جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

پاسخ منفی الغنوشی به تکنوکرات ها

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 306472
رئیس حزب حاکم «النهضة» تونس، روز پنجشنبه، درخواست مخالفان را برای تشکیل دولت غیرحزبی رد کرد و پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی با حضور همه احزاب را داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «راشد الغنوشی» رئیس حزب اسلامی النهضة در کنفرانس خبری گفت: "تشکیل دولت غیرحزبی را رد می کنیم؛ زیرا این نوع حکومت ها نمی توانند کشور را در شرایط حساس اداره کنند."

الغنوشی عنوان داشت دولت «به زمان زیادی برای مدیریت مسائل سیاسی و اقتصادی نیاز دارد.»
مخالفان سکولار تونس که از کشته شدن دو تن از افراد خود در شش ماه اخیر این کشور به خشم آمده اند و پس از اقدام ارتش مصر در عزل «محمد مرسی» رئیس جمهوری اسلامگرای مصر جرأت پیدا کرده اند، خواهان سرنگونی حکومت تحت رهبری حزب اسلامی النهضة و انحلال مجلس موسسان که وظیفه تدوین قانون اساسی را برعهده دارد، شده اند.

با این حال، «حمادی الجبالی» دبیر کل حزب اسلامی النهضة و شخص شماره دو این حزب، روز چهارشنبه، تصریح کرد که تشکیل حکومت غیر حزبی را تأیید می کند.

الجبالی، نخست وزیر پیشین تونس به رادیو محلی «اکسپرس اف ام» گفت:« باید یک دولت غیر سیاسی تشکیل شود تا مقدمات برگزاری انتخابات در ظرف شش ماه را فراهم کند.»

در این میان، اتحادیه مشاغل تونس که از نفوذ بیشتری برخوردار است، خواهان انحلال حکومت و تعیین فرصت به مجلس موسسان برای پایان دادن به تدوین قانون اساسی شده است.

تونس هم اینک با وخیم ترین بحران سیاسی از زمان سرنگونی رژیم «زین العابدین بن علی» در اوایل 2011، دست و پنجه نرم می کند و حمله گروه های مسلح «تندرو» وخامت اوضاع کشور را تشدید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *