دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

صندلی ریاست را قربانی سیاست نکنید

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 311499
اظهارات اخیر احمد مسجد جامعی و بیان انتقاد های غیر منصفانه این روزها در خصوص عملکرد شهردار تهران ، این شائبه را پیش می آورد شورای شهر هماند دوره های ابتدای این شورا از مسیر اصلی خود زاویه گرفته و جریان ها و بازی های سیاسی در اولویت کار این شورا قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، درهفته ای که گذشت و با برگزاری مراسم تحلیف، چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی با ۱۶ رأی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد و مهدی چمران نیز که یکی دیگر از کاندیدهای این سمت معرفی شده بود با ۱۵ رأی نتوانست بر جایگاه ریاست شورای شهر تهران بنشیند.

در این جلسه رای گیری برای ریاست شورای شهر تهران غیر از شخصیت های سیاسی و برخی از ورزشکاران شورای شهر که انتخاب و رأیشان از پیش مشخص بود ، عباس جدیدی دیگر ورزشکار عضو شورای شهر که تا چند روز قبل رأی خود را چمران اعلام کرده بود در روز رأی گیری به مسجد جامعی رأی داد تا او به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شود.

همین اتفاق غیر منتظره بود که باعث شد، رسانه های کشور با منتشر کردن مطالبی، سیاسی کاری های اخیر شورای اسلامی شهر تهران را متذکر شوند و بار دیگر انتظارات مردم تهران را گوشزد کنند.

از ماجراهای انتخاب رئیس شورا و حواشی آن که بگذریم اظهارات اخیر احمد مسجد جامعی و بیان انتقاد های غیر منصفانه این روزها در خصوص عملکرد شهردار تهران، این شائبه را پیش می آورد که شورای شهر هماند دوره های ابتدای این شورا از مسیر اصلی خود که رسیدگی به امور فرهنگی ،اجتماعی ، عمرانی و.. زاویه گرفته و جریان ها و بازی های سیاسی در اولویت کار این شورا قرار گرفته است

در اینجا نیز قصد داریم عملکردهای شهرداری تهران که از دیدگان مردم این شهر نیز پوشیده نیست را برای آقای مسجد جامعی یاداور شویم:

۱. جناب آقای مسجد جامعی: اظهارت اخیر شما از عمکرد شهرداری تهران اینگونه بوده است که مدیریت فعلی شهر، تهران را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است و توجهی به روح اجتماعی و فرهنگی شهر نشده است، حال سوال این است:

** شما که مدیر ارشد فرهنگی هستید، اگر انتقادی در این زمینه بوده است، چرا در این بزنگاه اعلام می گردد. تحلیل اینگونه است:

الف) اگر می دانستید و سکوت کردید، امانت داری رای مردم را در این ۸ سال به جا نیاوردید.

ب) اگر هم نمی دانستید و تازه مطلع شدید! نشان دهنده این است که درست می گفتند شما در جلسات شورا یا حضور نداشته و یا حین حضور در جلسه مشغول مقاله نویسی بوده اید.

** با استناد به مطالب شما که شهر تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، آیا مردم هم نسبت به این کارگاهی شدن فضای شهر، انتقاد و یا ناراحتی دارند و یا نسبت به ضعف باصطلاح شما حوزه فرهنگی، کمبود احساس کرده اند؟

آقای مسجد جامعی! اساساً اولویت اصلی مردم از عملکرد شهرداری چیست؟ کار عمرانی یا صرفا پرداختن به حوزه فرهنگی؟ لازم به یادآوری است که اقدامات همزمان عمرانی و فرهنگی شهرداری در این ۸ سال خود گویای پرداختن به توسعه زیرساختهای کلان شهرهای توسعه یافته است که به عنوان نمونه فقط یادآوری می گردد:

در حوزه عمرانی: تونل توحید، تونل نیایش، بزرگراه امام علی (ع) و بوستانهای ولایت، نهج البلاغه، جوانمردان، باغ پرندگان (که حتما تایید می نمایید که این پروژه ها بیش از اثر عمرانی، عملکرد فرهنگی و اجتماعی دارند) و ....

در حوزه فرهنگی: راه اندازی سراهای محله، کتابخانه های شبانه روزی، پردیس های سینمایی و فعالیت گسترده شورایاری ها (که خود مسئولیت نظارت و راهبری این عزیزان را داشته اید) و ... که این اقدامات نمونه ای از عملکرد عمرانی و اجتماعی ۸ ساله شهرداری بوده که حتما حضرتعالی به واسطه مسئولیت عضو شورای اسلامی شهر تهران، بیش از این فعالیتها را مطلع هستید و صرفا جهت یادآوری بیان گردید.

۲. پس از انتخاب شما به عنوان رئیس شورای شهر ، رسانه ها از اقداماتی زیر پوستی و حضور تعدادی از اعضا شورای شهر در منزل برخی دیگر برای القای رأی، به فردی خاص برای انتخاب شهردار خبر می دهند ، فارغ از وضعیت و عملکرد کاندیدای مورد نظر شما ، آیا این عمل شائبه سیاسی شدن شورای اسلامی شهر تهران را به مانند شورای اول متبادر نمی سازد؟ چقدر این شنیده ها به واقعیت نزدیک است؟

۳.جایگاهی مثل شورای اسلامی شهر تهران که مهمترین مسئولیت آن نظارت بر عملکرد قانونی شهردار تهران است، آیا باید بدنبال حضور فردی در این مسند باشد که از نظر قانون، صلاحیت حضور در همان شورا را نداشته است. انتخاب این فرد توسط شورا، آیا جایگاه نظارتی شورا را خدشه دار نمی کند؟

در پایان امیدواریم جایگاهی که انتظار مردم از آن رسیدگی به مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و ... است به واسطه سیاسی کاریها و خدای ناکرده طمع قدرت و ریاست از وظیفه اصلی خویش باز نماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
امیدواریم جایگاهی که انتظار مردم از آن رسیدگی به مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و ... است به واسطه سیاسی کاریها و خدای ناکرده طمع قدرت و ریاست از وظیفه اصلی خویش باز نماند