يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نمایندگان در انتخاب وزرا باید جوابگوی امام زمان و خون شهدا باشند

رئیس جمهور؛ هدف اولین ضربه ورود فتنه گران به نظام
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 305437
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند و حتی افرادی که بوی فتنه می دهند، در هیچ یک از بخش های مدیریتی نظام جمهوری اسلامی جایی ندارند.
نمایندگان در انتخاب وزرا باید جوابگوی امام زمان و خون شهدا باشند
به گزارش جهان، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو صبح توس، در خصوص مهم ترین اولویت دولت یازدهم اظهار کرد: مهم ترین اولویت دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور، وفای به عهد و وعده های داده شده است.

آیت الله علم الهدی در خصوص رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت به مجلس نیز گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک موقعیت حساسی واقع شده اند و باید تلاش خود را برای دادن رای اعتماد درست به وزرای پیشنهادی به کار گیرند.

ضرورت توجه نمایندگان مجلس به توصیه مقام معظم رهبری

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در خصوص دولت یازدهم دو توصیه مهم دارند که نمایندگان مجلس باید به این دو توصیه رهبر انقلاب به طور کامل عمل کنند، تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس به یکی از این دو توصیه جامعه عمل پوشانند، توصیه دیگر بر روی زمین باقی خواهند ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از دستورات و توصیه های مقام معظم رهبری در این خصوص این است که باید به دولت یازدهم و رئیس جمهور کمک کرد تا هر چه زودتر کابینه دولت یازدهم شکل بگیرد.

وی با اشاره به دستور دوم رهبر انقلاب اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دستور دوم خود فرمودند که جریان های سیاسی در کشور واقعیتی هستند که باید پذیرفت اما فتنه را به هیچ عنوان نباید پذیرفت و کسانی که در جریان فتنه نقش داشتند، به هیچ وجه نمی توانند مدیریت نظام را عهده دار شوند.

ورود کسانی که بوی فتنه می دهند؛ به بدنه نظام ممنوع است

آیت الله علم الهدی با بیان این که تفاوتی میان ورود فتنه گران به هر مقام و پستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر کس در هر مقام و جایگاهی که می خواهد باشد، چه وزیر و چه معاون رئیس جمهور و یا هر فرد دیگری؛ مطلقا کسانی که بوی فتنه می دهند، نباید به بدنه نظام وارد شوند.

وی با بیان این که فتنه گران در یک دوره زمانی، دست در دست دشمنان خداوند، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دادند، عنوان کرد: این افراد اگر متوجه شدند که فتنه تحریک آمریکا و انگلیس است اما باز هم تسلیم دشمن شدند و دست در دست آنان دادند، صلاحیت این را ندارند که امروز عهده دار مدیریت نظام شوند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در صورتی هم که بصیرت لازم برای تشخیص فتنه را نداشتند، چگونه افرادی که دشمن شناس نیستند و بصیرت لازم برای تشخیص دشمنان نظام و مردم را ندارند، چگونه می خواهند زمام مدیریت نظام را در بخشی عهده دار شوند.

مجلسی ها به رئیس جمهور کمک کنند

وی ادامه داد: در هر حال مجلسی ها باید سعی کنند، ضمن این که به رئیس جمهور و دولت برای تشکیل هر چه سریعتر کابینه کمک می کنند، توجه داشته باشند کسانی که بوی فتنه می دهند، نباید در عرصه نظام، سکان مدیریت را در بعدی از ابعاد کشور را در دست گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که چگونه امکان دارد هم دستان دشمنان جمهوری اسلامی، مدیریت نظام را در دست بگیرد، تاکید کرد: از سوی دیگر اگر خوش بین باشیم و بگوییم این افراد نمی دانستند که فتنه تحریک و نقشه دشمنان است؛ چطور آن فردی که بصیرت نداشته که بفهمد این نقشه توطئه دشمنان است، در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی را عهده دار شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در اجرای دو فرمان مقام معظم رهبری در خصوص دولت یازدهم توجه ویژه ای به خرج دهند و درصورتی هم که در اجرای این دو رهنمود کوچکترین کوتاهی صورت گیرد، در برابر خداوند، ملت، دولت و رئیس جمهور مسئول هستند.

اولین ضربه ورود فتنه گران به نظام به رئیس جمهور وارد می شود

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: از سوی دیگر در صورتی که فتنه گران با انگیزه فتنه گری، وارد نظام شوند و بخواهند جریان فتنه را در خود نظام دنبال کنند، اول ضربه، به رئیس جمهور وارد خواهد شد و اولین ضرر آن باعث می شود که دولت از هم پاشیده و اهداف دولت از بین برود.

وی با اشاره به دوره ای که روحانی در سمت دبیر عالی امنیت ملی بوده فعالیت می کرد، عنوان کرد: رئیس جمهور در آن زمان حوادث ۱۸ تیر را به طور دقیق زیر نظر داشته و کاملا ناظر بودند و مشاهده کردند، آن کسانی که جریان ۱۸ تیر را به راه انداختند، از نظر سیاسی وابسته جریان دولت اصلاحات بودند، در عین این که از نظر سیاسی به دولت وابسته بودند، با این حال جریان ۱۸ تیر بزرگترین ضربه را به آقای خاتمی و وزرای دولت وی وارد کرد.

وی تصریح کرد: فتنه گران هنگامی که در اجرای منویات شوم سیاسی خود پیش بیایند، رعایت هیچ چیزی را نمی کنند و باعث زحمت برای دولت خواهند شد.

نمایندگان مجلس در یک عرصه امتحان الهی قرار گرفته اند

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: در حال حاضر و با اعلام اسامی وزرا پیشنهادی، کار انتخاب وزرای کابینه از دست رئیس جمهور خارج است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که در یک عرصه امتحان الهی قرار گرفته اند و باید توجه داشته باشند که پایشان نلغزد و دچار اشتباه نشوند.

وی افزود: در صورتی که پای فتنه گران با رای اعتماد نمایندگان به کابینه دولت باز شود، نمایندگان مجلس ابتدا در برابر پیامبر باید پاسخ گو باشند که سرنوشت دین خداوند را به دست چنین افرادی سپردند و پس از آن باید جوابگوی اهل بیت(ع)، امام زمان(عج)، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهدا باشند.

هرکدام از وزارت خانه ها از حساسیت خاصی برخوردارند

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شرایط کشور در حال حاضر به گونه ای است که هر کدام از وزارت خانه ها از حساسیت خاصی برخوردارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وزارت خانه ای مهم تر از سایر وزارتخانه هاست که بیشتر با اموال ، دماع، جان و مال مردم و همچنین کیان کشور مرتبط است.

آیت الله علم الهدی در پایان با بیان این که نمایندگان باید این حساسیت را در رای اعتماد خود به وزرای پیشنهادی در نظر بگیرند، خاطر نشان کرد: یک چنین وزارت خانه ای به مراتب از اهمیت بالاتری برخوردار است تا وزارتخانه ای که وظیفه اش تنها توسعه زندگی مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از نظر اقاي علم الهدي اقايان هاشمي و روحاني هم جزو ساكتين فتنه بوده اند لذا مخالفت ايشان و همفكرانشان با بعضي وزراي پيشنهادي طبيعي است