شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 Jun 2024
 
۷
۱۳
بیانیه مسؤولین بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه کشور؛

توفیقی هیچ سنخیتی با گفتمان اعتدال ندارد/ مطلوب آنان دوران پرالتهاب ۷۸ و ۸۸ است

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 310309
بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه کشور در بیانیه‌ای تاکید کردند: سرپرست وزارت علوم هیچ سنخیتی با گفتمان اعتدال ندارد.
توفیقی هیچ سنخیتی با گفتمان اعتدال ندارد/ مطلوب آنان دوران پرالتهاب ۷۸ و ۸۸ است
به گزارش جهان، نشست سالانه تشکیلاتی مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

این نشست با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از مسئولین بسیج دانشجویی برادر و خواهر از دانشگاههای سراسر کشور و به مدت شش روز از تاریخ ۱ تا ۶ شهریور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

متن کامل بیانیه این نشست "پیرامون وزارت علوم دولت یازدهم" به شرح ذیل، منتشر گردید:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه پایانی نشست مسؤولین بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه سراسر کشور پیرامون وزرات علوم دولت یازدهم

اهدافی که نظامِ مردمی جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند و وظایفی را که قانون اساسی بر دوش دولت و شخص رئیس جمهور قرار داده است بسیار روشن و البته به ثمر نشاندن آنها سخت و دشوار است و نیاز به مجاهدت فراوان و مسئولان معتقد به نظام و ارزش ها و اهداف و آرمان های آن دارد.

از آنجا که دانشجویان در پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن، با تبعیت از مقام ولایت و با آگاهی و مسئولیت پذیری، به مجاهدت پرداخته و با الهام از مکتب انقلابی و پربار اسلام، تلاش پی گیر و ثمربخشی را برای بالا بردن سطح آگاهی و هوشیاریِ مبارزاتی و مکتبی ملت مسلمان ایران در به ثمر نشاندن انقلاب و آبیاری نهال آن بکار برده اند، ما دانشجویان امروز نیز بر حسب وظیفه ی انقلابی خویش، خود را ملتزم به همکاری و تذکر به مسئولان و مطالبه گری از آنها دانسته و در این راه، هرگز پرچم آرمانخواهی را زمین نمی گذاریم؛ چرا که از شهید بهشتی(ره) آموخته ایم که انقلاب ما انقلاب آرمان هاست لذا از دولت یازدهم مطالبه داریم که وزرا و معاونین و همکارانی را برای خود برگزیند که دارای ویژگی های شایسته آن مسئولیت باشند و در این زمینه هیچ گونه مسامحه ای را در این راستا نمی پذیریم.

وزیر علوم دولت یازدهم؛ نقطه امید فتنه گران نباشد

مهمترین نهادی که فتنه گران برای تحقق اهداف و اندیشه های خود برای آن برنامه چیده و مهیا شده اند دانشگاه است. مگر مردم تجربه ی فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و خرداد ۸۸ را فراموش کرده اند؟! ما با کمال احترامی که برای دولت محترم قائلیم اما باید بگوییم آقای توفیقی، بعنوان کسی که هیچ سنخیتی با گفتمان اعتدال نداشته و درسال ۸۸ به هتک حرمت جمهوریت و اسلامیت نظام آنهم در ساحت دانشگاه پرداخته است، نمی تواند سرپرست و وزیر علوم دولت اعتدال باشد.

بدیهی است کسی که در کارنامه ی خود سابقه ی اقدام علیه جمهوریت و اسلامیت نظام را دارد و در تریبون به بیان توهین و افترا بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی پرداخته و تا دیروز مسئولان نظام را به سخره گرفته و آنها را متهم به کذب و تقلب نموده، نمی تواند امروز داعیه دار رعایت حقوق مردم باشد. مسئولیت سنگین وزارت علوم و حتی سرپرستی آنرا نمی توان بر دوش کسی گذاشت که در غبار فتنه ها خود را باخته و امروز در پی کسب منصب، به دور دولتی که داعیه دار اعتدال و تعهد و خدمت به نظام است، پرسه می زند.

شرعاً و عقلاً کسی را که دارای سوء سابقه است نباید بر مردم حاکم کرد و اختیار اداره مسئولیت های سنگینی چون اداره دانشگاه ها و آموزش عالی یک کشور اسلامی را به او محول کرد. چرا که یکی از مهمترین اهداف انقلاب کبیر اسلامی، شایسته سالاری در اداره جامعه و حکومت بر مردم و اجرای قوانین است.

حال سوال اینست: کسانی که در آزمون تسلیم در برابر اراده ملت و پیروی از ارزش ها و آرمان های انقلاب در مقاطع مختلف نمره منفی آورده اند و پرونده ای سیاه را در سوابق خود به علت همراهی با فتنه و فتنه گران و بعضاً دخیل و موثر واقع شدن در ایجاد آتش فتنه، ثبت نموده اند چگونه می توانند اعتماد دولت و ملت را جلب نمایند؟ و به سرپرستی یا معاونت نهادهای مهم دولت گمارده شوند؟!! (فتأمل)

دولت یازدهم تداوم روند پیشرفت علمی کشور را که با تلاش برخی مسئولان دولتِ پیش محقق گردیده است و حراست از آن بارها از سوی رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی) خطاب به دولت یازدهم مورد تأکید قرار گرفته است را با انتخاب وزیرعلومی شایسته، عملیاتی کند.

عجیب است که دولت وقتی می بیند مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت بزرگ ایران به آقای میلی منفرد به خاطر حضور در جلسات فتنه گران رای اعتماد نمی دهد، چگونه فردی را به سرپرستی همان وزارتخانه منصوب می کند که خود از فعالین فتنه و سخنران محافل فتنه گران است؟! ملت و دانشجویان انقلابی این دهن کجی ها را برنمی تابد...

متاسفانه سرپرست وزارت علوم در حالی دست به عزل مدیران دانشگاه ها و معاونین وزارت علوم میزند که بر طبق قوانین، سرپرست وزارت، اختیارات این امور را ندارد، سرپرست وزارت علوم که هنوز از مجلس رای اعتماد نگرفته است، نمی تواند رئیس دانشگاهی که با حکم شورایعالی انقلاب فرهنگی منصوب شده ، را عزل کند.

لغو مصوبات قانونی دولت قبل با نگاه سیاسی، یکی دیگر از نگرانی های دانشجویان است، چرا باید فرآیند قانونی که در یک وزارتخانه طی شده است توسط سرپرست « و نه وزیر » لغو شود؟!

از رئیس جمهور می خواهیم در آستانه بازگشایی دانشگاه ها، هر چه سریعتر اقدام به معرفی وزیر علوم پیشنهادی خود به مجلس کند تا هم امورات دانشجویان و دانشگاه ها سرو سامانی بگیرد و هم سرپرست فعلی، بیش از این بعنوان «جاده صاف کن جریان های افراطی و ضد اعتدال» عمل نکند.

حمایت از اقدامات انقلابی در دانشگاه ها

متاسفانه این روزها شاهد هستیم با عملکرد حزبی و غیر منصفانه برخی رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای، اقدامات انقلابی صورت گرفته در چند سال اخیر برای تحقق دانشگاه اسلامی مورد جفا و حمله های کینه توزانه قرار گرفته است. خوب می دانیم مطلوب این آقایان، بازگشت فضای دانشگاه به دوران پرالتهاب و سیاست زده سال هایی چون۷۸ و ۸۸ است.

همچنین حمایت خود از اقدامات انقلابی که در سالیان اخیر در دانشگاه ها صورت گرفته است را اعلام می نماییم و برخود لازم می دانیم از آن دسته از عملکردهای وزیر علوم و معاونین وی در دولت دهم که موجبات نزدیک شدن دانشگاه های کشور به شاخص های دانشگاه اسلامی شد، تشکر و قدردانی کنیم.

ما دانشجویان انتظار داریم در وزارت علوم دولت یازدهم نیز مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی، مسئله هایی چون تحول در علوم انسانی، مقابله با اساتید سکولار، جلوگیری از سیاست زدگی و ملتهب شدن دانشگاه ها، در راس اولویت های این وزارتخانه باشد.

بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه سراسر کشور

۱۰شهریور ۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باد بسیج که همواره فریاد حق طلبی سر می دهد

تصمیمات اخیر توفیقی در وزارت علوم تضییع حقوق بسیاری از دانشجویان خواهد بود
United States
بسیجی خسته نباشی
هشدار
تصمیمات اخیر توفیقی تضییع حقوق دانشجویان است
طیف توفیقی نانشان در آشوب و التهاب درون دانشگاه هاست و این تصمیمات و طولانی کردن سرپرستی ایشان برای رسیدن به بازگشایی دانشگاه هاست تا در صورت عدم تحقق برنامه هایشان ( مثل رای عدم اعتماد و یا معرفی وزیر بعدی که از جریان سیاسی آنها نباشد) مسائل را به درون دانشگاه ها بکشند
دانشگاه اسلامی
اقدامات انقلابی در جهت تحول در راستای دانشگاه های اسلامی با حضور امثال توفیقی یر باد خواهد رفت
مونا
بسیج دانشجویی حق دارد؛
هر کسی در دولت قبلی به آن میزان از مزایاء مختلف بهره مند می بود اکنون ندای وااسفاه اش کرا نها را در می نوردید.
اما تقوا پیشه کنیم و خود را به رای مردم عادت دهیم.
چقدر خوب می شه، اگر در برنامه دیروز امروز فردا یک مناظره بین موافقان و مخالفان توفقی برگزار کنند.
باو رکنید همه چیز شفاف می شود و سودش برای مردم و دانشگاهیان خواهد بود.
یک مسلمان
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به بسیج دانشجویی که همیشه سپردار مبارزه با اسلام آمریکایی هست
مجید مجد
United Kingdom
اون اظهار نظرها رو به نظر شما روحانی نمی دونست؟ندید؟نخواست ببینه؟
از داس که بگذریم این انتصاب یعنی چی؟چه معنی داره
البته روحانی راست گفت که ما داس نداریم، این کارا با بلدوزر قابل انجامه!!!
عیسی
با سلام و احترام به همه اندیشه ها :در انتخابات ریاست جمهوری اکثریت مردم ایران به آقای دکتر روحانی رای دادند و همین مردم به انتخاب افراد از سوی ریاست محترم جمهوری احترام می گذارند پس نمایندگان مردم نیز به خواست مردم احترام بگذارند .فراموش نکردیم که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نمایندگان مجلس از کدام کاندیداها حمایت کردند و جالب اینکه کاندیدای مورد نظر ان ها انتخاب نشدند چرا که انتخاب مردم فرد دیگری بود
United States
توفیقی به زودی خدانگهدار
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه شريعتمداري رابزارين وزير علوم چون خيلي معتدله
مجید مجد
United States
تو هم راست می گی یکی شریعتمداری معتدله یکی هم انصاری و خاتمی هاشمی و اسمشون رو نیار و دوستان علاقه مند به نظام اما یکم منتقد در سال 88!


پی نوشت:
اسمش رو نیار منظور موسوی و کروبی هستند