت هاست در پی پیدا کردن بهانه ای برای حمله به سوریه بودند با استفاده از نقش "بندر بن سلطان" در ریف دمشق از این فرصت استفاده کردند. زمانی که این حمله شیمیایی در غوطه شرقی ریف دمشق رخ داد. خبرنگار آسوشیتدپرس در منطقه خاورمیانه بر اساس مصاحبه خود با ساکنان غوطه دمشق خود تاکید کرد بیشتر این ساکنان گفتند شورشیان مسلح از طریق کمک های بندر بن سلطان به سلاح شیمیایی دست پیدا کردند و مسئول این حمله هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *