چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تأکید دهقان بر فناوری نسل چهارم دفاعی

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 311511
وزیر دفاع با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای حرکت در مسیر رشد و تعالی، بر لزوم توجه به عرصه فناوری نسل چهارم تاکید کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع نوشت: همزمان با خجسته میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) مراسم معارفه سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تودیع سردار احمد وحیدی با حضور سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا و فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

سردار دهقان وزیر دفاع در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت:خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق خدمت سربازی فرماندهی معظم کل قوا و همکاری سربازان فداکار، ولایتمدار، جهادگر، دانشمند و تلاشگران عرصه تحقیقات و تولید قدرت دفاعی را نصیب بنده فرمود و به شکرانه این نعمت بزرگ سجده شکر و سپاس به درگاه کبریائیش می سایم و از تلاش های شبانه روزی و خالصانه وزرای دفاع پیشین خصوصاً برادر دانشمند، متقی و تلاشگرم سردار وحیدی و تمامی مسئولینی که در گذشته و در جای جای وزارت دفاع مسئولیتی بر عهده داشته اند قدردانی و تجلیل می کنم.

وزیر دفاع گفت: یکی از عرصه های تجلی و عینی سازی این باورها و اعتقادات، بخش دفاع و نیروهای مسلح عزیز ایران اسلامی اند و جایگاه فعلی نظام در حوزه های "قدرت سخت" و "قدرت نرم" محصول همین "اندیشه ها" و "اقدامات" است.

سردار دهقان با بیان اینکه کارکرد و کارویژه اصلی نیروهای مسلح عینی سازی "اقتدار ملی" در جهت حفظ و صیانت از اهداف و منابع ملی است، تصریح کرد: این مهم محقق نخواهد یافت جز در سایه فرآیندهای معطوف به "مهندسی تولید قدرت" و حداکثرسازی آن" در چارچوب اهداف، سیاست ها و راهبردهای نظام برای دستیابی به راهبردهای "بازدارندگی موثر" و "دفاع همه جانبه" و فهم، درک و تجزیه و تحلیل عمیق و همه جانبه از تحولات محیطی تأثیرگذار بر روند های امنیتی شکل دهنده محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران و تولید پاسخ مناسب و پیشگامانه به الزامات تأمین امنیت ملی.

وی تأکید کرد: وزارت دفاع بایستی با بهره گیری از تجارب حاصل از سه دهه تلاش پیوسته و فزاینده عرصه های تولید و تحقیق و با پشت سر گذاشتن سه نسل از فناوری ها، تغییر و تحول لازم را متناسب با الزامات و نیازهای امروز و آینده در سطوح و عرصه های مختلف و در تعامل با محیط پیرامون تجربه کند.

وزیر دفاع دولت یازدهم تصریح کرد: این مهم در سایه "پیاده سازی نظام نوآوری دفاعی "، "آینده نگاری و دیده بانی تحولات فناورانه دفاعی" و تحقق شعار "جهش فناورانه راهبردی" و پای گذاری در عرصه "فناوری نسل چهارم" میسور خواهد شد.

وی گفت: سرمایه های مادی و معنوی و انسانی موجود در وزارت دفاع و نیروهای مسلح این امید را نوید می دهد که می توان با اطمینان خاطر به سمت اهداف مورد نظر حرکت کرد.

وزیر دفاع افزود: قطعاً آنچه ما را در پیمودن این راه دشوار یاری می رساند خداباوری و یقین به نصرت الهی ،توسل به ائمه طاهرین علیهم السلام ،حفظ و صیانت از میراث گرانسنگ امام راحل(ره)و شهدای گرانقدر ،اطاعت محض از رهبری انقلاب و پیاده سازی تمام عیار فرامین ، تدابیر و سیاست های ابلاغی ایشان ، هم یابی ، همراهی ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری و به اشتراک گذاری همه ظرفیت های نیروهای مسلح ، فعال سازی ،موثر سازی و تمرکز توانمندی ها و موضوعات اولویت دار است.

سردار دهقان در ادامه افزود:وزارت دفاع در یک نگاه سازمانی مکتبی ،دانش بنیان ،کارآفرین ،شایسته محور ،کمال طلب ،برخوردار از سرمایه انسانی بالنده و پیشگام و متعهد به خلق ارزش و تولید قدرت برای ارتقاء اقتدار دفاعی و افزایش قابلیت بازدارندگی موثر نظام در روندی مستمر، فزآینده و پرشتاب پاسخگو به مطالبات و نیازهای حال وآینده نیروهای مسلح ، نقش آفرین در سطح ملی و فراملی ، متکی بر ساختار شبکه ای و نظامات چابک پویا و روزآمد ،براساس مولفه ها و شاخص های اسلامی ، انقلابی و ارزشی و بهره مند از مدیریت جهادی و فرهنگ و روحیه انقلابی و بسیجی است.

وزیر دفاع در پایان اظهار امیدواری کرد با توکل به خدا و مساعدت و همکاری تمامی همکاران در نیروهای مسلح و وزارت دفاع بتوانم گامی فراتر و رو به پیش بر پایه سرمایه های بی نظیر موجود بردارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *