يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲
"شکرستانی‌ها" در بازار لوازم‌التحریر

دفترهای شکرستانی برای دانش آموزان

"اسکندر" و"ننه قمر" به مدرسه می‌روند
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 307670
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان از تولید ۲۵۰ هزار جلد دفتر مشق با طرح اهالی «شکرستان» و توزیع آن در بازار لوازم‌التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
دفترهای شکرستانی برای دانش آموزان
به گزارش جهان، محمد سرشار، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با تسنیم، از طراحی و توزیع نوشت‌افزار با طرح «شکرستان» خبر داد و گفت: این نوشت‌افزارها تولید و طراحی شده است که همزمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید در بازار توزیع خواهد شد. در حال حاضر ۲۵۰ هزار جلد از این دفاتتر در بازار لوازم‌التحریر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی توسط این نوع کالاها به دانش‌آموز منتقل می‌شود. ممکن است این انتقال به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم اتفاق بیفتد. در این میان لوازم التحریر یکی از ابزارهای مهم در انتقال این ارزش‌‌ها است. برآوردها طی سال‌های ایخر نشان داده است که حجم مالی این کالاها در سال ۳ هزار میلیارد تومان د رایران است که از این میزان، ۴۰۰ میلیارد تومان به دفتر مشق اختصاص دارد.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: آمار رسمی‌ای نسبت به میزان تولید و توزیع آثار این حوزه طی سال وجود ندارد، اما برآوردها می‌گوید که ۱۵۰ میلیون جلد در سال تولید و به بازار عرضه می‌شود. این عدد میزان بالای گردش مالی را نشان می‌دهد که این حجم مالی به اندازه نیمی از کتاب‌های درسی است.

سرشار یادآور شد: بازار لوازم التحریر در سیطره شخصیت‌های غربی و انیمیشن‌هایی است که در این کشورها تولید شده است. تولیدکنندگان با استفاده از این نمادها ارزش‌های خاصی را به دانش‌آموزان ما منتقل می‌کنند. با توجه به ضرورت تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، حوزه هنری اقدام به تولید این اقلام کرد که در آن نمادهای ایرانی استاده شده است. «شکرستان» موضوع واحد همه این اقلام است که طراحی آن در سال جدید شروه و عمزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آغاز خرید اقلام برای مدارس، در بازار توزیع می‌شود.

وی به اقلام تولید شده با طرح «شکرستان» اشاره کرد و افزود: دفتر مشق، دفتر تحریر، دفتر آموزش زبان و دفتر یادداشت از جمله این اقلام است که در فاز نخست با همکاری شرکت آزاده، یکی از مؤسسات خصوصی، تولید شده است. حوزه هنری یکی از مراکزی است که در کنار هفت شرکت و مؤسسه تولیدکننده دیگر اقدام به طراحی دفاتر مشق با طرح ایرانی اسلامی کرده است.

سرشار به قیمت این اقلام اشاره کرد و ادامه داد: حوزه هنری در نظر دارد تا خودش متصدی تولید نشود، بلکه با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد این کار شود تا بتواند ذائقه مخاطب را کم‌کم تغییر دهد و در کنار آن منافع اقتصادی خود را هم تأمین کند. فعلاً توزیع این اقلام در بازار تهران آغاز شده و به زودی در شهرستان‌ها هم توزیع خواهد شد. شرکت آزاده یکی از شرکت‌های مطرح در تولید نوشت‌افزار است. توزیع دفتر «شکرستان» به گونه‌ای انجام خواهد شد که خرید آن برای خانواده‌ها مشکل مالی ایجاد نمی‌کند و به صورتی تعیین شده است که بتواند با اقلام مشابه در بازار رقابت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانش
Iran, Islamic Republic of
باید از این کار تشکر کرد. اما به نوع کاراکترها هم دقت کنید.کاراکترهای انیمیشن های خارجی با توجه به داستانهای مختلف متنوع می باشند. این کارکترها بسیار جذاب، جدی، دوست داشتنی، ظریف و محبوب و به نوعی هر کدام قهرمان داستان هستند. اما شما به کاراکترهای شکرستان توجه کنید ویژگیهای انیمیشن خارجی در آن کمتر دیده میشود و فقط جنبه طنز آن بالاست. مثلا سبیلهای غیرمتعارف، شکم های گنده، و بینی های دراز و ... که شاید برای بچه نه جذابیتی داشته باشد و نه بچه ها می توانند با آنها همذات پنداری کنند.
United States
كاملا درست است ضمن اين كه فقط سرى اول اين انيميشن براى كودكان بود و سرى هاى بعد و حتى اواخر سرى اول ديگر براى كودكان قابل فهم و جذاب نبود و الان هم كه تلوزيون نشان نمى دهد كمى دير است و مقبوليتش در مجموع بين مخاطب كودك بسيار كم است و مخاطب نوجوان هم اصلا سراغش نمى رود و مخاطب جوان هم كه اين طرح ها را بچه گانه مى داند ، پول حروم مى كنيد يه كم كارشناسانه تر كار كنيد ، من همه سنى توى خانواده ام دارم اقبالى به اين محصول ندارند