جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد از نحوه توزیع ثروت در کشور

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب: 315235
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ثروت ملی در مناطق مختلف کشور به نحو مناسبی توزیع نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محسن رضایی عصر امروز در جمع مردم اردل با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس از دوران‌های طلایی ایران به شمار می‎رود چرا که از این دوران دستاوردهای ارزشمندی نصیب مردم شد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از عملیات فتح‌المبین، افزود: دوران دفاع مقدس ناگفته‌های بسیاری دارد که هرچه از این دوران گفته شود باز هم نمی‎توان همه زوایای آن را تبیین کرد.

رضایی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان اردل، گفت: این شهرستان از محرومیت عمیقی رنج می‎برد و ضروری است تا مسئولان کشور به وضعیت این شهرستان بیش از گذشته رسیدگی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توزیع ثروت ملی نامناسب است، تصریح کرد: در حالی که 50 درصد بودجه کشور به تهران اختصاص داده می‌شود و 20 درصد آن به کلان‌شهرها، تنها 30 درصد بودجه به سایر استان‌ها تعلق می‌گیرد که همین امر سبب می‎شود تا مناطقی مانند شهرستان اردل با محرومیت شدیدی روبرو شوند.

رضایی با بیان اینکه شهرستان اردل دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالایی است، اظهار کرد: این در حالی است که این شهرستان نه تنها از اعتبارات ملی به خوبی برخوردار نشده بلکه ظرفیت‌های این شهرستان نیز شکوفا نشده است.

وی بر ضرورت اعتماد به جوانان کشور تاکید کرد و گفت: جوانی که بیکار باشد کرامت خود را از دست می‎دهد بر همین اساس ضروری است تا برای جوانان ایجاد شغل شود تا از این پتانسیل به خوبی بهره‌گیری شود.

رضایی بر ضرورت اتکا به نیروهای داخلی تاکید کرد و گفت: اگر تحریم‌های خارجی برطرف شود اما نتوانیم خود را در داخل خودکفا کنیم، مشکلات اقتصادی کشور برطرف نمی‎شود.

محسن رضایی پس از سخنرانی در جمع مردم اردل با حضور در منازل خانواده شهدا این شهرستان با آن‌ها دیدار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *