جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲۲
۵۵

واکنش دیوان عدالت اداری به بخشنامه جنجالی جهانگیری

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 304987
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بخشنامه جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهور در زمینه توقف اجرای طرح مهر‌آفرین قطعاً مغایر قانون است.
واکنش دیوان عدالت اداری به بخشنامه جنجالی جهانگیری
به گزارش جهان، حجت‌‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بخشنامه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد توقف اجرای طرح مهرآفرین اظهار داشت: آن‌طور که شنیدم این بخشنامه به‌نحوی صادر و ابلاغ شده که همه مصوبات دولت سابق را از تاریخ اول خرداد به بعد متوقف و اعلام کرده تا بررسی‌های لازم نباید اجرا شود.
 
وی ادامه داد: مصوبات هر دولتی اگر در چارچوب مقررات قانونی تهیه و ابلاغ شده با بخشنامه معاون اول نمی‌توان جلوی آن را گرفت. مصوبه دولتی وقتی فرآیند قانونی برای تصویب را طی کرده باشد یا باید رئیس مجلس مغایرت آن با قانون را اعلام کند و یا برای توقف آن شکایتی به دیوان عدالت اداری ارائه شود. در غیر این صورت نمی‌توان مصوبات دولت را از اعتبار انداخت.
 
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: موضوعی که آقای جهانگیری به‌صورت بخشنامه صادر کرده قطعاً مغایر قانون است و رئیس جمهور یا معاون اول وی حق جلوگیری از اجرای آن را ندارند و اگر بخواهند تغییری در مصوبات ایجاد کنند یا باید در هیئت دولت این کار صورت گیرد و یا از طریق مجلس و شکایت به دیوان عدالت آن را پیگیری نمایند.
 
منتظری با بیان اینکه این اقدام روش صحیحی نیست خاطرنشان کرد: اگر دولت جدید احیاناً به برخی مصوبات دولت قبلی ایرادی دارد راهکارهای قانونی آن مشخص است که یا این اصلاح در هیئت دولت صورت گیرد و یا درخواست ابطال آن را از طریق مجلس و یا دیوان عدالت اداری ارائه کنند اما در هر صورت این درست نیست که از طریق بخشنامه معاون اول جلوی اجرای مصوبات را بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به به بي قانوني ازهمين ابتدا! ‏!‏
متاسفانه هنوز سر کار نیامده روش های غلط خود را شروع کرده اند...
یک دولت از این سر بوم در حال افتادن بود این دولت از اون سر بوم...
این بده!!!
عسکری
ای کاش همه در عمل ( و نه در حرف ) تابع قانون باشیم.
حسین رضا
ما نمی دونیم کی قانون می دونه کی قانون نمی دونه!!!
خداییش ما که موندیم اینا مشاور حقوقی دارند یا ندارند؟؟؟
Australia
اینها مشاور حقوقی دارند ولی نیاز به مشاور اخلاقی دارند
شما ها دیگه دم از اخلاق نزنید ...........
Iran, Islamic Republic of
مگه یادتون نیست آقای روحانی میگفت من حقوق دانم سرهنگ نیستم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اعتدال یعنی اجرای قانون!!!!!!!!!
لاریجانی کجاست تا دوباره دخالت ولغو کند البته لغو مصوبه فقط مال دولت احمدی نزاد بود دوستان ماه پشت ابر نخواهد ماند احمدی نزاد انصافا مظلوم واقع شد
دوباره کشور را به آشوب میکشند فتنه گرها
اولین بخشنامه ی دولت اعتدال برابر شد با بی قانونی
خدا آخرش رو بخیر کنه
باقری
به عنوان یک سرهنگ به دوستان حقوق دانم می گویم قانون مدار باشید مردم در مورد همه ی ما قضاوت خواهند کرد
خدا ب خیر کنه
Netherlands
ملت ایران پای دفاع از تک تک مصوبات دولت دکتر احمدی نژاد که با همه ی انتقادات عطر ناب اصولگرایی داشت جان می دهد
من یک حقوقدانم سرهنگ نیستم !!!!!!!!
ﻣﻴﺜﻢ
Iran, Islamic Republic of
ﺳﺎﻟﻲ ﮐﻪ ﻧﮑﻮﺳﺖ ﺍﺯ ﺑﻬﺎﺭﺵ ~ﻳﺪﺍﺳﺖ.
مهدی
این از اولیش !!!!!!!!!!!!!!!
سالی که نکوست از بهارش پیداست .
sina
Iran, Islamic Republic of
آن مرد با داس آمد...
برده دوران هاشمی و خاتمی
ما نیروهای شرکتی دوران اقایان هاشمی و خاتمی برده بودیم و احمدینژاد اومد مارو ازاد کرد و حالا دوباره اقایان اومدن میگن به برد نیازمندیم کی شما رو ازاد کرده؟ما گناه داریم اقای قانون مندشما که سرهنگ نیستی؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من موندم بی قانونی به چی میگن؟! اصلا منظورشون از قانون چی هست؟! شاید اینه که خودشون قانون هست یا منظورشون مصوباتی هست که دوستانشون داشتن و اونهایی که جناح رقیب تصویب کرده غیر قانونی هست!
ولایت مدار
خدا عاقبت ما را به خیر کند
کسانی که دولت قبلی را قانون گریز مینامیدندحالا خود ناقض قانون هستند امیدوارم اعتدال واقعی صورت بگیرد نه مثل کنفراس مطبوعاتی که نوبت به روزنامه های راستی نداند
اما در زمان اقای دکتر احمدی نژاد به همه روزنامه ها نوبت میدادند
متاسفانه خبر نگار مشرق واعتماد به دوروغ دولت قبل را به سانسور مطبوعاتی متهم میکند
من حقوقدانم نه سرهنگ!
حتما با دقت بخوا
ایکاش شما هم مثل سرهنگ و سردارانی همچون باکری ، همت ، بابایی ، و... باشی که با شهامت و اقتدار در مقابل نظرات تحمیل کننده و زورگویانه برخی از آقایان به ایستی مانند آن اسطوره ها که در قبال حرف زور دشمنان از جانشان گذشتند.!!!!!
بگو خب.
سرهنگ
Iran, Islamic Republic of
من سرهنگم نه حقوقدان
محمود
چرا جلوی استخدامیهایی ک در سال 90 ابلاغ شده و در خرداد 91 ثبت نام صورت پذیرفته و در سال 92 ازمونش برگزار شده و اعلام ننتایج صورت پذیرفته گرفته میخواد بشه ، این بی قانونی ها چه معنی میده ... این دولت دولت تدبیر و امید است ویا بی تدبیری و ناامیدی جوانان ؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
جناب ایشان بنا بود وزیر دادگستری پیشنهاد شوند چون نشدند مثل اینکه حالا بنای ناسازگاری گذاشته اند
بخشنامه جهانگیری گفته آنهایی که مراحل قانونی را طی نکرده اند متوقف شوند.
iman
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: موضوعی که آقای جهانگیری به‌صورت بخشنامه صادر کرده قطعاً مغایر قانون است و رئیس جمهور یا معاون اول وی حق جلوگیری از اجرای آن را ندارند و اگر بخواهند تغییری در مصوبات ایجاد کنند یا باید در هیئت دولت این کار صورت گیرد و یا از طریق مجلس و شکایت به دیوان عدالت آن را پیگیری نمایند.
سرور
وزیر دادگستری با نظر رییس قوه قضاییه مشخص می شود نه رییس جمهور.
حامی حقوقدان.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اين اولين كار دولت تدبير واميد بود
انگ هایی که به دولت احمدی نژاد در مورد "قانون شکن " بودن زدن همه سیاسی و مغرضانه بود ! این گزاره در این دولت به خوبی ثابت می شود.
کمال
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایت کنه. از همین الآن شروع شد!
محمد
Iran, Islamic Republic of
اه این بخشنامه عید رو به کاممون تلخ کرد.خدایا خودتون بهمون کمک کن
کرم
بخدا تلخترین عید عمرم شد ما چه گناهی کردیم یه سال و نیم برا یه ازمون خوندیم حالا یکی از اون ور بیاد ناامیدمون کنه
اگر در لایحه بودجه پیش بینی نشده باشد بودجه انرا که میخواهد بدهد ضمن اینکه بهتر از این میشد اظهار نظر کرد
این هم از شعار اعتدال!!!
غصه ناک
بچه ها من به همین ماه رمضون و عید فطر قسم که فقط و فقط با زحمت خودم و دعای دیگران و نذر ونیاز قبول شدم هرگز تو عمرم این ظلم رو فراموش نمیکم این بزرگترین ظلم تاریخ بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسفم
خدایا مملکت ما انقدر همه چی آرومه من چقدر خوشالم بود که هموووووووووووووون اول بسم الله دست گذاشتن رو استخدام چهارتا جوون بذبخت مظلوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ای حقوق دان!!!!؟
رضا
بعنوان نیروی قراردادی بعد از حدود 5 سال دلمون خوش بود با تلاش دکتر احمدی نژاد امنیت شغلی مون بالا میره، که با تدبیر دولت جدید فهمیدیم خوابی بیش نبود خداوند عاقبت همه رو با این ادامه دولت اصلاحات به خیر کنه، چون آبدارچی های ادارات نیز از تغییرات در امان نخواهند بود.
samir
Iran, Islamic Republic of
البته من با یه چیز موافقم
در خیلی از دستگاهها از جمله استانداری ها و استانداری استان ما از ایتدای امسال یه تعداد نیرو گرفتن تحت عنوان قراردادی (از اون نور چشمی ها ) گرفتن و بعد در فاصله یک ماه همه اوها رو پیمانی کردن قبل از پایان دولت آقای احمدی نژاد ، ما انتظار داریم با این نوع از استخدامی ها که کم هم نیست برخورد بشه و جلوشون رو بگیرن نه استخدامی هایی که با ازمون بوده .
shahab
اصلا این جهانگیری تا حالا کجا بوده که حالا اومده می خواد این همه جوان رو ناامید کنه؟ اقای روحانی یادت باشه که با رای چه کسانی اومدی سر کار!!! این چهار سالم می گذره دوباره گذر پوست به دباغ خونه می افته! منم استخدامی پونصد هزار نفر رو قبول ندارم اما این بیست سی هزار نفری که قبول شدن رو دیگه نه اخلاقی نه وجدانی درست نیست ناامید کرد. بیست هزار نفر یعنی شهری بیست سی نفر که به نسبت افراد مسنی که در حال بازنشسته شدنن هیچی نیست.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چی باید گفت ، که کسی هست از ما طرفداری کنه یا نه.بعد مدتها یک آزمون قبول شدیم ، یکی دیگه میگه : همشون غیر قانونیه!
یاسر
بابا روحانی که گفته بود من حقوقدانم نه سرهنگ این دیگه چه حقوقدانی است که به معاونش تسلط نداره لابد مفهوم حقوقدان بودنش هم مثل اعتدالش نیاز به توضیح داره
از الان بیقانونی شروع بشه وای به آخرش!!!!فقط خدا به دادمون برسه
هادی
پس تکلیف ما که مصاحبه رفتیم دادیم چیه
نسترن
سالی که نکوست از بهارش ...؟!!!!!
واقعاً چطور ممکنه اخه؟
این همه آدم، آزمون کتبی رو پشت سر گذاشتن، رفتن برای مصاحبه، کلی امید پیدا کردن که ، به زودی شغلی پیدا میکنند و زندگی شون رنگ خوشی به خودش میگیره !
بعد یهو، این همه امید رو نا امید میکنند؟!!!!
چطور دلشون میاد؟ این اسمش " تدبیر و امید" واقعاً؟!!!
این کلید، جز باز کردن، قفل هم میکنه؟ درسته ؟!!
اولین بخشنامه دولت، بدترین بخشنامه تمام عمرم بود !!!!!!!!!!!!!!
مبین
Iran, Islamic Republic of
از آقایان مسئول در مجلس تقاضا مندیم از همین ابتدا جلوی بی قانونی را بگیرند چرا که اگر جلوی این کار این دولت نایستند چراغ سبز بی قانونیهای دیگر دولت میشوند . مهم تر از ارزانی اجناس ،رفع مشکل بیکاریست خواهشا نادیده نگیرید
Iran, Islamic Republic of
یادمه برخی طرفداراش به ((( احمدی نژاد میگفتن بیسواد و قانون شکن)))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا دستشون رو رو کرد اول کار
مهدی
اتوبوس فتنه گران 88 در راه است...
سعید
با این مصوبه معاون اول دکتر روحانی امید از کل جونای مملکت گرفته شده کسایی که می خواستن ازدواج کنن سروسامون بگیرن ،این دولت قراربود دولت امید برای مردم باشد ازهمون اول بذر ناامیدی رو کاشت تومملکت ،باهزارتابدبختی پول آزمون از مابیکارا میگیرن حالاکه موقعش شده بدبختمون کردن ،خواهشمندم به داد ما برسید نذارید میلیونها از جوانای این مملکت که میخوان کار کنن وتشکیل خانواده بدن نامید بشن
بیکار
Iran, Islamic Republic of
اگه این ها (دولت ها ی جدید و قدیم ) با هم مشکل دارن چه ربطی به این جوونهای بدبخت و بیکار داره؟ همه چی طبق آزمون و مصاحبه و بقیه مراحل استخدامی قانونی طی شده چه دلیل داره کنسل بشه؟
ای خدا برس بدادمون
حسن
فقط با شعار آمده‌اند و ديگر هيچ ...
ظاهراً معني اعتدال را بايد از نو در لغت نامه‌ها باز تعریف کرد! ...
امید
استخدامی های که در خردادماه 91 ثبت نام بعمل آمده ودر سال 92 آزمون برگزار شده و اعلام نتایج شده و در آزمون پذیرفته شدیم و در ادارات و سازمانها پرونده سازی و گزینش شدیم حالا اومدند مانع تراشی میکنند دولت تدبیر و امید بخدا ناامید شدیم خدایا تو کمکم کن که لایق کمک کردن هستی از این ها که ناامید شدیم
تت
آقای روحانی ما به شما امید داریم لطفا به معاونت تذکر بده
داغدار و نا امید
جناب دکتر روحانی ما به شما رای دادیم.با هزار امید وآرزو.خواهشن جلوی استخدام کسانی که با آزمون وضوابط قانونی قبول شده اند نگیرید.
یادتان باشد دولت شما تدبیر و امید است نه نا امیدی!