پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

توصیه حجت الاسلام قرائتی به رسول خادم

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 306491
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور در جمع دانشجویان ایرانی خارج از کشور، علت مادی بودن انسانها را کامل نبودن عقلشان دانست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام قرائتی در همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در مشهد در حال برگزاری است، با تأکید بر ارزش و اهمیت علم و دانش‌اندوزی در اسلام، ارزش واقعی افراد را در میزان علم، آگاهی و هدایت آنها دانست و دلیل این که انسان‌ها به دنبال مسائل مادی نظیر خوارک، پوشاک، مسکن و غیره کشیده می‌شوند، کامل نبودن عقل آدمی دانست و دلیل کامل نبودن عقل انسان را هم پشیمانی‌های مکرر او در طول زندگی و طلاق که نشانه اشتباه در تصمیم‌گیری بوده است، اعلام کرد.

وی با اشاره به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور ایشان، به رشد و شکوفایی پیشرفت‌های علمی در این دوران اشاره کرد و گفت: بهترین و قوی‌ترین دانشمندان و متخصصین علمی در رشته‌های مختلف علوم به عنوان بازوهای اجرایی امام به ایشان یاری خواهند رساند و تخصصشان را در اختیار ایشان قرار خواهند و بنا بر آنچه در روایات آمده است اگر تمام پیشرفت‌های علمی بشر را به 27 بخش تقسیم کنیم، تا قبل از زمان ظهور، تنها دو قسمت از آن کشف شده و پس از ظهور حضرت حجت (ع) 25 بخش باقیمانده دیگر نیز کشف خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به اساتید و دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، آنها را سفیران و مبلغان فرهنگی و مذهبی ایران در خارج از مرزهای کشور خواند و بر لزوم مراقبت از اعمال و رفتار در محیط‌های خارج از کشور تأکید و گفت گاهی اوقات کوچک‌ترین عمل شما اثرات بسیار بزرگ و ماندگاری بر دیگران بر جای می‌گذارد.

قرائتی لازمه موفقیت و رسیدن به مدارج بالای کمال و معرفت را شکستن قالب‌ها و کلیشه‌های سنتی که اغلب تحصیل کرده‌ها دچار آن می‌شوند، دانست و گفت: اگر بتوانیم یک مقدار این عناوین و قالب‌هایی که تحت عناوین دکتر، مهندس، آیت الله و... ما را محدود کرده‌اند، بشکنیم و از آنها عبور کنیم و روی نفس خودمان پا بگذاریم، راه را برای رسیدن به مقامات بالای دانش و معرفت برای خودمان هموار کرده‌ایم و این را هم بدانیم که هر چه قدر بیشتر یاد بگیریم، باید تواضع و فروتنی ما بیشتر شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که تمام علوم روز دنیا هیچ چیز تازه‌ای برای گفتن ندارد، بلکه این ما هستیم که دست‌مان از اسلام خالی است و به ظرفیت‌های عظیمی که اسلام دارد، هنوز اشراف پیدا نکرده‌ایم، اظهار داشت: باید قابلیت‌های تبلیغی اسلام را شناخت و حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود در خارج از کشور جهت تبلیغ اسلام برد. در این راستا شما باید ببینید در محیط‌هایی که حضور پیدا می‌کنید چه شرکایی را می‌توانید برای پیش‌برد اهداف خود پیدا کنید. برای مثال من زمانی که آقای رسول خادم برای مسابقات کشتی به امریکا اعزام می‌شد، به ایشان گفتم در صورت قهرمانی از تو می‌خواهم پس از گرفتن مدال طلا، یک سجدۀ شکر طولانی به جای بیاوری که تأثیر آن از صدها جلسۀ تبلیغی من و امثال من در خارج از کشور بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام قرائتی خطاب به دانشجویان خارج از کشور، تاکید کرد: شما که در خارج از ایران به سر می‌برید حتما باید به طور دائم با یک اسلام‌شناس در ارتباط باشید تا در صورتی که دیگران شبهاتی را برای شما مطرح کردند و قادر به پاسخگویی به آنها نبودید، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و این را هم بدانید که در طول زندگی هم شما به اسلام نیاز دارید و هم اسلام به شما.

وی ادامه داد: نیت کنید خدام اسلام باشید و هر کجای دنیا که هستید، نماز اوّل وقت خود را ترک نکنید که خودش بزرگ‌ترین تبلیغ دینی است. با توجه به سوادی که دارید و همچنین مناطقی که در آن زندگی می‌کنید و دسترسی خوبی که به دانشمندان علوم مختلف دارید، اگر اراده و پیشتکار داشته باشید و در بحران‌هایی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد، خودتان را نبازید، می‌توانید در مناطقی که مشغول به تحصیل هستید، نقش ایفا کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *