دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

گمانه‌زنی‌هادرباره استاندارجديدخراسان‌رضوی

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 313934
در پی شروع به کار دولت یازدهم روند تغيير استانداران در دستور كار قرار گرفته و در این میان حرفها و شايعاتي پیرامون استاندار جديد خراسان رضوي به گوش مي رسد و علیرغم تمامی شایعات و حاشیه سازیها هنوز تكليف استاندار جديد پایتخت معنوی ایران در تب و تاب گمانه زني ها نامشخص است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، همزمان با آغاز به كار دولت يازدهم و استقرار وزير كشور دامنه شايعات در زمينه استاندار جديد خراسان رضوي به عنوان يكي از استانهاي فرهنگي و معنوي گسترش يافته است و در اين ميان نام برخي از چهره هاي سرشناس در ميان گزينه ها به چشم مي خورد.

نام اسماعیل مفیدی عضو سابق شوراي شهر، محمود صلاحی استاندار سابق، حسین امینی استاندار سابق خراسان جنوبی، غفور حلمی رئیس هیأت مدیره مؤسسه مالی و اعتباری میزان، علی محقر معاون پیشین وزارت کشور، عبدالمجید حلمی رئیس سابق دانشگاه آزاد مشهد و دبیر سابق منطقه ۹ این دانشگاه، حمید ترقی عضو جمعیت مؤتلفه اسلامی، محمد پژمان شهردار سابق مشهد، عباسی شاملو کارشناس ارشد مسائل اقتصادی، حسین مظفر نماینده مردم تهران و جواد حسینی فرماندار سابق مشهد بيش از ساير افراد براي قرار گرفتن در سمت استانداري خراسان رضوي به چشم مي خورد.

موافقت تولیت آستان قدس برای قرار گیری صلاحی در لیست استانداری

در میان تمامی گزینه هایی که ذکر شد نام محمود صلاحی استاندار پیشین خراسان رضوی که به صورت ناگهانی در آخرین روزهای کاری دولت دهم از سمت خود برکنار شد بیش از سایر گزینه ها مطرح است.

گفته می شود تولیت آستان قدس رضوی موافقت کرده است تا صلاحی به دلیل اینکه در کمال ناجوانمردی و به صورت نامشخص در روزهای پایانی ریاست جمهوری احمدی نژاد از سمت خود برکنار شد جزء گزینه های تصدی کرسی استانداری خراسان رضوی قرار بگیرد تا ضمن قدردانی از خدمات و فعالیت هایش از او دلجویی شود.

انتخاب فردی آشنا به امور خراسان رضوی

بازار داغ شايعات و مطرح شدن اسامی متعدد به عنوان گزينه هاي استانداري خراسان رضوي جبهه ها و جناح هاي گوناگون را هم به تكاپو واداشته و آنان نيز سعي دارند با معرفي گزينه هاي مدنظر خود در اين خصوص نقش تاثيرگذاري داشته باشند.

جريان ها و جبهه هاي مختلف اين روزها بيش از هر چيز به سرنوشت استان خراسان رضوي و گزينه هاي مورد نظر خود فكر مي كنند و مي خواهند با معرفي استانداري شايسته، چهره اين استان را در خاطر زائران و مجاوران ماندگار سازند.

روند ارائه گزینه از سوی جبهه ها و احزاب گوناگون در انتخاب بسیاری از پستهای حساس انجام می شود و در این میان افرادی که از سوی جبهه های مختلف برای سمت استانداری خراسان رضوی دستهای خود را بالا گرفته اند اعتقاد دارند که می توانند با مدیریت جهادی و کارآمد خود چهره این استان را متحول کنند.

حال همه افرادی که متعلق به جبهه ها و جریان ها هستند انتظار دارند تا استانداری که برای خطه خراسان برگزیده می شود علیرغم داشتن تجربه کافی، فردی متخصص و آشنا به مسائل و موضوعات خراسان رضوی باشد.

دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري در اين زمينه به خبرنگار مهر مي گويد: اين جبهه اعتقاد دارد كه استاندار آينده خراسان رضوي بايد فردي آشنا به امور استان و مديري كارآمد باشد.

هماهنگی لازم با نماینده ولی فقیه

جواد آرين منش اظهار مي كند: استاندار اين استان پهناور بايد از ظرفيت هاي عظيم فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي آگاه باشد زيرا اگر استانداري توانمند در راس امور قرار بگيرد و از صلاحيت فردي و اعتقادي برخوردار باشد جايگاه استان با بهره گيري از ظرفيتهاي آن ارتقاء مي يابد.

وي يادآور می شود: استاندار به عنوان عالي ترين نماينده دولت بايد به دنبال برقراري حفظ امنيت استان، رونق اقتصادي و گردشگري بوده و ضمن تعامل موثر با دولت هماهنگي لازم را با نماينده ولي فقيه در استان داشته باشد.

جبهه پيروان خط امام و رهبري بر روي افراد خاص سرمايه گذاري نمي كند

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين جبهه فرد يا افراد خاصي را به عنوان استاندار معرفي كرده است، مي گويد: اين جبهه ترجيح مي دهد در اين زمينه اظهار نظري نكرده و بر روي افرادي خاص سرمايه گذاري نكند.

آرين منش تصريح مي كند: تاکنون با جبهه پيروان خط امام و رهبري در زمينه انتخاب استاندار آينده مشورتی صورت نگرفته و اين جبهه دخالت و اظهار نظر در اين خصوص را به صلاح نمي داند.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان خراسان رضوی نیز می گوید: ملاک در انتخاب استاندار خراسان رضوی سوابق اجرایی، تخصص، کارآمدی و تعهد است.

استاندار خراسان رضوی به فردی سیاسی و اقتصادی نیازمند است

حسین محمدزاده ادامه می دهد: خراسان رضوی به دلیل داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان به فردی اجرایی، سیاسی و اقتصادی در سمت استانداری خراسان رضوی نیازمند است و در این راستا فردی که برای این پست درنظر گرفته می شود باید در حد و اندازه هیئت دولت باشد.

وی با تاکید بر اینکه در انتخاب استاندار نظر نمایندگان مجلس مدنظر قرار می گیرد، می افزاید: در انتصاب استاندار نظر تولیت آستان قدس رضوی نیز تامین خواهد شد چرا که این امر توصیه رئیس جمهور است.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان خراسان رضوی توسعه اقتصادی را از اولویت‌های کاری استاندار آینده دانسته و اظهار می کند: استاندار آینده باید در حوزه اقتصاد خراسان رضوی اقدامات اساسی را انجام دهد و با ایجاد درآمدهای عظیم و پایدار به فراهم سازی زیرساخت ها و ماندگاری زائران اقدام کند.

دولت عجله‌ای برای تعیین استانداران جدید ندارد

به گفته وی بررسی های لازم در زمینه انتخاب استانداری شایسته در حال انجام است و با نهایی شدن جمع بندیها فردی توانمند، متخصص و با تجربه برای این سمت حساس انتخاب می شود هر چند که بر اساس اعلام وزیر کشور، دولت عجله‌ای برای تعیین استانداران جدید ندارد و روند تغییرات با آرامش بیشتری طی خواهد شد.

در ميان تمامي شايعات و داغ شدن بازار انتخاب استاندار جديد خراسان رضوی هنوز مشخص نیست چه کسی راهی خیابان بهار می شود اما انتظار مي رود فردي شايسته و توانمند كليدداری استانداري اين خطه پهناور را در دست بگيرد و با تمام توان و قدرت از ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين استان بهره برداري لازم را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *