چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
دهقان در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت علوم:

میلی منفرد در مقام معاونت وزارت علوم حامی فتنه‌گران 78 بود و در فتنه 88 هم نقش داشت

میلی‌منفرد جزو متحصنان دانشگاه امیرکبیر بود +فیلم
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 306357
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد میلی منفرد در دولت اصلاحات گفت: علی افشاری و طیف امیرکبیر تحکیم وحدت و تندروهای آن زمان مورد حمایت میلی منفرد بودند. بعضی از آنها حتی ۹ ترم مشروطی داشتند، اما از دانشگاه اخراج نمی‌شدند و بعضی از آنها حتی در دانشگاه امیرکبیر که زیرنظر میلی‌منفرد بود، در کمیته انضباطی محکوم شده بودند. اما میلی‌منفرد در وزارت علوم راسا و بدون آنکه پرونده آنها را به کمیته انضباطی ببرد، حکم دانشگاه را لغو کرد.
میلی منفرد در مقام معاونت وزارت علوم حامی فتنه‌گران 78 بود و در فتنه 88 هم نقش داشت
به گزارش جهان، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز در مخالفت با رای اعتماد به جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول علمی منطقه دست پیدا کند و این کار مستلزم رویکرد علمی متولیان وزارت علوم و ایجاد آرامش در دانشگاه‌ها است.

وی افزود: دغدغه ما این است که در محیط‌های دانشجویی و محیط‌های جوانان، تندروی‌های سیاسی و التهاب‌های اجتماعی آنها را از وظیفه اصلی خود دور کند. ما امروز وضعیت خاصی در دنیا داریم و امروز دچار تحریم هستیم و فشارهای اقتصادی مردم را اذیت می‌کند. اگر فشارهای اقتصادی با التهابات اجتماعی آمیخته شود، برای نظام خطرناک است، چرا که امروز مسائل مصر را هم می‌بینیم و یک تجربه و عبرت برای ما به شمار می‌رود و اگر دقت نکنیم اتفاقاتی که در بعضی از کشورها رخ داده ممکن است برای کشور ما اتفاق بیفتد.


نماینده چناران با اشاره به شخصیت جعفر میلی‌منفرد، اظهار داشت: ما سال‌هاست که به ایشان ارادت داریم و از نزدیک وی را می‌شناسیم و رابطه انسانی و عاطفی میان ما وجود دارد. در سال ۷۶ که آقای میلی‌منفرد معاون دانشجویی وزیر علوم بود، ما در بسیج دانشجویی با وی ارتباط داشتیم. آقای میلی‌منفرد از لحاظ علمی شخصیت خوبی هستند و دارای شخصیتی متین و باوقار است و نقطه ضعف شخصی در رابطه با او سراغ نداریم.

دهقان تصریح کرد: میلی‌منفرد مدتی مدیر بوده و ما به سابقه او مراجعه می‌کنیم. آقای میلی‌منفرد سیاسی‌ترین معاونت وزارت علوم را به عهده داشت و در آن زمان اتفاقاتی افتاده است. قبل از آنکه میلی‌منفرد و تیم همراه او بر وزارت علوم حاکم شوند، دفتر تحکیم وحدت از مدافعین انقلاب و نظام بود، اما با آمدن این تیم و شخصیت آقای میلی‌منفرد به تدریج عناصر افراطی و بی‌اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی به درون دفاتر تحکیم وحدت نفوذ داده شدند و نیروهای متعدل و مذهبی به تدریج از درون دفاتر تحکیم وحدت اخراج شدند.

وی گفت: در میان دفاتر تحکیم وحدت افراطی‌ترین و تندروترین دفتر، شاخه امیرکبیر بود و آقای میلی‌منفرد علنا و رسما از آنها حمایت می‌کرد. میلی‌منفرد، علی افشاری را به خوبی می‌شناسد، چرا که دبیر انجمن تحکیم وحدت بود.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وی افزود: علی افشاری و طیف امیرکبیر تحکیم وحدت و تندروهای آن زمان مورد حمایت میلی منفرد بودند. بعضی از آنها حتی ۹ ترم مشروطی داشتند، اما از دانشگاه اخراج نمی‌شدند و بعضی از آنها حتی در دانشگاه امیرکبیر که زیرنظر میلی‌منفرد بود، در کمیته انضباطی محکوم شده بودند. اما میلی‌منفرد در وزارت علوم راسا و بدون آنکه پرونده آنها را به کمیته انضباطی ببرد، حکم دانشگاه را لغو کرد.

نماینده چناران با بیان اینکه جریان‌های سیاسی و احزابی که در آن زمان حاکم بودند، از آن جریان‌های افراطی حمایت می‌کردند، افزود: تئوری آنها فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا بود و این تئوری اوج خود را در هجده ۸۷ نشان داد. درباره اتفاقات ۱۸ تیر بارها صحبت شده و وزیر علومی که در آن زمان باید منشاء آرامش می‌بود، خودش استعفا داد و بنزینی بر شعله آن التهابات ریخت.

"البته خیلی‌ها در آن زمان مقصر بودند و من یک‌طرفه قضاوت نمی‌کنم و وقت نیست که آن موضوع را به خوبی‌ باز کنیم، اما عناصری که در زیرمجموعه معاونت دانشجویی آن زمان بودند، چه نقشی را ایفا کردند؟ کشور در آن زمان ۵ روز دچار التهاب شد و منافقین سوء استفاده‌های زیادی انجام دادند و آشوب‌های خیابانی به پا شد."

دهقان تصریح کرد: متاسفانه عناصری که در آن زمان در وزارت علوم حاکم بودند، نه تنها کمکی به پایان دادن این موضوع نمی‌کردند، بلکه به این التهابات می‌افزودند، اما بالاخره تئوری فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا اثر خود را گذاشت و بعضی از دوستان حتی تئوری فتح سنگر به سنگر را نیز محقق کردند و توانستند به سنگرهای بعدی دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم بعد از آنکه آن اتفاقات افتاد عبرتی می‌شد، اما آیا در آن زمان نمی‌توانستند امثال علی افشاری را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که در کشور بمانند و در فضای وطن تنفس کنند، نه اینکه امروز خود را وابسته به لجن‌زار سرویس‌های جاسوسی و رسانه‌های بیگانه کنند؟ آقای میلی‌منفرد اگر شما آنها را اداره می‌کردید آنها را در این کشور نگه می‌داشتید. ای کاش بعضی از مدیران خود را نگه می‌داشتید تا دچار افراط نشوند و بعد گذرشان به زندان نیفتد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اگر خدایی ناکرده آن افراطیون شما (میلی‌منفرد) را اداره می‌کردند که دیگر واویلا بود، اما بعد از انتخابات ۸۸ طبیعتا انتظار این بود شما که مدتی قائم‌مقام و سرپرست وزارت علوم بوده‌اید، مدیریت بهتری انجام می‌دادید، اما در تحصن‌ها شرکت کردید که فیلم آن موجود است و خود بنده فیلم آن را دیروز دیدم. حتی بعضی از اساتید به دنبال این بودند تا امتحانات پایان ترم در سال ۸۸ برگزار نشود. آنها در خیابان خیام تحصن کردند و جنابعالی به میان آنها رفتید و در میان دانشجویان حضور پیدا کردید. برخی اخبار حکایت از آن دارد که شما از تعطیلی امتحانات حمایت می‌کردید.

دهقان در پایان سخنان خود گفت: من به شخصیت آقای میلی‌منفرد احترام می‌گذارم اما از سوابق مدیریتی وی التهاب‌آفرینی سراغ داریم و در آن دوران التهاب، آشوب و درگیری‌های دانشجویی وجود داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *