چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۲
۲

وقتی قرائتی بحث را عوض کرد!/ محافظان قرآن به جای حافظان

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 311095
دومین روز از بیست و دومین اجلاس سراسری نماز صبح امروز پنج‌شنبه در محل دانشگاه لرستان شروع به کار کرد که دارای حاشیه‌های جالبی بود.
وقتی قرائتی بحث را عوض کرد!/ محافظان قرآن به جای حافظان
به گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس ستاد اقامه نماز مانند روز گذشته معمولا در لابه‌لای سخنرانی‌ها میکروفن سیار را به دست می‌گیرد و تذکراتی به حاضرین می‌دهد.
 
* حجت‌الاسلام قرائتی لحظاتی پیش دوباره میکروفن سیار را به دست گرفت و رو به سایرین گفت: از آنجا که پادگان لشکر 84 پیاده خرم‌آباد از من دعوت کردند تا برای سربازان و نیروهای مسلح سخنرانی داشته باشم از شما می‌خواهم 20 دقیقه به من وقت بدهید تا صحبت‌های پایانیم را با شما داشته باشم و هر چه زودتر به طرف پادگان حرکت کنم که حاضرین از وقت پذیرایی خود گذشتند تا به صحبت‌های شیوای وی گوش دهند.
 
* هنوز حجت‌الاسلام قرائتی سخنرانی خودش را شروع نکرده بود که غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وارد اجلاس شد‌.
 
قرائتی ضمن خوش‌آمد به وی از پشت تریبون بلند شد و گفت: قرار بود حاج آقا محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور امروز سخنرانی داشته باشند که عذرخواهی کردند و نتوانستند بیایند و من از وقت ایشان دارم استفاده می‌کنم حالا این بحث را به آقای مصباحی‌مقدم اختصاص می‌دهم و خطاب به مصباحی‌مقدم گفت: اگر می‌خواهید شما بیایید سخنرانی کنید.
 
* رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از نبود مفسر قرآن به اندازه کافی در کشور گفت: بعضا به من گزارش می‌رسد که در برخی شهرها افراد غیر متخصص اما دلسوز خلاء نبود مفسر قرآن را پر می‌کنند و به جای آنها تفسیر می‌گویند که این در شأن نظام اسلامی نیست و باید در این امر تلاش بیشتر داشته باشیم تا در سه موضوع مهدویت، تفسیر قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه متخصصان به اندازه کافی تربیت کنیم.
 
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان خاطره‌ای از سفر خود در اوایل انقلاب به پاکستان گفت: در آنجا از من پرسیدند که در ایران چه تعداد حافظ قرآن دارید که من سریع پاسخ دادم شما چه تعداد حافظ قرآن دارید و آنها گفتند که حدود 500 هزار نفر.
 
وی ادامه داد: با این اوضاع دیدم قابل مقایسه نیست و سریع موضوع را عوض کردم و گفتم ما در ایران به جای حافظ قرآن محافظ قرآن داریم.
 
وقتی که توضیح خواستند یعنی چه پاسخ دادم که محافظ قرآن یعنی اینکه از جان و مال خود گذشتند تا یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندهند که مورد قبول پاکستانی‌ها واقع شد و من هم خدا را شاکر شدم که چیزی به ذهن من خطور کرد که پاسخ کامل باشد.
 
* برخورد خوب عوامل اجرایی، پذیرایی مناسب و تمام خدمات خوب پشتیبانی باعث شده بود که حجت‌الاسلام قرائتی از آنان درخواست کند تا آخر اجلاس در یک نقطه جمع شوند که به صورت حضوری از همه آنها تشکر و قدردانی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای قرائتی از نوادر دوران هستند خدا سایه ایشان را حفظ کند و راهشان را مستدام بدارد.
خدا به این مرد بزرگ و سودمند طول عمر و عزت دهد