چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۳
۱۳

نقش ناطق نوری و باجناق‌هایش در تصمیمات روحانی

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 306053
پیام تبریك ناطق، حضور دو باجناقش در حلقه اول روحانی، شایعه ایفای نقش وی در تركیب دولت و استانداران و انگیزه وی برای تشكیل حزب فراگیر و سخنان اخیرش در شبهای قدر كافی است تا این سوال مطرح شود كه آیا ناطق نوری دوره ای جدید از فعالیت سیاسی را آغاز خواهد كرد؟
نقش ناطق نوری و باجناق‌هایش در تصمیمات روحانی
به گزارش جهان به نقل از نما، روزهاي قبل از انتخابات دفتر ناطق نوري شاهد رفت و آمد كساني بود كه از وي براي نامزدي در انتخابات دعوت مي كردند؛ اما پاسخ وي مشترك بود. او حضورش در انتخابات را غير مفيد مي دانست مگر آنكه از سوي رهبري از وي خواسته شود.

زماني كه روحاني نامزد انتخابات شد، حمايت ناطق نوري از وي به صورت عملي آشكار شد. سابقه رفاقت طولاني مدت، نائب رييسي روحاني در دوره رياست مجلس ناطق و ... همچنين نزديك تر بودن سن آنها سبب شده بود تا بسياري معتقد باشند تاثير ناطق نوري بر وي بسيار بيشتر از هاشمي است.

در مقطع چينش كابينه نيز نام ناطق نوري بارها در خبرها شنيده مي شد. خبرهايي كه حكايت از مشاوره ناطق به روحاني در سطوح عالي تا سطح استانداران داشت. حتي متن پيام ناطق نيز گوياي رويكرد وي در چگونگي چينش كابينه بود، او به تصريح از فراخوان مجدد نیروهای با تجربه و فن سالاران (همان تكنوكراتها) سخن گفته بود.

اما در كنار همه اين موارد حضور دو باجناق ناطق نوري در فهرست همراهان تحليف روحاني قابل توجه است. عباس آخوندی كه همچون ناطق نوري داماد آيت الله رسولي محلاتي است، در كارنامه اش معاونت اسبق سیاسی وزارت کشور در دوران وزارت ناطق نوری و وزیر مسکن دوران هاشمی رفسنجانی همزمان با ریاست ناطق بر مجلس ديده مي شود. باجناق ديگر وي سید محمدعلی شهیدی است كه مدیر کل وزارتخارجه در دوره خاتمی و معاون سابق کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه دوره احمدی نژاد بود. نام شهيدي در فهرست همراهان رييس جمهور در مراسم تحليف ارائه شده بود.


آخوندي يكي از نمايندگان موسوي در جلسه با رهبري پس از ادعاي تقلب بود، جلسه اي كه وي اذعان كرد تقلبي در كار نبوده است و اشكال آنها موارد ديگري است؛ اما پس از آن حاضر نشد اين موضوع را رسما اعلام كند. اين موضوع به تازگي از سوي رهبر معظم انقلاب در جلسه افطار با دانشجويان يادآوري شد.

شيوه همراهي اخير ناطق نوري با محمد خاتمي رقيب ديرينه اش از يك سو و شيوه حضور وي در پشت پرده دولت روحاني را اگر در كنار علاقه وي براي تشكيل يك حزب فراگير در نيمه دهه هشتاد با برخي بقاياي حزب جمهوري اسلامي قرار دهيم، كافي است شكستن سكوت چندين ساله اش در روزهاي اخير را هم به ياد آوريم تا اين سوال مطرح شود كه آيا ناطق نوري دوره اي جديد از فعاليت سياسي را آغاز خواهد كرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هزار فامیل کشور و قدرت را بغل کرده اند و رها نمی کنند. مهلت هم به بقیه نمی دهند و همه را ناشایست و ناتوان میدانند و خود را ناجی کشور و اسلام!!!!! اگر نتیجه انتخابات به نفعشان بود همه چیز خوب و انتخابات سالم برگزار شده اگر به نفعشان نبود و کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد انقلاب و اسلام و آزادی و انتخابات همه مشکل دار میشوند.!!! این همه دلسوز نظام و اسلام و انقلاب و عاشقان قدرت از اقبال ملت است. سالها قدرت در دست اینها بوده اما کشور وضع اقتصادی اش بعد از 34 سال به اینجان رسیده که می بینیم !!!
بینوا احمدی نژاد که نه داماد کسی بود ونه باجناق کسی!!!
United Kingdom
اما نقشش فقط آبرو دادن دوباره و محکم کردن جای پای همین فامیل دارها بود. احمدی نژاد بسیار مورد ملامت است که پرچم مبارزه با بی عدالتی را از دست مردم در 84 گرفت و وقتی آن را لجن مال کرد به روی مردم کوبید تا کسی جرأت نداشته باشد سالها شعار عدالت ومبارزه با مفاسد بدهد.
United States
راه احمدی نژاد درست بود اما اوتنها است حتی ما مردم اورا تنها گذاشتیم هزار فامیل اورا تخریب کردند 8 سال تهمت وتوهین وحتی تمسخر!!! کوه را از پا در می آورد! 8 سال خیانت کاران گریه ومظلوم نمایی کردند واقعیات را وارونه نشان دادند اجازه ندادند قوه قضاییه به وظیفه اش عمل کند تا جایی پیش رفتند که سال 88 علنا مردم را به شورش خیابانی دعوت کردند دوسال اخر با همان قدرتی که داشتند فکر وذهن مردم را از سکه ودلار پر کردند و.....قدرت به دستشان افتاد البته مقطعی است خداوند وعده داده ظلم رفتنی است
عبدالله
پس از انتخاب آقای خاتمی در سال 1376 مرا به جرم « عدم درک پیام دو خرداد!» از ریاست آموزش و پرورش یکی از شهرهای مهم کشور عزل کردند پس از من کلیه کسانی که با من سلام علیکی داشتند را هم عزل کردند حتی مدیر دبستان روستاهایی که بنده بخاطر محرومیت آن روستا ها به آنجا توجه داشتم . حال کسانی که آنگونه به خاطر آقای خاتمی همه طرفداران ناطق را از دم تیغ گذراندن با هم فالوده خوردن دو نفرشان را ببینند و استغفار کنند . از سویی من هم یاد گرفتم که نباید به سیاسیون اعتماد تام کرد.
مهدی
آقای ناطق از سرمایه های این نظام هستند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
سرمایه نظام به این زودی خط و ربط سیاسیش رو عوض میکنه؟!!! ملاک سرمایه نظام بودن چیه؟
آرش
تا جایی که ما شنیده بودیم ایشان از سرمایه داران نظام میباشند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چقدر كشور فقير است وقتي امثال ناطق سرمايه هايش باشند ؟؟!!
اينها بیشتر تشنگان قدرتند نه شيفتگان خدمت !!
United States
بابا به خدا سيب سرخ افتاد دست آدم چلاق حيف اين نظام حيف اين رهبر نوراني حيف اين مردم وفادار به اسلام و ولايت وقتي نماينده اي از اعتماد مردم مظلوم به خود سو استفاده ميكنه و مياد هنجره پاره ميكنه از فردي كه مخالف ولايت و موافق جريان فتنه است دفاع ميكنه ، وقتي فردي به قول خودش از جواني در اين نظام مسوليت داشته (ازاين نظام سواري گرفته ) اما پشت به ولايت و حق ميكنه و درجريان فتنه نقش داره تازه بازم روش ميشه بياد كانديد وزارت بشه آنوقت است كه بايد آه كشيد و ظهور آقا را خواست بابا بيشتر اين موج سوارها كه مفت ومجاني خودشونو و خانواده هاشان با پول ملت رفتند خارج در دامن انگليسها و آمريكايها درس خوندن و موقعيتهاي مختلف پستي را اشغال كردن به جاي اينكه نمك اين نظامو خوردن نمگير شوند نمك دان مي شكنن و خود را نمگير انگليسها و آمريكاييها مي كنند و دلشان به جاي سوختن براي اين مردم مظلوم ، ضعف ميره براي يك لبخند دشمن اما آنان بدانند ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند
علیرضا
با سلام خدمت دست اندرکاران سایت وزین وارزشی جهان اقای اخوندی به شهادت تمام اطرافیان موسوی عامل گسترش توهم پیروزی دروغین موسوی بوده وهیچ وقت از عملکرد منافقانه خود ابراز بیزاری و عذر خواهی از پیشگاه ملت ایران و رهبری را ننموده است و همچنان بر مواضع ناصواب خود حتی در برابر چشم نمایندگان مردم پافشاری مینماید.برادران عزیز مواظب کودتای سفید توسط متخصصین جنگ روانی باشید.
احسان
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا آقای رئیسی اهل عمل نیست وفقط شعار می‌دهد چرا اینقدر وجود ایشان وحشت کرده اند.....؟!!!!