سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

وزیرارشاد: تركيه اسلامش را از ايران دارد

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 233098
وزير فرهنگ و ارشاداسلامي با اشاره به صحبتش با برخي شخصيت‌هاي تركيه گفت: مردم تركيه معتقد بودند كه اسلامشان را از مردم ايران و خراسان دارند و حتي در تونس نيز نوشته‌هايي وجود داشت كه افرادي از خراسان آمده‌اند و مساجدي را در آنجا بنا كرده‌اند.
وزير فرهنگ و ارشاداسلامي گفت: توجه به فرهنگ عمومي با شعار امكان پذير نيست. 
 
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سيد محمد حسيني كه 20 تير ماه در جشنواره سرودهاي بومي شهرستان‌هاي خراسان رضوي در سالن شهيد اصغرزاده مجتمع امام‌رضا(ع) سخن مي‌گفت، ضمن بيان اين مطلب تاكيد كرد: ما بايستي در زمينه فرهنگي حركاتي جدي انجام بدهيم تا به فرهنگ خودمان متكي باشيم و به غرب نظر نداشته باشيم.
 
وي گفت: درست است كه ما سرود ملي داريم و اين همبستگي در ما ايجاد مي‌شود ولي اينكه هر شهري سرود مخصوص به خودش را داشته باشد مايه ايجاد شور در بين مردم است.
 
حسيني افزود: يكي از نكات بارز اين سرودها در اين است كه اين شهرها در اين سرودها معرفي مي‌شوند و حتي كساني كه نام اين شهرستان‌ها را هم نشنيده‌اند با شنيدن اين سرودها با اين شهرستان‌ها آشنا مي‌شوند.
 
وي خاطرنشان كرد: توجه به فرهنگ بومي با شعار امكان‌پذير نيست و اينكه ما فقط به دشمن ايراد بگيريم، جوابگو نيست بلكه بايد فعاليت‌هاي ايجابي نيز انجام دهيم تا بتوانيم به اهدافمان برسيم.
 
وزير فرهنگ و ارشاداسلامي گفت: استان خراسان رضوي ظرفيت‌هاي بي‌نظيري دارد و اين همه شخصيت‌هايي كه در اين استان وجود دارند واقعا شخصيت‌هاي بزرگي هستند و واقعا توقع مي‌رود كه اين استان در همه زمينه‌ها پيش قدم باشند.
 
وي با اشاره به صحبتش با برخي شخصيت‌هاي تركيه گفت: مردم تركيه معتقد بودند كه اسلامشان را از مردم ايران و خراسان دارند و حتي در تونس نيز نوشته‌هايي وجود داشت كه افرادي از خراسان آمده‌اند و مساجدي را در آنجا بنا كرده‌اند.
 
وزيرفرهنگ و ارشاداسلامي با تجليل از جشنواره امام رضا(ع) از ايجاد دايره المعارف رضوي با دو هزار مدخل نيز به عنوان يك حركت بزرگ ياد كرد و اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم اين حركت را تا پايان دولت دهم به سرانجام برسانيم.
 
حسيني با اشاره به پيشگام بودن استان خراسان رضوي در زمينه‌هاي مختلف گفت: وقتي ما فرهنگ رضوي را داريم نبايد به غرب نظر داشته باشيم كه اميدواريم با پيگيري مسوولان امر بتوانيم قدم‌هاي موثري در اين راستا برداريم.
 
دكترسيد محمد حسيني همچنين 20 تير در نشست هيات علمي، داوران و رابطين خبر دهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در هتل طرقبه مشهد گفت: خوشبختانه هر سال با توجه به تجربياتي كه كسب مي‌شود جشنواره از نظر كمي و كيفي رشد مي‌كند و اميدواريم اين جشنواره به رشد فرهنگ رضوي كمك كند.
 
وي افزود: فرهنگ رضوي همان فرهنگ علوي و فاطمي و در واقع فرهنگ ائمه است زيرا تمام ائمه نوري واحد هستند و هنگامي كه فرهنگ رضوي فراگير شود ديگر ما نگران نفوذ فرهنگ غرب نخواهيم بود.
 
حسيني خاطرنشان كرد: شايد برخي معتقد باشند كه اين جشنواره بعد از يكي دو دوره بايستي تعطيل شود اما كلام و سيره اهل بيت(ع) مانند قرآن است كه هر چه بيشتر در آن عميق بشويم بيشتر به ابعاد آن پي مي‌بريم.
 
وزير فرهنگ و ارشاداسلامي تصريح كرد: ائمه(ع) مصداق ارتباط با خداوند هستند و ما بايد از آنها در اين راستا بهره بجوييم و عشق و علاقه مردم به امام رضا(ع) باعث شده كه امروز شاهد گسترش اين فرهنگ در جامعه باشيم. در بررسي‌هايي كه انجام داديم مشهد در بين شهرهاي مذهبي بي‌نظير است و توانسته يك مدل در بين شهرهاي مذهبي اسلامي باشد.
 
حسيني ادامه داد: از يکي از اصحاب نقل شده که در مورد امام رضا(ع) مي‌گويد: «هرگز نديدم كه كسي را با سخنان خويش آزار دهد و نديدم كه هرگز سخن كسي را قطع كند و حاجت ديگران را در حد وسع خويش ادا مي‌كرد و در مجلس پايش را جلوي ديگران دراز نمي‌كرد و به غلامان خويش ناسزا نمي‌گفت و بسيار پنهاني صدقه مي‌داد و هر 3 روز قرآن را دور مي‌كرد.»؛ اگر اين سيره را مد نظر و چراغ راه خويش قرار دهيم بسياري از مشکلات ما حل خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *