يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

توضیحاتی‌درباره‌خصوصی‌سازی میراث‌فرهنگی

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 311674
قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی اصول اعتقادی خود را درباره خصوصی‌سازی این سازمان در هر سه شاخه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشریح کرد.
به گزارش جهان، مهدی حجت در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا خصوصی‌سازی که در پایان دولت دهم انجام شد را ادامه می‌دهید یا خیر؟ اظهار داشت: به طور کلی باید توجه داشت که هم در میراث فرهنگی هم در صنایع دستی و هم در گردشگری، وسعت، عظمت و کیفیت فعالیت‌های ما به اندازی است که دولت به تنهایی هرگز قادر به انجام وظیفه نیستلذا خط مشی ما این است که قطعاً باید بخش خصوصی بیاید و به ما کمک کند و این کمک در تمام موارد حتی حفاظت از میراث فرهنگی راشامل می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوع سر کیفیت حضور بخش خصوصی است و این مسئله چند وجه دارد، آیا بخش خصوصی آمادگی‌ها و صلاحیت‌های لازم را برای به عهده‌گرفتن این کارها دارد؟ به عنوان مثال در مورد صنایع دستی، اگر از بخش خصوصی درخواست کنیم بیاید و سرمایه‌گذاری کند، آن جهت‌ها برای اعتلای صنایع دستی که حیثیت حهانی را از دست ندهیم، بُنجل‌سازی نکنیم، به این فکر نباشیم که فقط تولید کنیم و به بازار بدهیم و پول در بیاوریم بلکه به فکر این باشیم ضمن اینکه کاسبی می‌کنیم، حیثیت صنایع دستی را حفظ کنیم را این بخش غیردولتی رعایت می‌کند؟

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در زمینه گردشگری هم فقط بحث فقط این نیست که ما می‌خواهیم درآمد داشته باشیم بلکه ما می‌خواهیم از بخش فرهنگی درآمد داشته باشیم و هر کدام از زیرمجموعه‌های بخش خصوصی باید حداقل صلاحیت‌ها را داشته باشند و این کارها را با اهداف فرهنگی خودش انجام دهد لذا اول باید خصوصیات فرهنگی رعایت شود بعد آن درآمدها هم ایجاد شود.

حجت تصریح کرد: با این وجود طبیعی است ابتدا بخش خصوصی برای احراز صلاحیت‌ها دعوت می‌شود و بعد از احراز آنها، همه اینها می‌تواند واگذار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوصی‌سازی گذشته این مطالب رعایت شده یا نه خاطرنشان کرد: در حال بررسی هستیم و بنای ما این است که اگر در آن خطایی باشد آن را اصلاح کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *