دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
امام جمعه موقت تهران:

در برابر فتنه و آشوب کسی حق سکوت ندارد/ تنها عامل خنثی‌شدن فتنه ۸۸ وجود رهبری نظام بود

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 308068
امام جمعه موقت تهران مهم‌ترین عامل خنثی شدن فتنه ۸۸ را وجود و بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت: در برابر فتنه هیچ کس حق سکوت ندارد.
در برابر فتنه و آشوب کسی حق سکوت ندارد/ تنها عامل خنثی‌شدن فتنه ۸۸ وجود رهبری نظام بود
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال امام جمعه اردکان، که با حضور امام جمعه یزد و اردکان و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله بهجتی نخستین شاعر مبارز و انقلابی در میان روحانیون بود که فعالیت‌های مبارزاتی خود با رژیم ستمشاهی را شروع کرد.

وی آیت الله بهجتی را چراغ راهی برای مومنین دانست و گفت: بهجتی عالم، ولایت‌پذیر، مجاهد، انقلابی و مدرس اخلاق بود که مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به ایشان داشتند، این چنین ویژگی‌هایی آیت الله بهجتی را به افتخار بزرگی برای اردکان تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هر اقدامی که ما در دنیا انجام دهیم، در آخرت نتیجه اش را خواهیم دید، بنابراین نباید نسبت به جهاد مال و جان در راه خدا کوتاهی کنیم.

صدیقی دشمنی هوای نفس را خطرناک تر از دشمنی استکبار دانست و خاطرنشان کرد : در وجود ما دشمنی خطرناک‌تر از اسرائیل و امریکا است که اگر یک لحظه از آن غفلت کنیم در محاصره شیطان قرار خواهیم گرفت .

وی با اشاره به اینکه بدبختی ما این است که این دشمن ما را می بیند ولی ما او را نمی بینیم، تصریح کرد: در این‌باره خداوند چاره‌ای برای ما اندیشیده و آن فرستادن انبیاء و اولیا به سوی مردم است; آنها به میان مردم آمده و به ترویج معارف، اخلاق و اعتقادات پرداخته اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه اسلام دین زندگی است و هیچ کس در برابر فتنه و آشوب حق سکوت ندارد ادامه داد: جامعه برای رهایی از فتنه‌های گوناگون احتیاج به علما دارد و نقش علما در سعادت ابدی و تامین بهشت مردم انحصاری است.

صدیقی با بیان این مطلب که اتحاد در زندگی بهشت و اختلاف جهنم است، گفت: تنها چیزی که باعث خنثی شدن فتنه سال ۸۸ شد وجود مقام معظم رهبری و رهنمودهای حکیمانه ایشان بود، این شخصیت وارسته اختلاف را با سخنانشان به اتحاد تبدیل کردند.

در ادامه این مراسم، پایگاه تنظیم و نشر آثار آیت الله محمد حسین بهجتی اردکانی(شفق) توسط امام جمعه موقت تهران افتتاح و راه اندازی شد.

گفتنی است آیت الله محمد حسین بهجتی(شفق) سال ۱۳۱۳ در شهر اردکان متولد شد.

وی علوم اسلامی را در یزد فرا گرفت و در سال ۱۳۵۰ به علت فشار‌های شدید رژیم پهلوی بر حوزه‌های علمیه و تحصیل و تدریس علما به تهران هجرت کرد و به همکاری با شهید محمدعلی رجایی در دبیرستان کمال پرداخت.

پس از مدتی این مدرسه به دلیل سرود انقلابی که شعرش را آیت‌الله بهجتی سروده بود، تعطیل شد.

آیت‌ا... بهجتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های تبلیغی و تحقیقی پرداخت و به تقاضای مردم و اصرار علمای یزد به امامت جمعه اردکان منصوب شد.

وی شامگاه ۲۹ مرداد ماه ۱۳۸۶ در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

مجموعه‌ اشعار "بارش نور"، " بهار آزادی"، "سرود سحر" و "سرچشمه خورشید" از جمله آثار آیت‌الله بهجتی (شفق) هستند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *