جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی اعلام شد

۹ چالش صنعت بیمه از زبان وزیر اقتصاد

طیب‌نیا: امیدوارم انتظاراتم از بیمه تا ۴ سال آینده تامین شود
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 311774
وزیر اقتصاد با تشریح چالش‌های صنعت بیمه به بیان اهداف دولت در این بخش پرداخت و گفت: امیدوارم انتظارتم از صنعت بیمه تا پایان دولت تامین شده باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی به بیان اهداف و راهبردهای دولت در این بخش پرداخت و اظهار داشت: هدف صنعت بیمه تامین امنیت، توسعه آرامش و تولید اطمینان برای آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه برای مردم، فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران آرامش مهیا می‌کند، تصریح کرد: یکی از اجزای بازارهای مالی صنعت بیمه است اما در ایران سهم بیمه از تولیدات بیمه بسیار کم است و این آمار در مقایسه با متوسط بین المللی در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی به بیان چالش‌های صنعت بیمه پرداخت و گفت: تحریم‌ها، وضع عوارض نامناسب بر فعالیت های شرکت بیمه، کمبود نیروی انسانی متخصص، ضعف نوآوری در صنعت بیمه ، وجود بازار انحصاری و دخالت‌های دولت در این صنت، ترکیب نامتوازن پروتوی صنعت بیمه، حجم بالای حوادث طبیعی و جاده‌ای، ضعف نظارتی و شناخت ناکافی از کارکردهای صنعت بیمه جز چالش های صنعت بیمه است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: با وجود سابقه ۸۰ ساله شرکت‌های بیمه هنوز ضریب نفوذ بیمه ۲ درصد است در حالی که انتظار داریم در مدیریت رئیس کل جدید بیمه مرکزی با همکاری فعالان بیمه‌ای ضریب نفوذ بیمه افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

طیب‌نیا توسعه صنعت بیمه را منوط به افزایش طراز عملکرد شرکت‌های بیمه دانست و ادامه داد: حقوق مردم ، مشتریان و عامه خریداران باید مورد توجه حاکمیت و بیمه مرکزی قرار گیرد؛ لازم است قوانین و مقرارت حاکم بر بازار سرمایه و الزامات شرکت‌های بورسی نیز مورد توجه بیمه مرکزی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: عوارض پرداختی شرکت‌های بیمه یکی دیگر مشکلات صنعت بیمه است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ شورای عالی بیمه باید در راستای سیاست‌های اعلامی دولت با توجه و دقت کافی بسته فعالیت‌های رقابتی و حرفه‌ای را فراهم کند.

طیب‌نیا با اعلام اینکه انتظار من از صنعت بیمه این است که در پایان این دولت ما را به اهداف راهبردی برساند به تشریح این اهداف پرداخت و گفت: گسترش تنوع محصولات بیمه‌ای، ایجاد فضای نوآوری ، توسعه فرهنگ بیمه و فراگیر شدن مفاهیم و محصولات بیمه‌ای ، استقرار سامانه یکپارچه نظارت و هدایت الکترونیکی و کاهش تصدی دولت در صنعت بیمه، تقویت نقش حاکمیتی و نظارتی و کاهش نقش این سازمان در رقابت شرکت‌های بیمه‌ای و استقرار کامل نظام نظارتی غیرتعرفه‌ای جزو این اهداف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *