دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نظر مردم ترکیه درباره حمله به سوریه

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 311490
نتایج یک نظر سنجی در ترکیه نشان می‌دهد اکثر مردم این کشور مخالف اقدام نظامی علیه کشور همسایه‌شان، سوریه هستند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از حریت‌دیلی‌نیوز نوشت: بر اساس نظر سنجی ترانس‌آتلانتیک ترندس، ۷۱ درصد مردم ترکیه معتقدند که کشورشان باید در جنگ علیه سوریه شرکت نکند و فقط ۲۱ درصد با آن موافقت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که۵۷ درصد مردم ترکیه خواستار دموکراسی در شمال آفریقا و خاورمیانه هستند، ۲۵ درصد ثبات را مهم‌تر می‌دانند و ۱۸ درصد نیز به این سوال پاسخ نداده‌اند.

نتایج این نظر سنجی در حالی منتشر می‌شود که دولت ترکیه یکی از حامیان اصلی اقدام نظامی علیه سوریه می‌باشد.

دولت ترکیه در طول این دو سال نقش مهمی در ناآرامی‌های سوریه داشته و خاک این کشور تبدیل به پایگاهی برای شورشیان سوری شده است.

پس از اینکه مخالفان در ۲۱ آگوست دولت سوریه را متهم کردند که در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، غرب به رهبری آمریکا مدعی شد سوریه از خطر قرمز عبور کرده است و باید تنبیه شود.

اما دولت سوریه نیز با رد این اتهامات اعلام کرد، حمله شیمیایی در منطقه غوطه توسط مخالفان صورت گرفته است تا افکار عمومی و تحقیقات بازرسان سازمان ملل را منحرف کرده و زمینه را برای مداخلی خارجی آماده کنند.

متحدان سوریه از جمله ایران، روسیه و حزب‌الله نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق هشدار داد‌ه‌اند و اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند کل منطقه را به آتش بکشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *