پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

وزیر نفت به خصوصی‌سازی اعتقادی ندارد!

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 430798
معاون سابق سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه خصوصی‌سازی در یکی دو سال اخیر کند شده است، گفت: ۸ سال در حالی با سختی کار کردیم که مقاومت‌هایی برای خصوصی‌سازی بود.
به گزارش جهان، مهدی عقدایی در گفتگو با مهر درباره روند اجرای بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال‌های اخیر گفـت: بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شرکت‌های بزرگ دولتی را در بر می گرفت و با ابلاغ آن، اجرای برنامه خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ بیشتر شد، زیرا شرکت‌های کوچک با حجم کم، ارقام زیادی را شامل نمی‌شد.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با صدور مجوز واگذاری شرکت‌های بزرگ، خصوصی سازی وارد مرحله جدیدی شد، تصریح کرد: خصوصی سازی از سال ۸۷ شتاب گرفت که تاکنون هم ادامه دارد، البته روند آن در یکی دو سال اخیر کند شده است.

۳ دلیل کندی خصوصی سازی در دولت یازدهم

وی در بیان دلایل کند شدن اجرای خصوصی سازی در کشور اظهارداشت: قبلا شرکت‌های بزرگ، خوب و سودده واگذار شده اند و تعداد کمی از این شرکت‌های خوب باقی مانده و نسبت به دوره قبل تعدادشان کم است، دوم اینکه تحولات بین المللی بر سوددهی شرکت‌ها تاثیر گذاشته است و بخش خصوصی تمایلی به خرید این شرکت‌ها با سوددهی کم ندارند.

عقدایی در بیان دلیل سوم عنوان کرد: برخی از اعضای کابینه همانند زنگنه وزیر نفت اعتقادی به خصوصی سازی ندارند و می‌گویند که شرکت‌های بزرگ و نفتی باید دولتی باقی بمانند.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی در زمان دولت دهم در پاسخ به این سئوال که مسئولان فعلی سازمان خصوصی سازی نسبت به عملکرد این سازمان در دوره قبلی انتقاد دارند، پاسخ شما به این انتقادات چیست؟ اظهارداشت: دفاع ما همان عملکردمان است. میزان واگذاری ما عملکردمان را بیان می‌کند.

پاسخ به انتقادات واگذاری سهام به شبه دولتی‌ها

وی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به واگذاری سهام به شبه دولتی ها در دوره گذشته انجام شده است، بیان کرد: ما به خواست خودمان سهام به شبه دولتی‌ها واگذار نکردیم بلکه ما مجری قانون بودیم و قوانین و دستورات را اجرا می‌کردیم.

عقدایی اضافه کرد: دولت هر سال در بودجه‌های سنواتی مبالغی را برای واگذاری سهام بابت رددیون به دستگاه‌ها تصویب می‌کرد و اگر ما این قانون را اجرا نمی‌کردیم، خلاف عمل می‌کردیم. این مشکلات ناشی از قانون است و از عملکرد ما نیست.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی در دفاع از عملکرد سازمان در دوره گذشته گفت: خصوصی سازی همت می‌خواهد و ما در حالی خصوصی سازی را انجام می دادیم که مدیران دلبستگی داشتند. ما ۷، ۸ سال با سختی کار خصوصی سازی را انجام دادیم و در حالی این کار را می‌کردیم که برای واگذاری سهام شرکت‌ها مقاومت‌هایی بود اما ما کارمان را به درستی انجام دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیست اون شرکت‌هایی که خصوصی شده خیلی خوب شدند!
شرکت‌های نفتی همون بهتر خصوصی نشن چون هیچ کاری انجام نمیدن.