دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

مستندی درباره رفراندوم استقلال بحرین

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب: 306547
در آستانه سالگرد جدایی بحرین از ایران و استقلال این کشور از قیمومیت انگلستان، انقلابیون بحرین در مستندی برخی ناگفته‌های این رفراندوم ساختگی و روابط بین خاندان آل‌خلیفه و دولت انگلستان را برملا کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امروز 16 آگوست مصادف با اعلان رسمی جدایی بحرین از ایران و استقلال این کشور از قیمومیت انگلستان در سال 1971 است.
 
بنابر این گزارش، سه‌شنبه گذشته در آستانه 14 آگوست روز رفراندوم استقلال بحرین فیلمی مستند درباره این رفراندوم در انگلستان منتشر شد.
 
این فیلم مستند که توسط «مرکز رسانه‌ای انقلاب بحرین» ساخته شده برخی ناگفته‌های این رفراندوم ساختگی و روابط بین خاندان آل‌خلیفه و دولت انگلستان به‌ویژه «ولیعهد بحرین» که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در منطقه را داشته، ارائه داده است.
 
در این فیلم مستند همچنین به علل قیام مردم بحرین در 14 فوریه 2011 و شکل‌گیری انقلاب این کشور و همچنین شکل‌گیری جریان «تمرد» بحرین در 14 آگوست اشاره شده است.
 
برپایه این گزارش این فیلم مستند سه‌شنبه گذشته در پارلمان انگلیس و در جریان یک همایش مربوط به استقلال بحرین پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *