سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

اردوغان: مصر موسای دیگری می‌خواهد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 306762
نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان جدید مصر در حوادث اخیر این کشور، اعلام کرد: مصر در انتظار "موسایی" است که در برابر طغیان فرعون‌های جدید ایستادگی کند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی که پیش از سفرش به ترکمنستان در فرودگاه آنکارا برگزار شد، از کشورهای غربی به خاطر مواضعشان در قبال حوادث مصر به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: اگر غرب اقداماتی جدی اتخاذ نکند، دموکراسی در سراسر جهان در سایه شک و تردید قرار خواهد گرفت. آنهایی که در برابر چنین جنایاتی در مصر سکوت اختیار کرده‌اند، جزو "قاتلان" مردم مصر بر شمرده خواهند شد.

وی ادامه داد: مصر امروز در انتظار "موسایی" <حضرت موسی (ع)> است که بیاید و به طغیان" فرعون‌های جدید" پایان بدهد.

اردوغان تاکید کرد: کودتاچیان مصر کسانی را که خواهان اهمیت دادن به رای‌هایشان در انتخابات بودند، کشتند درحالی که غرب این امر را کودتا نمی‌داند، و این به رغم آن است که بارها مقامات غربی در مذاکرات دو جانبه به کودتا در مصر اقرار کرده‌اند.

نخست وزیر ترکیه در پایان اخبار منتشر شده درباره اقدام خشونت‌آمیز معترضان مصری در حوادث اخیر را تکذیب کرد و گفت: ملت مصر دیر یا زود به حقشان خواهند رسید و امروز روزی است که این فرعون‌ها با موسایی جدید رو در رو می‌شوند که به طغیانشان پایان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *