جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تماس‌ تلفنی اوباما با کامرون و اولاند

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 309924
باراک اوباما در تماس‌های تلفنی با دیوید کامرون و فرانسوا اولاند در خصوص سوریه و پاسخ به دمشق به دلیل "استفاده از سلاح‌های شیمیایی" بحث و مذاکره کرد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف نوشت: دفتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که در تماس تلفنی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس طی عصر جمعه که حدود ۱۵ دقیقه طول کشید، رئیس‌جمهوری آمریکا بر دوستی محکم خود با نخست‌وزیر انگلیس و عمق و تداوم روابط میان این دو کشور تاکید کرد.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: اوباما و کامرون توافق کردند که همکاری ‌آنها در خصوص مسائل بین‌المللی در آینده ادامه داشته باشد.

در این بیانیه آمده است که دو مقام تاکید کردند که درصدد هستند از طریق مذاکره میان تمامی طرف‌ها راه حلی سیاسی برای پایان درگیری‌ها ایجاد کنند.

در این بیانیه آمده است، کامرون در این تماس اعلام کرد که دولت انگلیس تصمیم پارلمان را مبنی بر مخالفت با مداخله نظامی در سوریه پذیرفته است و اوباما نیز خاطرنشان کرد که به سیاست نخست‌وزیر انگلیس کاملا احترام می‌گذارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که تاکنون تصمیمی در خصوص پاسخ به استفاده احتمالی نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی اتخاذ نکرده است.

در همین راستا، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و باراک اوباما در تماس تلفنی در روز جمعه از جامعه بین‌الملل خواستند "پیام قوی" را به نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به دلیل "استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ۲۱ اوت" بدهد.

الیزه اعلام کرد: اوباما و اولاند توافق کردند که نباید جامعه بین‌الملل در قبال استفاده از سلاح‌های شیمیایی کوتاهی و مسامحه کند و باید پیام محکمی برای محکوم کردن نظام سوریه به دلیل استفاده از این سلاح‌ها داده شود.

الیزه تاکید کرد که فرانسه و آمریکا "دو هم‌پیمان نزدیک و دوست" به رایزنی‌های خود در خصوص سوریه و تمام مسائلی که امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهند.

منابع نزدیک به رئیس‌جمهور فرانسه پس از این تماس تلفنی اعلم کردند که این دو مقام تاکید کردند که یقین دارند نظام سوریه مسئول این حمله است.

منابع عنوان داشتند، اولاند در این تماس تاکید کرد که فرانسه درصدد است به این جنایت‌ها پاسخ دهد و آن را بدون مجازات رها نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *