پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

روایت بي‌بي‌سي از بحران در بحرين

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب: 305092
شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: بحران سیاسی در بحرین تشدید شده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، به گزارش این شبکه، فعالان بحرینی با وجود هشدارهای مقامات دولتی این کشور تاکید کردند روز چهارشنبه در این کشور دست به نافرمانی مدنی می زنند. حمد بن عیسی شاه بحرین سه شنبه گذشته با صدور فرمانی برگزاری تظاهرات، تجمع و تحصن را در شهر منامه پایتخت ممنوع اعلام کرد.

سعد الدوسری گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: همچنان درگیری های سیاسی در بحرین بر صحنه سیاسی و اجتماعی این کشور سایه انداخته است. جنبش تمرد بحرین فرمان شاه بحرین را به چالش کشید و از طرفداران خود دست به نافرمانی مدنی بزنند و مغازه های خود را روز چهارشنبه چهاردهم اوت جاری تعطیل کنند. بحرین شاهد درگیری میان دولت و مخالفان این رژیم است و یکی از مهم ترین میدان های این درگیری در پایگاه های اینترنتی است. در حالی که گروه های مخالف از اینترنت برای اقدامات تحریک آمیز علیه دولت استفاده می کنند، وزارت کشور بحرین فعالان این کشور در این پایگاه های اینترنتی را به اتهام تلاش خشونت آمیز برای تغییر رژیم بازداشت می کند. شماری از فعالان بحرینی به اتهام مدیریت پایگاه های اینترنتی که خواهان برگزاری تظاهرات شده است،بازداشت شدند.

وزارت اطلاع رسانی بحرین نیز شماری از پایگاه های اینترنتی را فیلتر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد « این پایگاه های اینترنتی خشونت و اقدامات تروریستی را تشویق می کردند و برخی از سازمان ها و احزابی این پایگاه ها را مدیریت می کنند در عرصه جهانی در فهرست سازمان های تروریستی قرار دارند.»

اخیرا پارلمان بحرین تصمیماتی را علیه استفاده تحریک آمیز و غیر قانونی از پایگاه های اینترنتی اجتماعی اتخاذ کرده است. بر اساس این تصمیمات هر شهروند بحرینی که اطلاعات نادرستی در اختیار طرف های خارجی قرار دهد و به ثبات و امنیت بحرین ضربه بزند، مجازات خواهد شد. تا زمان برگزاری تظاهرات در روز چهارشنبه، آرامش شکننده ای در بحرین مشاهده می شود و ممکن است هر حادثه ای در این کشور رخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *