دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
وزیر سابق نفت:

آمریکا به سوریه بزند نفت ۲۰۰ دلار می‌شود

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 310341
وزیر سابق نفت با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه اظهار داشت: در صورت انجام حمله نظامی قیمت نفت به بیش از ۲۰۰ دلار افزایش خواهد یافت؛ چراکه هنوز اتفاقی نیفتاده است، افزایش قیمت داشتیم.
به گزارش جهانف مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت در گفتگو با مهر، با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه و تاثیر آن بر قیمت جهانی نفت گفت: آمریکا و غرب از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارند و اکثر آنها طرح ریاضت اقتصادی را دنبال می کنند.

وی گفت: با توجه به مشکلات اجتماعی مانند بیکاری و تظاهرات مردم در کشورهای غربی اگر قیمت نفت هم افزایش یابد غربی ها به عنوان یک مشتری و مصرف کننده باید سختی زیادی را متحمل شوند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: فکر نمی کنم اقتصاد غرب تحمل این افزایش قیمت را داشته باشد آن هم در یک بازه زمانی کوتاه، هرچند آنها می گویند ما می خواهیم حمله محدود داشته باشیم و در کوتاه مدت موضوع را جمع کنیم، اما شروع با آنها است، ولی پایان دست آنها نیست و این جنگ تبدیل به جنگ فرسایشی خواهد شد.

میرکاظمی با بیان اینکه عددهایی که امروز اروپایی ها در خصوص افزایش قیمت ارز بر اثر تهدید حمله نظامی به اروپا می گویند، درست نیست، گفت: قطعا قیمت نفت در صورت حمله نظامی به سوریه بالای ۲۰۰ دلار خواهد رفت؛ چراکه وقتی صدای جنگ آمد، کلی افزایش قیمت داشتیم چه برسد به اینکه چند ناوگان و شناور حمل کننده نفت نتوانند در منطقه تردد کنند.

وزیر سابق نفت همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر اینها یکسری دلال های نفتی در اروپا وجود دارد که افزایش قیمت نفت را به دلیل سهم خواهی و درآمدهایی که می خواهند داشته باشند، تشدید می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب بشود چرا شما نگران افزایش قیمت نفت هستی . مگر فروشنده نیستی ؟