چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نظر الازهر درباره یهودی سازی بیت المقدس

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 314531
شیخ الازهر با اشاره به اقدامات صهیونیست ها علیه اماکن بیت المقدس به ویژه مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان جهان و تلاش این رژیم برای یهودی سازی قدس بر خط قرمز بودن آن تاکید کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه الشرق نوشت: احمد الطیب مجددا مخالفت خود را با اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها در یهودی سازی آثار شهر بیت المقدس و یهودی سازی مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و سومین حرم شریف اسلامی و هتاکی آن از سوی یهودیان افراطی و نیز تلاش های تجزیه طلبانه ضد این مسجد مشابه آنچه در مسجد حضرت ابراهیم(ع) در الخلیل رخ داد اعلام کرد.

وی از همه سازمان ها و هیئت های عربی، اسلامی و جهانی خواست که به مسئولیت تاریخی خود در مقابله با اقدامات توسعه طلبانه صهیونیست ها در مسجد الاقصی عمل کنند و در برابر این اقدامات ایستادگی و از آن ابراز انزجار کنند.

شیخ الازهر این اقدامات رژیم صهیونیستی را مغایر با همه تعالیم ادیان آسمانی، تمدن ها، فرهنگ ها و عرف بین المللی دانست.

شیخ الازهر تاکید کرد: یهودی سازی قدس و اقدام علیه اماکن مقدس آن خط قرمز محسوب می شود و الازهر و همه مسلمانان در اقصی نقاط دنیا این اقدامات را مورد مخالفت قرار می دهند.

وی به رژیم صهیونیستی درباره تبعات این اقدامات که صلح منطقه و جهانی را به مخاطره می اندازد هشدار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *