دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
چمران:

ان‌شاءالله در دوره بعدی رئیس شورا نباشم

وام‌های شهرداری بر اساس مصوبات شورا بوده است
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 305691
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت ریاست شورا همیشه سنگین بوده است گفت: ان‌شاءالله در دوره بعدی رئیس نباشم ضمن اینکه شهرداری تهران در خصوص دریافت وام‌ها و فاینانس‌ها بر اساس برنامه شورا عمل کرده و تخلفی در این بخش صورت نگرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی چمران در نشست خبری خود که به منظور گزارش عملکرد ۶ ساله شورای سوم در جمع خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: ابتدا باید از تلاش اهالی رسانه، خبرنگاران و تمام عزیزانی که در این ۶ سال شورای سوم را یاری کردند تشکر کنم چرا که دوره سوم شوراها یک دوره استثنایی و ۶ ساله بود.

وی با بیان این جمله که هنوز مردم شهر تهران و سایر شهرها شوراها را نمی‌شناسند گفت: نیاز به فعالیت و شناسایی بیشتر وجود دارد که در این بخش باید رسانه‌ها همکاری بیشتری را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تا به حال ۵۶۶ جلسه در دوره سوم برگزار شده است که تا پایان فعالیت رسمی شورای سوم حدوداً ۶ جلسه دیگر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به مهمترین مصوبات اشاره کنیم باید به مسائل حسابرسی‌ها در مناطق، معاونت‌ها اشاره کرد که خوشبختانه حسابرسی سال ۸۹ به اتمام رسیده است و هم اکنون حسابرسی سال ۹۰ به یک روش جدید آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان فعالیت شورای سوم این حسابرسی‌ها را به اتمام برسانیم.

چمران بیان داشت: گزارشهای حسابرسی کارهای مهمی است که برای آگاهی عموم و شهرداری صورت می‌پذیرد که اعضای شورای شهر به جزئیات کامل آن می‌پردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تقویت مدیریت بحران، کنترل مضاعف، تصویب نرخها، تطبیق و ساماندهی بافت‌های ناپایدار شهر تهران از دیگر مصوبات شورای شهر در سال ۹۲ بوده است.

چمران ادامه داد: تصویب طرح حفظ شأن و جایگاه برج میلاد در خصوص ساخت و سازها در اطراف برج و همچنین تصویب طرح خانه‌های چهار شهید به بالا به عنوان محل فرهنگی و تملک از سوی شهردار تهران از دیگر مصوبات انجام شده شورای شهر است که باید به این مصوبات نحوه تسویه حساب با پیمانکاران تا پایان سال ۹۱ را نیز اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز تخصیص مطالبات، نظام یکپارچه بلیت حمل‌ونقل و همچنین تصویب تسهیلات برای خانواده‌های آتش‌نشانان از دیگر مصوبات انجام شده از سوی شورای شهر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نشست خبری خود در رابطه با حسابرسی سال ۹۱ و تصویب بودجه ادامه داد: مدارک لازم از سوی معاون مالی و اداری شهرداری تهران به شورا ارسال شده است و قرار است ظرف ۳ هفته آینده نتیجه آن اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت رایزنی اصلاح‌طلبان و اصولگراها برای تعیین شهردار تهران گفت: هنوز در جلسات غیررسمی این موضوع مطرح نشده است و باید منتظر روزهای آتی باشیم.

چمران در خصوص میزان فایناس‌‌ و وام‌های شهرداری گفت: دریافت فایناس و وام یک روال طبیعی است که دستگاههای دولتی نیز تعیین می‌کنند که برای اجرای پروژه‌های خود از آن استفاده کند ضمن اینکه یکی از دستگاه‌های موفقی که توانسته از فایناس استفاده کند شهرداری تهران بوده است.

چمران در خصوص میزان فایناس و وامهای شهرداری گفت: میزان وامها هر ساله در بودجه شهرداری که توسط شورا به تصویب می‌رسد مشخص است ضمن اینکه شهرداری تهران تا به حال بر اساس مصوبه شورا از میزان فایناس‌ها و وام‌ها استفاده کرده است و از حدی که برای آن مشخص شده است نگذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری تهران از فایناس‌ها و وام‌ها به نحو مطلوبی در پروژه‌های شهری از جمله تونل نیایش، بزرگراه امام علی(ع) و همچنین خط سه متروی تهران استفاده کرده است.

چمران تأکید کرد: شورا هیچگاه از حق مردم چشم‌پوشی نکرده است و در کمال دقت، صحت و همچنین با سختگیری کارها را پیگیری کرده است.

وی افزود: ما ادعا نداریم که هیچ تخلفی صورت نگرفته و نمی‌گیرد ولی تلاش کرده‌ایم تا تخلفات کمتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح تفصیلی گفت: این طرح به هیچ عنوان از سوی شهرداری دستکاری نشده است و چنانچه در هر مرتبه‌ای برخلاف طرح تفصیلی تصمیم‌‌گیری شود شورا ورود و برخورد خواهد کرد.

چمران افزود: در اواخر سال گذشته و در اسفند ماه نزدیک به ۶۰۰ مورد اصلاحیه در خصوص طرح تفصیلی از سوی شهرداری به شورا ارسال شد که در نهایت شورا با یک سوم از موارد ذکر شده از سوی شهرداری موافقت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نشست خبری خود خاطرنشان کرد: ان شاءالله در دوره بعدی بنده رئیس شورا نباشم چرا که مسئولیت و وظایف رئیس شورا بسیار بالاست به طوری که بنده حتی در روزهای تعطیل و عادی تا ساعت‌هایی از شب در شورا حضور دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *