چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱
آیت‌الله سبحانی:

طلاب باید به مسائل سیاسی آگاه باشند

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 312630
آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های بارز طلاب گفت: طلاب باید به مسائل سیاسی آگاه باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی در جمع طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به جایگاه اخلاق اسلامی در دین و جامعه، اظهار داشت: هر سوره برای خود روحی دارد و روح سوره مبارکه حجرات نیز مسائل اخلاقی است و باید توسط طلاب مورد مطالعه قرار گیرد و حفظ شود، هر طلبه باید حداقل یک بار کتاب «معراج‌ السعادة» که مضامین اخلاقی دارد را مطالعه کرده باشد.
 
مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه علما و فقها می‌توانند به واسطه قلم و کلام خود از نفوذ دشمنان به اسلام جلوگیری کنند، افزود: در حدیث شریفی آمده است «فقها و علما دژهای مستحکم اسلام هستند و اسلام همانند شهر بزرگی است که نگهبانان آن فقها هستند.»
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته علمای بسیاری از دین صیانت و حفاظت کردند، ابراز داشت: ‌ائمه معصوم (ع) از همان ابتدا با بسیاری از شبهات و توطئه‌‌های زمان خود مقابله می‌کردند و در پی حفاظت از دین بودند و در دوران غیبت نیز وظیفه صیانت از دین برعهده علمایی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، شیخ صدوق (ره) و... بود.
 
آیت‌الله سبحانی گفت: امام خمینی (ره) در زمان خود با نگارش کتاب «کشف الأسرار» و میرزای شیرازی نیز با تحریم تنباکو و پاسخ به شبهات مردم کشور را نجات دادند و آرامش را به میهن بازگرداندند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کار اصلی طلاب رسیدن به درس است، تصریح کرد: یک فرد نمی‌تواند در یک زمان به دو کار رسیدگی کند، چراکه هر دو کار را ناقص می‌گذارد، وظیفه اصلی طلاب فقط درس خواندن است.
 
وی ادامه داد: تدریس ضمن تحصیل امری لازم است و نباید تدریس را به سال‌های بعد واگذار کرد و طلاب باید در هر سطح پایین خود درس بدهند.
 
آیت‌الله سبحانی در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید به مسائل سیاسی آگاه باشند، عنوان کرد: تسلط طلاب به ادبیات و زبان عرب از ملزومات است، چراکه قواعد، کلید زبان عربی است و طلاب باید در جریان مسائل سیاسی نیز باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
شادي روح علماي اسلام صلوات
اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم