جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تقاضای دولت برای جابجایی اعتبارات

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 309206
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نوبخت امروز در این کمیسیون پیشنهادات دولت در مورد اصلاح قانون بودجه را ارائه کرد گفت که دولت خواستار افزایش اجازه جابجایی بودجه‌های تخصیص داده شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی است.
به گزارش جهان، غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصلاحیه بودجه دولت در مواردی خاص است اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه امروز بعد از ظهر جلسه مشترکی با نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت و راهبردی رئیس جمهور تشکیل داد که در این جلسه دولت در خصوص موضوع اصلاح قانون بودجه 92 پیشنهادش را مطرح کرد.

وی توضیح داد : بند 7-2 به دولت اجازه داده که صرفا 10 درصد از بودجه‌های تخصیص داده شده را برای پروژه‌های عمرانی جابجا کند تقاضای دولت این است که با توجه به اینکه امکان بهره‌برداری برخی پروژه‌های عمرانی در سال 92 وجود دارد مجلس در اصلاحیه بودجه اجازه دهد که جابجایی اعتبارات بیشتر شود.

به گفته‌ی کاتب، مجلس با افزایش جابجایی بودجه‌های تخصیص داده شده در پروژه‌های عمرانی بیشتر از 10درصد موافق است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگر این است که در بحث فروش دارایی‌ها به همان میزان که دارایی‌ها به فروش می‌رسد و درآمد کسب می‌شود به همان میزان هزینه شوند.

وی همچنین اظهار کرد: دولت در این جلسه اعلام آمادگی کرد که بودجه 93 را در موعد قانونی‌اش ارائه کند و در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه همزمان با ارائه قانون بودجه عملکرد دولت در اجرای قانون برنامه‌ی پنج ساله را نیز ارائه کند.

کاتب در پایان گفت: دولت برای تنظیم و تهیه بودجه 93 نیز تقاضا داشت که کارگروهی مشترک با مجلس تشکیل شود تا لایحه‌ای جامع با توافق مجلس را ارائه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *