جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دیدار فرستاده آمریکا به سوریه با وزیر خارجه اردن

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 658184
فرستاده ویژه آمریکا به سوریه و هیأت همراه وی که به اردن سفر کرده‌اند با وزیر خارجه این کشور دیدار کردند.
دیدار فرستاده آمریکا به سوریه با وزیر خارجه اردن
به گزارش جهان نيوز، «جیمز جفری» فرستاده آمریکا به سوریه و «گول ریبرن» دستیار وزیر خارجه آمریکا و معاون جفری دیشب در امان با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار کردند.

در این دیدار تحولات سوریه و تلاش‌های مربوط به پیدا کردن راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور بررسی شد.طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، دو طرف همچنین قضیه آوارگان سوری را بررسی کردند و الصفدی هیأت آمریکایی را در جریان مشکلات اردن به دلیل میزبانی یک میلیون و سیصد هزار آواره سوری قرار داد.

دو طرف بر اهمیت استمرار مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در قبال آوارگان سوری تأکید کردند.اردن بر بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان تأکید دارد.

الصفدی و هیأت آمریکایی موضوع آوارگان سوری در اردوگاه «الرکبان» را بررسی کرده و وزیر خارجه اردن بار دیگر یادآور شد که اردن هیچ مسئولیتی در قبال این اردوگاه که در خاک سوریه واقع شده است، ندارد بلکه باید قضیه این اردوگاه در چارچوب سوری حل شود.

وی تصریح کرد که راه‌حل ریشه‌ای مشکل این اردوگاه، تأمین امنیت آوارگان برای بازگشت به شهرهای خود است.دو طرف همچنین استمرار تقویت روابط دوجانبه و توسعه همکاری و هماهنگی دوجانبه را مورد تأکید قرار دادند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *