جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۶
کمرنگ شدن نقش وزیر کشور در انتخاب استانداران

چه کسانی استانداران دولت روحانی را انتخاب می‌کنند؟

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 308197
پیش از این در دولت اصلاحات نیز رسم بر این بود که برای اخذ رأی اعتماد از مجلس و حفظ وجهه ظاهری، ‌وزرایی نه چندان تابلو در عرصه افراط و تندروی معرفی شوند.
چه کسانی استانداران دولت روحانی را انتخاب می‌کنند؟
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
اختیار انتخاب استانداران از وزیر کشور به کمیته‌ای 4 نفره واگذار شده است.
یک سایت اصلاح‌طلب حامی دولت خبر داد که برای تعیین استانداران کمیته 4 نفره تشکیل شده است.

به گزارش روز نو، این کمیته متشکل از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، رضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و علی یونسی، معاون سیاسی امنیتی رئیس جمهور است که قرار است از میان گزینه‌های موجود استانداران سراسر کشور را انتخاب کنند و به هیأت وزیران معرفی کنند.

گفته می‌شود یونسی که با مخالفت‌های جدی برای تصدی وزارت کشور یا اطلاعات روبرو بود، در جایگاهی قرار گرفته که عملاً این دو وزارتخانه مهم زیر نظارت وی باشند.

مرور زمان نشان خواهد داد که آیا استقلال نظر وزرایی نظیر اطلاعات و کشور در درون کابینه محترم شمرده خواهد شد یا قرار است برخی مداخله‌های نامعقول که در دولت قبلی از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور وقت انجام می‌گرفت، این بار به شکلی دیگر بازتولید شود؟

یادآور می‌شود پیش از این در دولت اصلاحات نیز رسم بر این بود که برای اخذ رأی اعتماد از مجلس و حفظ وجهه ظاهری، ‌وزرایی نه چندان تابلو در عرصه افراط و تندروی معرفی شوند اما با تحمیل معاونان و مدیران تندرو به آنان، عملاً امور وزارتخانه‌هایی نظیر اطلاعات و کشور و... دست جریان تندرو بیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد رهنما
جالب اینکه بگیم هیچ سهم خواهی در کار نیست و فقط تخصص و شایستگی معیار خواهد بود.
شواهد میگه نه تنها بعضیها دارن بدون بلیط سوار میشن بلکه بی بلیطها دارن میرن پشت فرمون
چپ نکنیم خدایا خودت رحم کن
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا همینطور مواظب باشید و امور رو بپائید ما چشم امیدمون به شماست نکنه مثل کروبی خوابتون ببره و اوضاع خراب شه
سلمانی
ظاهرا آقای ناطق سالهاست در اقدامی نیکو بااستانداران زمان وزارت کشورش جلسات مداوم دارد (مثل آقای هاشمی) خدا کنه خانه ی سالمندان دور از خانه! 2 (مثل هیأت دولت) تشکیل نشود آقایان "تدبیرشعار" بهتر است بدانند در هر چند طیف سیاسی کشور (ای مرده شور این سیاست را ببرن!) جوان های بی شماری رسته اند که کنار گذاشتن این ها به خاک و خون کشیدن استعدادهای بی پایان است و فراری دادن آنها به سمتهای نباید یه کم تنگ نظری را بگذارید کنار و واقعیات جامعه را ببینید و استانداری هم جای دویدن، فحش خوردن و ایده دادن است نه جای مصلحت اندیشی پیرانه سر. جنس کارش با وزارت خانه خیلی فرق می کند پدران سیاست هم پدری کنند و راهنمایی ...
مهدي
Iran, Islamic Republic of
عملآ كارها در دست گروهاي تندرو و فشار است پشت قصه انتخاب وزير كشورهم ساكتين فتنه 88 هستند وزير بي اختيار بايد منتظر گذشت زمان بود
Iran, Islamic Republic of
اینا که شد سه نفر .چهارنفره نیستن که
حمایت آشکار آقای یونسی از قاتلین قتلهای زنجیره ای (سال77) را پس از صدور حکم قطعی آنان را در سیمای ج.ا.ا فراموش نمی کنیم (سال79).
همچنین مواضع و عملکرد مخرب ایشان و همسرشان را در فتنه آمریکائی اسرائیلی 88 نیز دیده ایم.