جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای مطرح کرد

نمایندگان با توجه به مصالح انقلاب وبدون در نظر گرفتن فشارها و لابی‌ها رأی بدهند

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 305491
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای پیرامون ویژگی‌های وزرای صالح، تاکید کرد: صالح بودن وزیر به معنای خوش‌سابقه بودن در مواضع(خصوصاً در قبال حوادث فتنه‌گون)، حریت سیاسی و عدم وابستگی حزبی و باندی است.
به گزارش جهان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای، نکاتی پیرامون دولت یازدهم و کابینه پیشنهادی آن، بیان داشت.

متن کامل این بیانیه را در ادامه می خوانید:

«ان‌شاءالله بزودى با انجام وظيفه‌اى كه مجلس شوراى اسلامى نسبت به انتخاب "وزراى صالح" خواهد كرد، دولت تشكيل خواهد شد و كارهاى بزرگ و مهمى را كه بر عهده دارد، آغاز خواهد كرد». (امام خامنه ای، ۱۸/۵/۹۲)

ضمن تبریک مجدد پیروزی مردم و حجت الاسلام روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد و همچنین تنفیذ و تحلیف وی به عنوان رئیس جمهور، اکنون که در آستانه رای اعتماد مجلس به کابینه دولت یازدهم هستیم، ما دانشجویان بسیجی بر خود لازم می دانیم در آستانه تشکیل کابینه دولت جدید و مبتنی بر رسالت خود در نقد و بررسی منصفانه دستگاه های کشور، نکاتی را پیرامون دولت یازدهم و کابینه پیشنهادی آن، متذکر شویم:

۱. اعتدال یعنی؛ اصرار بر اصول نه عدول از اصول

دولت یازدهم که شعار اعتدال را "به مثابه راهبرد" برای خود برگزیده است، نباید از خاطر دور کند که اعتدال نه به معنای "عدول از اصول" بلکه "اصرار بر اصول" از طریق تدبیر است، که همانا چیزی جز پیروی از ولایت نیست. که اگر جز این باشد سبب طمع افراط گرایانی خواهد شد که اوج تبلور افراط گرایی آنان در فتنه سال ۸۸ بود.

۲. شاخص های "وزیر صالح"

پیرامون کابینه پیشنهادی، همانگونه که رهبر انقلاب کبیر اسلامی در خطبه های عید سعید فطر فرمودند، وزاری کابینه یازدهم باید "صالح" باشند، در نگاه ما دانشجویان بسیجی صالح بودن وزیر به معنای؛ پذیرش و باورمندی به جهت گیری ها و سیاست های نظام، کارآمد بودن، مردمی بودن، اعتقاد حقیقی به حکومت دینی و ولایت مطلقه فقیه، خوش سابقه بودن در مواضع(به خصوص در قبال حوادث فتنه گون) و رفتار سیاسی، تخصص و نوگرایی در زمینه وزارت مربوطه، حُرّیت سیاسی و عدم وابستگی حزبی و باندی است.

۳. کارنامه نامطلوب برخی وزاری پیشنهادی

انتظار میرفت کابینه پیشنهادی دولت یازدهم انقلاب اسلامی، ترکیبی جوان تر و نوگرایانه تر می داشت، انتقاد به کابیه پیشنهادی از دو منظر وارد است، نخست کارنامه نامطلوب فکری سیاسی برخی اعضای پیشنهادی و دیگری عدم نوگرایی و گردش نخبگان. حضور چهره هایی که تمام خلاقیت و نو آوری خود را در دولت های گذشته به کار گرفته اند، و بعضا چندان هم موفق نبودن، جز ایجاد فضای تکرار و روزمرگی حسن دیگری ندارد. برخی از وزاری پیشنهادی مشخصا کارنامه نامطلوبی در جهت گیری های فکری و عملکرد سیاسی خود دارند، برخی از این آقایان درقبال آشوب های پس از انتخابات ۸۸ ، نه موضع شفافی داشته اند و نه دارند وبعضا حتی اکنون نیز حاضر به استخدام واژه فتنه در ادبیات خود نیستند. چرا باید بخش زیادی از ترکیب کابینه را چهره های امنیتی تشکیل بدهند؟ چرا باید کسی که قرار داد ننگین فروش چندین برابر ارزان تر نفت را امضاء کرده است بر مسند وزارت بنشیند؟

در حوزه مرتبط با ما دانشجویان، شخصی برای مسند وزارت علوم پیشنهاد شده است که درایجاد فتنه۱۸تیر نقش آفرینی داشته است، نگرانیم که با رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، فضای علمی به وجود آمده در دانشگاه به فضای ملتهب سیاست زده تبدیل شود و این نهاد علمی تجربه هایی تلخ و فتنه گون چون ۱۸ تیر ۷۸ را تجربه کند.

۴. مجلس فقط مصالح جبهه انقلاب را در نظر بگیرد

لذا ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم بدون در نظر گرفتن فشارها و لابی های احزاب و قبیله های سیاسی فقط و فقط به مصالح جبهه انقلاب توجه نموده و به گونه ای قاطع از دادن رای اعتماد به برخی از وزاری معرفی شده که از کارنامه نامناسبی برخوردارند خودداری کنند.

این روزها اخبار نگران کننده ای از حجم لابی ها و اعمال نفوذها در راهروی های مجلس به گوش میرسد که ما دانشجویان بسیجی را بر آن داشت تا بنا به رسالت آرمانگراییِ انقلابی خود، نگرانی از این مسئله را به مجلس و دولت متذکر شویم که مبادا این لابی ها پنبه ای باشد برای بریدن سر آرمان های انقلابی و رای دادن مجلس به وزرایی که صالح نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *