سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

نهاوندیان: طرح مهرآفرین لغو نشده است

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 307322
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ذخیره‌سازی کافی کالاهای اساسی و تثبیت قیمت این کالاها را ۲ اقدام فوری دولت برای تقویت معیشت اعلام کرد و با رد لغو مصوبه استخدامی مهرآفرین گفت: اصلاحیه قانون هدفمندی مربوط به فاز دوم است که به مجلس می‌رود.
به گزارش جهان، محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که در جلسه روز گذشته هیئت دولت 10 مصوبه دولت قبلی ملغی شد اما اشاره‌ای به جزئیات این مصوبات نشد؛ آیا طرح مهرآفرین و یا نشان خدمت و لیاقت به مدیران دولت دهم نیز جزو این مصوبات بوده است، اظهار داشت: سیستم اطلاع رسانی ریاست جمهوری به‌زودی جزئیات این مصوبات را اعلام می‌کند.
 
وی افزود: طرح مهرآفرین جزو مصوبات ملغی‌شده نیست اما مواردی که در لیست دیروز به تصویب رسید از سوی اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام می‌شود.
 
* اصلاحیه هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت نقدی نیست/ فاز دوم را اصلاح‌شده به مجلس می‌فرستیم

 
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر "دیروز آقای طیب‌نیا اعلام کردند که قرار است اصلاحیه هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارائه شود؛ این اصلاحیه کدام بخش‌های قانون فعلی هدفمندی یارانه‌ها را در بر می‌گیرد؟" گفت: یارانه‌های خانوار به همین صورت که مصوب است پرداخت خواهد شد و هیچ فتوری در این کار صورت نمی‌گیرد.
 
نهاوندیان در همین ارتباط با اشاره به اینکه اصلاحیه هدفمندی یارانه‌ها درباره فاز دوم هدفمندی به مجلس ارائه خواهد شد، تصریح کرد: دولت قبل به فاز دوم ورود نکرد و طبعاً مجلس هم نظر دارد که طراحی فاز دوم با ارزیابی فاز اول صورت بگیرد و نقاط ضعف و قوت این قانون ارزیابی شود و با احتساب به این نقاط قانون، فاز دوم به مجلس ارائه شود.
 
* فوری‌ترین برنامه دولت برای تقویت معیشت مردم اعلام شد

 
خبرنگار تسنیم گفت: آقای روحانی عصر دیروز و در پایان جلسه هیئت دولت یک بار دیگر به تقویت معیشت مردم در 100 روز آینده اشاره کرد و گفت که دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های‌شان را تا یک هفته آینده در این راستا ارائه کنند؛ لطفاً توضیح دهید که فوری‌ترین برنامه دولت برای تقویت معیشت مردم چیست!
 
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ تصریح کرد: اقدامات کوتاه‌مدتی را که دستگا‌ه‌ها در دستور کار خواهند داشت در جلسات هیئت دولت مورد بررسی و هماهنگی قرار خواهد گرفت اما نکته بسیار مهم این است که در کالاهای اساسی که دغدغه فوری بود و در مسائل مربوط به تأمین و کالارسانی به مردم و همچنین نوسانات قیمتی آنها،‌ با اقدامات فوری که صورت گرفت، از تأمین به‌موقع و ذخیره کافی کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش بی‌رویّه قیمت کالاها در بازار اطمینان کامل حاصل شد.
 
وی ادامه داد: لذا اولین اقدامی که برای تقویت معیشت مردم انجام شد در بحث تأمین کالاهای اساسی بود ان‌شاءالله اقدامات دیگر از طریق ایجاد رونق در اقتصاد دنبال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *