شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سفر محرمانه «بن سلطان» به امان

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 313444
روزنامه القدس العربی با اشاره به سفر محرمانه اخیر رئیس دستگاه اطلاعات عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور به اردن از هماهنگی امنیتی قوی بین دو کشور پرده برداشت.شاهزاده بندر بن سلطان اخیرا سفری محرمانه به اردن داشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه القدس العربی با اشاره به سفر محرمانه اخیر رئیس دستگاه اطلاعات عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور به اردن از هماهنگی امنیتی قوی بین دو کشور پرده برداشت.

روزنامه القدس العربی به نقل از یک منبع دیپلماتیک آگاه نوشت: شاهزاده بندر بن سلطان اخیرا سفری محرمانه به اردن داشته است.

به گفته این منبع شاهزاده بندر نشست‌های خصوصی با کارشناسان امنیتی و متخصصان در جمع آوری اطلاعات جاسوسی در یکی از هتل‌های بزرگ امان برگزار و همچنین با یک مقام بلندپایه اردنی نیز دیدار کرده است.

این روزها روابط اردن و عربستان به دلیل پرونده سوریه تقویت شده است زیرا عربستان خط عربی مخالف با نظام سوریه را رهبری می‌کند.

این منبع دیپلماتیک گفت: تقویت روابط امان-ریاض در تصویری روشن است که ناصر جوده، وزیر خارجه اردن را در خودروی دیپلماتیک واحدی به همراه سعود الفیصل، همتای سعودی خود در مقابل کاخ الیزه نشان می‌دهد.

وزرای خارجه اردن، امارات و عربستان جمعه گذشته با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در پاریس درباره سوریه گفت‌وگو کردند.

کاخ ریاست جمهوری الیزه پس از این نشست در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار طرف شرکت کننده در نشست بر ادامه حمایت کشورشان از مخالفان مسلح برای مقابله با نظام بشار اسد تاکید کردند.

سطح هماهنگی امنیتی بین اردن و عربستان در برهه اخیر بالاتر رفته اما اردن در عین حال می‌خواهد در حمایت مستقیم از مخالفان مسلح سوریه کمی دورتر باشد.

این در حالی است که شاهزاده سلمان بن سلطان، معاون وزیر دفاع عربستان که مسئول پرونده حمایت از مخالفان مسلح در سوریه است، شاهزاده بندر برادر خود را در سفر اخیرش به اردن همراهی کرده است.

منبع دیپلماتیک مذکور به القدس العربی گفت: حضور شاهزاده سلمان جوان در امان با ارائه کمک‌های مخصوص و تاسیس مراکز آموزشی وابسته به نیروی هوایی اردن در ارتباط است و این شاهزاده سعودی به همراه شخصیت‌هایی اردنی از یکی از پایگاه‌های هوایی اردن در شمال این کشور دیدن کردند.

القدس العربی نوشت: این در حالی است که روابط اردن و عربستان در سطوح دیگر بخصوص اقتصادی و مالی به سطح رابطه امنیتی نرسیده است به گونه‌ای که عبدالله النسور، نخست وزیر اردن حدود ۱۰ روز پیش تاکید کرد که اردن در تامین هزینه حفظ امنیت مرزهای خود با عربستان هزینه سنگینی را پرداخت کرده است و این اظهارات اشاره به این دارد که عربستان در کمک مالی به اردن کوتاهی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *