يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

عملکرد چهار وزیر پیشنهادی قابل دفاع نیست

مجلس به حامیان جریان فتنه رای نمی‌دهد
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 305425
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با برخی از اسناد و مدارک می توان به مخالفت با برخی از وزرای پیشنهادی در مجلس پرداخت، گفت: براساس این اسناد، مجلس به حامیان فتنه رای نخواهد داد.
به گزارش جهان، مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رویکرد مجلس برای رای اعتماد به کابینه یازدهم، گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند با همان معیارهایی که روحانی در خصوص‌ اعتدال، کارآمدی و شایسته‌سالاری اعلام کرده است، وزرای پیشنهادی را نقد کنند.وزرا پرچمدار نظام جمهوری اسلامی هستند. از این رو اگر فردی در گذشته دچار سستی شده باشد صلاحیت وزرات را ندارد. ما در انقلاب حوادثی همچون دفاع مقدس، فتنه ۷۸ و ۸۸ را گذراندیم و وزرای پیشنهادی حتما باید مواضع شفافی را در قبال این حواث مهم داشته باشند و در غیر این صورت نمی‌توانند پرچمدار دولت و نظام باشند.

وی با بیان اینکه نمایندگان برای دوره چهار ساله وزرا را انتخاب و وارد کابینه می‌کنند، اظهارداشت: وزرا باید از هرگونه فساد اقتصادی دوری کنند. علاوه بر این متاسفانه در بین وزرای پیشنهادی سه،چهار نفر موضع خود را در قبال فتنه بصورت روشن بیان نکرد‌ه‌اند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه عدم رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی سیاسی نیست و آنها باید براساس سند و مدرک مخالفت خود را اعلام کنند، افزود: بنده به نمایندگان مجلس می‌گویم که باید با مدرک به عنوان مخالف در صحن علنی مجلس صحبت کنند. وگرنه اینگونه احساس می‌شود که مخالفت نمایندگان با عده‌ای از وزرای پیشنهادی سیاسی است. با مدرک و سندهایی که موجود است، می توان به مخالفت با برخی از وزرای پیشنهادی پرداخت. عده‌ای از آنها مسئول ستاد انتخاباتی یکی از فتنه‌گران در انتخابات سال ۸۸ بودند و در سال ۸۸ به نام تقلب آبروی نظام را بردند. این آقایان چرا در آن ایام موضع شفاف و روشنی اتخاذ نکردند؟ معتقدم مجلس به حامیان جریان فتنه رای نخواهد داد.

شاکری تاکید کرد: کسانی که حقوق ملت را پایمال کرده‌اند، از جایگاهی برخوردار نیستند و نمایندگان مجلس به خوبی این را می‌دانند.

وی به انتقاد از برخی از وزرای پیشنهادی پرداخت و گفت: در این راستا می توان از وزرای پیشنهادی خارجه، راه، کار و نفت اشاره کرد.مواضع وزیر پیشنهادی خارجه در حوزه خود ضعیف است. همچنین فردی که برای وزرات راه معرفی شده مواضعی روشنی در خصوص دفاع از نظام و فتنه اتخاذ نکرده که به زنگنه هم همین انتقاد وارد است.

منتخب شورای شهر تهران تاکید کرد: بنده اطلاع دقیقی از رویکرد و مواضع وزیر پیشنهادی علوم ندارم، اما شنیده‌ام که او نیز مواضع مشخصی در ایام فتنه اعلام نکرده و بدون شک نمایندگان با جدیت عملکرد این افراد را بررسی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *