شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۲۰

مرد 25 هزار میلیارد تومانی: از دولت سازندگی شروع کردم!

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 315026
در حالی که بيژن زنگنه بابک زنجانی را متهم به عدم پرداخت 2 میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفت به دولت کرده، زنجانی از اولین همکاری‌اش با مرحوم نوربخش در بانک مرکزی دولت سازندگی سخن گفت و نیز از چند بار ملاقات با هاشمی‌رفسنجانی پس از انتخابات خبر داد.
مرد 25 هزار میلیارد تومانی: از دولت سازندگی شروع کردم!
به گزارش جهان، وی که می‌گوید میزان دارایی‌اش به 25 هزار میلیارد تومان می رسد، در مصاحبه با نشریه آسمان تصریح کرد: وقتی خدمت سربازی‌ام تمام شد آقای نوربخش 4-5 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کند. آن وقت‌ها دلار رسمی 300 تومان بود و بیرون قیمت دلار در حال رشد بود و همه می‌گفتند ارزش دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می رفتند شب‌ تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار آزاد بفروشند. آقای نوربخش به من گفت بیا ایران مجموعه‌هایی که دلار به بازار تزریق می‌کند تا قیمت بالا نرود و 4-5 نفر بودند کارکن به من اعتماد پیدا کرده بود.
او با بیان این‌که سربازی‌اش را به طور اتفاقی نزد مرحوم نوربخش در بانک مرکزی ]دوره سازندگی[ گذرانده، می‌افزاید: برای تحویل ارزی که قرار بود به منظور کنترل بازار توزیع کنیم برای هر کس سقفی تعیین شده بود . سقف بقیه بالا بود 50 میلیون دلار و 100 میلیون دلار... سقف اعتباری من 20 میلیون دلار بود.می‌دانستند که من عصرها کار خرید و فروش ارز انجام می‌دهم. چون من در دوران خدمت سربازی‌ام در بانک، صبح‌ها می‌آمدم و می‌گفتم که مثلاً امروز فلان کار را کردم، اینقدر کاسبی کردم. به هنگام رانندگی وقتی آقای نوربخش را می‌آوردم، ازکارهایم می‌پرسیدند. من هم تعریف می‌کردم که به طور مثال در بازار مغازه گرفتیم. اینطور شد. آنطور شد. خلاصه در ماشین کارهایم را توضیح می‌دادم.
وی در پاسخ این سؤال که اولین ارزی که از بانک مرکزی برای توزیع در بازار گرفتید تا قیمت دلار کنترل شود چقدر بود؟ می‌گوید: 17 میلیون دلار. اولین کارمزدی هم که گرفتم 17 میلیون تومان بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد خریدم.
زنجانی درباره اینکه چند وقت یکبار از بانک مرکزی دلار می‌گرفت، می‌گوید: هر روز می‌گرفتم. دلارها را در بانک مرکزی می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم و پول ریالی‌اش را به بانک واریز می‌کردم.
زنجانی گفت: حدود 6-7 ماه این کار را انجام دادم. وقتی این کار را انجام می‌دادم با شرکت‌های مختلفی که در کار ارز ورود داشتند آشنا شده بودم. مداوم به من زنگ می‌زدند که بیا فلان کار را انجام بدهیم. کسانی که بیرون از کشور هم ارز داشتند زیاد با من تماس می‌گرفتند.
این میلیاردر در پاسخ سؤال آسمان مبنی بر اینکه بعد از فوت مرحوم نوربخش و بانک مرکزی چکار کردید؟ گفت: آن موقع بررسی کرده بودم و متوجه شده بودم که در بین کسانی که پول‌های زیادی می‌آورند «سالامبور» فروش‌ها ]کسانی که پوست گوسفند می‌فروشند[، ارزهای زیادی به داخل کشور می‌آورند. از 10 میلیون دلار گرفته تا 30 میلیون دلار. آنها پوست گوسفند را جمع می‌کردند و به خارج از کشور می‌بردند. در ترکیه و ایتالیا می‌فروختند و پولش را به داخل کشور می‌آوردند. آن زمان با یکی از این «سالامبور»فروش‌ها آشنا شدم. گفتم این کار چطور است. گفت: شما چرا کار ارزی می‌کنید. بیا در کار سالامبور. کار خوبی است. استخدام بانک مرکزی نبودم. در دفتر میرداماد بودم که آمدم کار سالامبور فروشی را به صورت قوی با 800 میلیون تومان منابع مالی شروع کردم.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره عکس‌های مشترکش با هاشمی، خاتمی و روحانی که در رسانه‌ها منتشر شده گفت: من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم و برای 10-15 سال پیش است.
زنجانی می‌افزاید: من چهار پنج دوره صادرکننده نمونه شدم و به هنگام دریافت جایزه‌ام این عکس‌ها را گرفته‌ام. تاحال سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم بیشتر از 8 سال است که عکس آقای هاشمی در اتاقم است.
وی که صاحب چندین بانک و مؤسسه اعتباری در مالزی و تاجیکستان و ترکیه است، همچنین با اشاره به ارتباطات خود با وزارتخانه‌هایی نظیر نفت برای دور زدن تحریم و فروش نفت گفت: من تاکنون حدود 24 میلیون بشکه نفت فروخته‌ام و به قیمت روز با مهلت پرداخت 60 روزه و 90 روزه در تاریخ‌های مقرر پولش وصول و به حساب شرکت نفت واریز شده است.
زنجانی در پاسخ این سؤال که موضوع بدهی 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری شما به وزارت نفت به کجا رسیده است؟ گفت: 2میلیارد و 800 میلیون دلار نیست. در حساب‌های مربوط به وزارت نفت در بانک First Islamic یک میلیارد و دویست میلیون یورو یک پول است. این برای همان مشتری‌ای است که من گرفتم ریختم به حساب و آن مشتری الان طلبکار است. 240 میلیون دلار یک پول دیگر است که برای بانک است و من گرفتم و ریختم در حساب شرکت نفت.
به نظر می‌رسد صرف‌نظر از نوع ارتباطات گذشته نامبرده با مدعیان اصلاح‌طلبی و هیاهوی یک سویه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب علیه وی، ضرورت دارد دستگاه قضایی و کمیسیون انرژي مجلس موضوع مورد مناقشه را بررسی کند و گزارش شفاف و روشنی در این باره ارائه کند.  
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه راست مي گيد و انصاف داريد مشخص کنيد آن زمان چقدر داشت، و زمان احمدي نژاد چقدر اضافه کرد؟!
United States
چقدر بچه ای رفیق!
وسط دعوا نرخ تعیین می کنی؟! اصلا مهم نیست. این بابا راهشو به خزانه بیت المال پیدا کرده و تا زمان ظهور هم راحته (مگه امام زمان بیاد دست ویژه خواران رو قطع کنه) دولتها برای این دست افراد کف روی آب هستن.
تا حالا فکر می کردم سربازی نرفتن زرنگیه!
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحانه است فکر کنیم این مملکت به دست امثال هاشمی و خاتمی و احمدی اداره شده و حالا روحانی مدیرش شده. نه جانم. این مملکت روی شاخ رانت خواران و پولداران و زدوبند کننده ها می چرخه.
اگر غیر از این بود که این همه گرونی و دزدی نبود.
علی
از زنده ها سند رو کند چرا از مرحوم نوربخش که نمی تواند از خود دفاع کند ؟
مرده و زنده نداره نمونه اش اون شهرام جزايري و صدها رانت خوار ديگه كه زير حمايت دولتهاي مختلف مردم رو بدبخت كردن!
Kuwait
سربازی‌اش را به طور اتفاقی نزد مرحوم نوربخش در بانک مرکزی گذرانده
بطور اتفاقی اش خیلی جالب بود
United States
کم کم معلوم میشه باعث گرانی چه کسانی بودند رانت خواران از زمان سازندگی زمان هاشمی مثل قارچ بوجود امدند والان هم درحال رشد هستند
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم!!چرا انقلاب كرديم؟اين سئوال اساسي است كه در ذهنم مرا عذاب ميدهد!پاسخش را همه مي دانيم و همه ميدانيم اين انقلاب انقلاب مستضعفان بود عليه مستكبران دين ستيز!!!اما حالا بعد از 35 سال بعد از انقلاب برگشته ايم نقطه سر خط!25 هزار ميليارد تومان!!گفتنش هم سخت است..و طبق اعتراف خودش با رانت شروع شده است.جالب است كه در محضر همه مردم و در مقابل ديدگان دستگاههاي قضايي و امنيتي راحت دارد ميگويد چه كار كرده است!!
آيا امام راحل اين را مي خواست؟آيا مقام معظم رهبري كه هميشه فرمايشات ايشان پرهيز از اشرافي گري ازاين بي عدالتيبها آزرده خاطر نشده اند؟بعد انتظار داريم رهبري از برخي افراد دفاع كنند!!هم اكنون در كرمانشاه چند نفر رانت انحصاري معاملات تجاري و نفتي با كشور عراق را با توصيه ... اسبق كرمانشاه و حاميان و شركايش با مسئولين كردستان عراق در دست دارند و تا چند سال آينده تبديل به زنجاني هاي ديگر ميشوند!در ايران چه ميگذرد؟
انقلاب را ملت انجام داد. شهید را ملت داد. جانباز و مفقودالاثر و مفقودلاجسد را ملت داد آنوقت همه ملت مستاجرین خانواده هاشمی باشند؟
امثال ایشان در اطراف هاشمی مثل قارچ سر بر می آوردند الآن این یکیش آشنا در اومده بقیه را در خیابان ببینی میگی یه صد تومنی در بیارم صدقه بهش بدم خدا را خوش بیاید .!!!!
خیلی ها از زمان هاشمی و خاتمی با پارتی بازی ها به جاهای بالائی رسیدند هاشمی چگونه می خواهند جواب این ناحقی ها را بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Netherlands
قوه قضائیه اگر اسلامی است بیاید بر اساس اقرار این فرد حداقل حکم بدهد که این گونه عملکرد اسلامی نیست.
طرف یه چیزی داشت که هی می گفت بگم بگم
رضا
Iran, Islamic Republic of
دولت هاشمی بهشت اشراف و سرمایه داران بود این آقا هم اگر از مسیر قانونی سرمایه دار شده خوب است
علی
این آقا به این پول و ثروت و مقامش افتخار میکنه؟!!!!!!! ثروتش باداوردست. در دوران سربازیش باید به ملت خدمت میکرده نه به جیب خودش. از بیت المال دزدی کرده.
نمیدونم چطوری میخوره و میخوابه و با مردم داد و ستد میکنه و خانوادش چطوری زندگی میکنند اما ثروتش حلال نیست. ثروتش مال تمام ملت ایرانیه چون در خدمت سربازی که باید در خدمت ملت باشه در خدمت خودشو و جیباش بود.
سلامتی هر چه مرده هر چی سربازه که موقعیت داشتند اما سوء استفاده نکردند صلوات.
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
باور کنید هر کور و کچلی اینطور حمایت بشه به همین جاها میرسه
امثال همین ادمها این مملکت را به این روز انداختن که یکی از نداری به هزار راه بیراهه مجبوره قدم بذاره یکی مثل این شازده از روی زیادی دارایی
بعد میگن چرا مغز ها از ایران میرن چرا دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف میره
بابا این پول های باد آورده را برگردونین به بیت المال بعد ببینین مملکت خودمون چقدر پیشرفت میکنه
United States
پس با این حساب بیچاره طلبکار هم هست .
هاشمی ادم بزرگی است کوچکها به پر و بالش گیر بدن کوچتر می شوند با گیر دادن به هاشمی بزرگ کوچک می شوید هاشمی همانی است که مملکت از اشوب رهاند و به مسیر درست هدایت کرد
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
یک استاد دانشگاه
ك.م
Iran, Islamic Republic of
خيلي جالب است به يك سرباز كه راننده رييس بانك مركزي است روزي 17 ميليون دلار داده مي شد كه در بازار بفروشد و روزي 17 ميليون تومان كاسب مي شده است.
حساب كنيد كه 20 سال پيش روزي 17 ميليون تومان چه درآمدي بوده است.هر آدم خل و چلي هم بود مي توانست با اين رانت عظيم تريلياردر شود.
لايُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ
تا خواست ملت و اراده ملت در تغییر این وضعیت نباشد ،این روند ادامه دارد و از این دست افراد هم کم نیستند و در حال حاضر این وضعیت تبدیل به یک معیار برای بسیاری از مسئولین شده و رانت خواران و دزدان بیت المال هم این روند را یک روش دارندگی و برازندگی می پندارند و به هر حال مایه ی تاسف است.