چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف درباره ترکیب کابینه یازدهم:

میلی‌منفرد گزینه‌حداکثری جریان‌افراطی است

عملکرد نجفی در فتنه غیرقابل دفاع بود
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 305751
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای درباره کابینه پیشنهادی دولت تاکید کرد: میلی منفرد گزینه حداکثری جریان تندرو و افراطی است که در دوره‌های مختلف دانشگاه‌ها را به آشوب کشیدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای نکاتی را درباره کابینه پیشنهادی دولت مطرح کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پیرامون کابینه پیشنهادی دولت یازدهم

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بانگ رسای ملت شریف ایران در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر خلق حماسه سیاسی بود و در حالی رقم خورد که دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی آنها به زعم خود بنا داشتند با اعمال تحریم‌های فلج کننده مردم ایران را از شرکت در انتخابات دلسرد کرده و با کوبیدن بر طبل تحریم انتخابات، زمینه را برای جدایی بین مردم و نظام اسلامی ایجاد کنند. ملت شریف ایران صحنه مردم سالاری دینی را به صحنه تبعیت از ولایت تبدیل کرده و با خلق حماسه سیاسی زمینه را برای تحقق حماسه اقتصادی فراهم کردند.

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با انجام رسالت دینی و انقلابی خود گام اصلی را در تحقق حماسه سیاسی و تغییر نرم قدرت که به فرموده رهبری انقلاب یک منت الهی است، برداشتند و حال نوبت مسئولین است تا با انجام وظایف شرعی و قانونی خود گام نهایی را برای تکمیل حماسه سیاسی برداشته و شرایط را برای تحقق حماسه اقتصادی فراهم نمایند. در این برهه حساس، تشکیل کابینه‌ای از افراد صالح بار سنگینی است که بر دوش منتخب ملت و نمایندگان مردم قرار دارد و انتظار می‌رود مسئولین محترم با درک شرایط حساس کنونی و انتظارات مردم فداکار ایران در انجام تکلیف خود ذره‌ای کوتاهی نکرده و تمام تلاش و همت خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

در این زمینه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بر خود لازم می داند نکاتی را پیرامون کابینه معرفی شده، خدمت رئیس جمهور منتخب و نمایندگان محترم عنوان کند:

۱. از رئیس جمهور محترم ایران که با شعار اعتدال توانست اعتماد ملت ایران را جلب کند انتظار می‌رود تا در تمامی مراحل به این شعار مهم جامه عمل بپوشاند. در این میان تشکیل کابینه‌ای که نشانگر اعتدال باشد یکی از مهم‌ترین مراحلی است که می‌تواند نوید بخش پیگیری عملی رویه اعتدال در دولت یازدهم باشد. طبیعتا انتظاری که از رئیس جمهور در قبال شعار اعتدال و فراجناحی بودن می‌رود عدم به کارگیری افرادی است که در کارنامه سیاسی و حزبی خود سابقه افراطی‌گری و تندوری را دارند. متأسفانه برخی از وزرای معرفی شده در طول دوران مسئولیت خود و همچنین مقاطع گوناگون سیاسی به خصوص فتنه ۸۸ کارنامه‌ای افراطی و غیر قابل دفاع را از خود به جای گذاشته‌اند که در این زمینه از نمایندگان ملت انتظار می‌رود تا با دقت و هوشیاری از ورود چنین افرادی به کابینه‌ای که بناست به عنوان کابینه معتدل نقش آفرینی کند، جلوگیری نمایند.

۲. در جریان فتنه ۸۸ عده‌ای که خود را قانون مدار می‌دانستند، با عدم پذیرش نتیجه انتخابات، دست به آشوبهای خیابانی زده و فرصتی که آن انتخابات با شکوه برای نظام اسلامی ایجاد کرده بود را به تهدید تبدیل نمودند. پس از فتنه سال ۸۸ شاخص مهمی در دست ملت مسلمان ایران برای ارزیابی مسئولین و نخبگان سیاسی قرار گرفت. مطالبه و انتظاری که قشر دانشجو و نخبه کشور و همچنین عموم مردم ایران از نمایندگان خود دارند،عدم اعتماد آنها به کسانی است که یک بار عدم پایبندی و وفاداری خود را به اصول و ارزشهای انقلاب و نیز قانون اساسی ثابت کرده‌اند. متأسفانه در این زمینه نیز افرادی در بین وزرای پیشنهادی به چشم می‌خورند که کارنامه تاریکی را در دوران فتنه و آن آزمون بزرگ از خود به جای گذاشته‌اند. ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاهی در این زمینه را بر نمی‌تابد و خائنان به نظام و انقلاب هیچ‌گاه صلاحیت حضور در هیچ یک از مناصب نظام اسلامی را نخواهند داشت.

۳. یکی از مهم‌ترین شعارهایی که رئیس جمهور محترم برای حل مسائل کشور همواره بر آن تأکید می‌نمود مسئله شایسته سالاری بود. بدون شک یکی از محورهای مهم برای تحقق این امر، تناسب تخصص و تجربه افراد با مسئولیت پیشنهاد شده است. این تخصص می‌تواند خود را در سابقه و همچنین تحصیلات افراد نشان دهد که متأسفانه در مواردی افرادی به چشم می‌خورند که هیچ سابقه یا تحصیلاتی در زمینه مورد نظر نداشته و اساساً زمینه کاری یا تحصیلاتی متفاوتی را تجربه کرده اند. این امر در شرایطی که ۳۴ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در هر زمینه‌ای افراد متخصص و متعهد فراوانی تربیت شده‌اند، قابل قبول نیست.

۴. پویایی و نوآوری در هر سیستمی به واسطه گردش نخبگان در رده‌های بالای آن عینیت می یابد. و در صورتی که این گردش نخبگانی اتفاق نیافتد موجبات رکود و خمودگی را در سطوح کلان و راهبردی فراهم می‌آورد. از طرفی افرادی که عهده‌دار مسولیت وزارت می‌شوند بایستی بار اجرائی سنگینی را بر دوش بکشند که از لوازم قطعی آن دارا بودن روحیه تحرک و نشاط کافی برای انجام چنین مسئولیتی است. این در حالی است که میانگین سنی وزرای پیشنهاد شده قریب به ۶۰ سال است، بنابراین بیم آن می‌رود که نشاط و تحرک در این کابینه کمرنگ شده و خلاقیت و نوآوری جای خود را به محافظه کاری بدهد. البته بر همگان پر واضح است که استفاده از افراد جوان تر به معنای حذف اساتید با تجربه نبوده بلکه به معنای استفاده صحیح از ظرفیت این افراد در جایگاه‌هایی مانند مشاور است.

با توجه به اهمیت موضوعات علمی و ضرورت پرهیز از سیاست زدگی در این امور، همچنین لزوم جلوگیری از ورود جریانهای حزبی و سیاسی به عرصه آموزشی و تربیتی، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ فرهنگی و آموزشی کشور مطالبی را در مورد دو وزارتخانه مهم آموزشی و وزرای پیشنهاد شده یادآور می‌شود:

۱. در مورد وزارت آموزش و پرورش فردی که در سوابق خود جهت‌گیریهای تند سیاسی را دارد و در جریان فتنه ۸۸ عملکرد غیرقابل دفاعی را از خود به جا گذاشته است، نه تنها زیبنده کابینه اعتدال نبوده بلکه عرصه آموزش و پرورش کشور که وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم را برعهده دارد درگیر تندبادهای مخرب سیاسی کرده و نگاه‌های سیاست زده، لطمات جبران ناپذیری را به این عرصه وارد می کند. بنابراین مطالبه به حق جامعه فرهنگی و آموزشی کشور از نمایندگان ملت، عدم تساهل و تسامح در زمینه تایید وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌باشد.

۲. در صورتی که مدیریت وزارت مهم و راهبردی علوم، به فرد، گروه و یا طیف حاشیه‌ساز واگذار شود، بستر برای جولان فتنه‌گران فراهم خواهد شد که در این صورت صحنه دانشگاه که باید موتور محرک علمی کشور باشد گرفتار جنجال‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها شده و عناصر افراطی میدان دار خواهند شد. آیا می‌توان به کسی که در فتنه ۸۸ از عوامل تحصن و از مشوقین تحصن‌کنندگان در مسجد دانشگاه امیرکبیر بوده است، وزارتخانه علوم را سپرد؟ به نظر می‌رسد انتخاب چنین فردی برای وزارت علوم نه تنها با شعار اعتدال سنخیتی ندارد، بلکه دکتر میلی منفرد گزینه حداکثری جریان تندرو و افراطی است که در دوره‌های مختلف دانشگاه‌ها را به آشوب کشیدند. بنابراین به عنوان عضو کوچک جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور این خطر مهم را گوشزد کرده و از نمایندگان ملت می‌خواهیم با انجام وظیفه شرعی و قانونی خود، زمینه ورود چنین جریانهایی را به دانشگاه فراهم نیاورند.

والعاقبه للمتقین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من واقعا از آقای روحانی تعجب میکنم واقعا از مواضع انقلابی خودش بر گشته است یا اینقدر ضعیف شده است که حتی در مقابل تحمیل افراد کودتاگر بر کابینه اش نمیتواند مقاومت کند