جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
یک نماینده مجلس مدعی شد

عقب‌نشینی‌ از ادعای فساد ۱۲هزار میلیاردی

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 313793
موسي‌الرضا ثروتي - عضو كميسيون بودجه مجلس - که چند روز پیش از طرح استیضاح وزیر نیرو بابت ادعای بروز فساد ۱۲ هزار میلیاردی در پروژه عمراني راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد سخن گفته بود، از عذرخواهی وزیر نیرو خبر داده است.
به گزارش جهان به نقل از تهران امروز، حواشی مربوط به اظهارات چند روز پيش حميد چيت‌چيان - وزير نيروي دولت يازدهم - در يك برنامه تلويزيوني درباره اقدام وی در جلوگیری از بروز فساد ۱۲ هزار ميليارد توماني در پروژه عمراني راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد که در دولت دهم تصویب شده بود، همچنان ادامه دارد.

پس از آن که روز گذشته عباس آخوندی - وزیر راه دولت یازدهم - اظهارات چیت‌چیان را رد کرد، در جدیدترین واکنش، یک نماینده مجلس که از هفته گذشته پیگیر این موضوع بود و طرح استیضاح وزیر نیرو را هم کلید زده بود، از عذرخواهی وزیر نیرو خبر داده است.

حميد چيت‌چيان - وزير نيروي دولت يازدهم - چند روز پيش در يك برنامه تلويزيوني از فساد ۱۲ هزار ميليارد توماني در پروژه عمراني راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد سخن به ميان آورد. چنين خبري به سرعت به محل بحث نمايندگان مجلس، كارشناسان و مسئولين فعلي و سابق وزارت راه‌وشهرسازي تبديل شد و حتي صحبت از استيضاح وزير نيرو به ميان آمد. چرا كه برخي از نمايندگان مجلس معتقد بودند سخنان وزير نيرو به دور از حقايق بوده و به كار بردن واژه فساد براي اين پروژه اشتباه فاحشي است.

موسي‌الرضا ثروتي عضو كميسيون بودجه مجلس كه پيگير اين بحث بوده به «تهران‌امروز» گفته که كه وزير نيرو به خاطر به كار بردن لفظ «فساد مالي» و ديگر سخنان خلاف واقع درخصوص اين پروژه معذرت‌خواهي كرده و اشتباه خود در اعلام چنين خبري را پذيرفته است.

ثروتی که هفته گذشته از طرح استیضاح وزیر نیرو خبر داده بود در نامه‌ای به روحانی از اظهارات وزیر نیرو انتقاد کرده بود، گفته است: «ما از وزير نيرو به خاطر بيان كردن چنين سخنان خلاف واقعي به شدت گلايه كرديم و از ايشان پرسيديم كه كدام نهاد و سازماني چنين رقمي كه شما عنوان كرديد را محاسبه كرده‌است؟ او هم پاسخ داد كه منشا محاسبه خودش بوده و براساس اطلاعاتي كه داشته به رقم ۱۲ هزار ميليارد تومان رسيده‌است.»

ثروتي ادامه داد: «وزير نيرو مدعي شده بود كه اين پروژه با قيمت ارزان‌تري به پيمانكار واگذار شده و مراحل آن بر اساس قانون پيش نرفته‌است كه اين حرف هم خلاف واقع بود و براي ايشان توضيح دادم كه سهام‌هاي واگذار شده به پيمانكار اين پروژه هنوز از سوي بورس هم قيمت‌گذاري نشده و شما چگونه دست به محاسبه اعداد و ارقام زديد؟ وزير هم پذيرفت كه اشتباه كرده و حرف‌هاي خود را پس گرفت.»

اکنون باید منتظر واکنش وزارت نیرو بمانیم که آیا واقعا چیت‌چیان از ادعای جنجالی خود پا پس کشیده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *