سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

جنتی: معاون فرهنگی وزارت ارشاد را یک شخصیت حوزوی منصوب می‌کنم

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 312672
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با اشاره به حساسیت موجود در معاونت فرهنگی و به ویژه بحث ممیزی کتاب گفت: با وسواس دنبال این هستم که در صورت امکان یک شخصیت حوزوی در معاونت فرهنگی ارشاد به کار گرفته شود.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی جنتی در دیدار آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه کار اصلی فرهنگی بر عهده حوزه علمیه و مراجع تقلید و نهادهای فرهنگی است اظهار داشت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراهم کردن بستر مناسب و تسهیل کردن شرایط است.
 
وی گفت: کارهایی مانند چاپ کتاب، رونق بخشیدن به کتابخانه‌ها، رسیدگی به وضعیت مساجد و کانون‌های فرهنگی در مساجد، نظارت بر ساخت فیلم‌های سینمایی و فعالیت‌های هنری، اوقاف، بقاع متبرکه و حج و زیارت تنها بخشی از فعالیت‌های زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در گذشته مشکلاتی در ممیزی کتاب وجود داشته است گفت: در گذشته گاهی اوقات کتاب‌ها یک سال برای بررسی نگه داشته می‌شدند و در این دولت در تلاش هستیم که با در خدمت گرفتن متخصصان آشنای به کار و اهل فضل به این کار سرعت بیشتری دهیم و کتاب‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی شوند.
 
وی با اشاره به وجود بعضی از کتاب‌های مضر در نمایشگاه‌های کتاب تصریح کرد: در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر مشاهده کرده‌ام که برای ورود کتاب به نمایشگاه سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌شود و ما هم سعی می‌کنیم این نظارت‌ها و ارزیابی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران هم صورت بگیرد تا از ورود کتاب‌های غیر علمی و غیر مفید به نمایشگاه جلوگیری شود.
 
جنتی با اشاره به حساسیت موجود در معاونت فرهنگی و به ویژه بحث ممیزی کتاب گفت: با وسواس دنبال این هستم که در صورت امکان یک شخصیت حوزوی در معاونت فرهنگی ارشاد به کار گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *