جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
یک رسانه آمریکایی تاکید کرد؛

افشای‌ نقش شاهزاده‌ در حمله‌ شیمیایی

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 310039
یک رسانه معتبر آمریکایی رسما خبر داد که عربستان سعودی در سناریوی سلاح شیمیایی در سوریه نقش داشته است و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی عامل حمله شیمیایی اخیر در منطقه غوطه دمشق بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، "دیل گاولاک" خبرنگار آسوشیتدپرس اعلام کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی در منطقه غوطه در حومه دمشق که گروه های غربی ادعا می کنند توسط نظام سوریه انجام شده است، توسط افراد مسلح در سوریه به کار گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: عربستان سعودی افراد مسلح در سوریه را به سلاح های شیمیایی مجهز کرده است و این سلاح ها توسط بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در اختیار گروه های مسلح قرار گرفته ا و در واقع این گروه ها عامل اجرایی حمله به غوطه دمشق بوده اند.

این خبرنگار در ادامه گزارش خود گفت: افراد مسلح با نحوه استفاده از سلاح های شیمیایی آشنا نبودند و ناآشنایی این شورشیان باعث وقوع حادثه در غوطه شده است. به نظر می رسد قرار بود این سلاح ها در اختیار القاعده شاخه ای از جبهه النصره قرار گیرد.

دیل گاولاک همچنین در مصاحبه ای اعلام کرده است وقتی بندر بن سلطان تسلیحات شیمیایی را به سوریه ارسال می کند باید آنها را در اختیار کسانی قرار دهد که طرز استفاده از آن را بدانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *