چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۹
۶

فراموشی شهدا با حضور مهناز افشار

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 311973
ما خیلی بی‌غیرتیم که دقت نمی‌کنیم! ما کجا زندگی می‌کنیم؟ نکند مسیر این بزرگواران درست است و ما بیهوده خودمان را علاف کرده‌ایم؟
به گزارش جهان به نقل از پایگاه شهدای ایران؛ آخر شب طبق معمول برنامه «هفت» را می‌دیدم. مشتاقانه منتظر بودم درباره شهادت دو مستندساز ایرانی یعنی شهیدان «هادی باغبانی» و «اسماعیل حیدری» چیزی ببینم و بشنوم، به ویژه آنکه دو روز قبلش برنامه مفصلی برای شهید باغبانی در تالار سوره نیز برگزار شده و خبرگزاری‌ها نیز آن را خوب پوشش داده بودند. محور برنامه خانم «مهناز افشار» بود و سؤال برنامه هفت از مردم ایران و مخاطبانش اینکه:

«بازی مهناز افشار را در کدام یک از فیلم‌های زیر می‌پسندید؟ ۱- آتش بس ۲- برف روی کاج‌ها ۳- سالاد فصل و...».

بعد هم گفت‌وگوی مفصلی با مهناز افشار و سؤالات بامزه‌ای نظیر اینکه:«چه کسی اولین‌بار به شما لقب سوپراستار داد؟» و یا «دغدغه این روزهای شما چیست؟» که ایشان در پاسخ به سؤال اخیر فرمودند؛ دغدغه اولشان انسانیت و بعد رسیدن به رؤیاهایشان است. البته حرف‌های مهم دیگری هم زدند. مثلاً درباره تعالی در هنر و اینکه آن اوایل شب‌های اجرا قرص می‌خوردند!

ما خیلی بی‌غیرتیم که دقت نمی‌کنیم! ما کجا زندگی می‌کنیم؟ نکند مسیر این بزرگواران درست است و ما بیهوده خودمان را علاف کرده‌ایم؟ نکند ما انتظار بیهوده‌ای از برادر گبرلو داریم که باید لااقل یادی از این شهدا می‌کرد، باید نمونه‌هایی از آثارشان را نشان می‌داد، با بچه‌هایی که هنگام شهادت همراهش بودند گپی می‌زد، مثلاً آقای «فاطمی» کارگردان آن گروه را می‌آورد تا مردم بدانند عده‌ای فیلمساز جوان برای آنکه جهان و آنها حقیقت را بدانند و برای همان انسانیتی که دغدغه این روزهای خانم مهناز افشار است، هزاران کیلومتر دورتر از خانمانشان دارند خون می‌دهند و جانشان را فدا می‌کنند.

به راستی کدام یک مهمتر است ؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
اگه یه هنرپیشه سوپر استار مثلا خون دماغ شده بود رسانه به اصطلاح ملی خودش رو می کشت که وا اسلاما .... ولی دریغ از دو دقیقه برنامه درست و حسابی برای این دو شهید. یا پخش مستندی از سوریه که این شهدا برای ساختش خون دادند.
Latvia
اللهم عجل لوليك الفرج
احمد
اینا نه هنرمندند نه هنر پیشه! فقط بازیگرند!کسی که بیش از این بهشون بهاء میده باید روی بار مفهومی واژه ها بیشتر دقت کنه!راستی اگه اینا را هنرمند بنامیم پس اونایی که بدون هیچ گونه چشم داشتی فقط برای رضای خدا و دفاع از من و شما جان دادند را باید چه بنامیم!؟!
اینکه مسئولان برنامه هفت برای این دو شهید برنامه ی درخوری را تهیه نکردند، ربطی به خنم افشار ندارد.
موضوعات را باید از یک دیگر تفکیک کرد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.
حمزه
Iran, Islamic Republic of
رفیقان ارزشی، بنده جهت درد دل فقط به همین جمله بسنده میکنم:
"شهید! من و تو چقدر شبیه یکدیگریم؛ هر دو لباس خاکی به تن داریم، چون بسیجی هستیم! هر دو زمینی هستیم؛ اما تو آسمانی شدی! هر دو جهادگریم؛ تو در راه خدا و ارزش‌ها و من برای زیاده‌طلبی! هردو گمنامیم؛ تو پلاکت را گم کرده‌ای و من هویتم را!"

بله، ما هویتمان را گم کرده ایم
یاد شهید باغبانی و سایر شهدا بخیر
من مشهورم پس هستم!