جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 31 May 2024
 
۰
قرائتی:

تجلیل از امامزادگان حمایت از تفکر شیعی است

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 312484
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حضور امامزادگان در ایران گفت: امامزادگان به دلیل هجرت، دعوت و محبت ایران به اهل‌بیت به ایران مهاجرت کردند و تجلیل از امامزادگان حمایت از مکتب و تفکر شیعی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در کنگره بین المللی امامزادگان  اظهار کرد: امامزادگان نشانه توحید هستند و گنبد نماد وحدت است که این نماد امامزادگان نشان دهنده توحید وآرمیندن فرد موحد در آن مکان است.

قرائتی عنوان کرد هر کجا امامزاده‌ای است محل اجتماع بدون تشریفات و تجملات است و ارزانترین و مقدس‌ترین اجتماعات در این مکان مقدس فراهم می‌آید.

امامزاده‌ها محل امید و یادآوری هستند

قرائتی عنوان کرد: در کنار تمام امامزادگان در جای جای ایران مسجد، حوزه علمیه و یا کانون قرآن دایر است، پس امامزادگان برای ما سبب تمدن، شهرسازی و آبادانی هستند.

وی به برکات امامزادگان نیز اشاره کرد و افزود: امامزادگان برکاتی چون آبادانی، اجتماعی، عبادت، توسل و امید دارند که سبب پدید آمدن موقوفات در تمدن اسلامی، خدمات دینی و سیر و سفرهای مشهدی می‌شود.

امامزادگان منطقه امن با ایمان هستند

قرائتی با اشاره به تجلیل قرآن از امامزادگان اظهار کرد: زیارت امامزادگان که سبب ارتباط مکتبی با سایر متدینین و ارتباط مادی با اهدای هدایا و نذورات و تائید عملی اقدامات و کرامات امامزادگان است. 

وی خاطرنشان کرد: زیارت، قدردانی از زحمات پیامبران است و زیارت امامزادگان که وفاداری، تائید، جدید عهد با تفکر و اندیشه اسلامی را به همراه دارد کمالات و اقدامات و کرامات امامزادگان را جاویدان می‌کند.

قرائتی در پاسخ به سخنان کج‌فکران برای تحریف شیعه و حرکات وهابیون اظهار کرد: آنان که قبر حجربن عدی و قبرستان بقیع را تخریب کردند و به دنبال تخریب وجهه اسلام و کم رنگ کردن تفکر و اندیشه شیعی در جهان اسلام هستم منتظر عذاب الهی و قهر خداوند باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *