يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ادعای جدید رسانه انگلیسی علیه ایران

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 304969
روزنامه دیلی‌تلگراف در مطلبی مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای نشان داده ایران در حال ساخت سایت جدیدی برای پرتاب موشک به منظور آزمایش راکت‌های سوخت جامد است که سریع‌تر پرتاب می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه «دیلی‌تلگراف» در مطلبی به نقل از تحلیلگران نظامی مدعی شده که ایران سایت جدید برای پرتاب موشک ساخته است که احتمالا برای آزمایش موشک‌های بالستیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
بر اساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای از ساخت این سایت، ماه گذشته گرفته شده‌اند که نشان می‌دهد برج 23 متری‌ای بر روی سکوی پرتاب قرار گرفته‌ است.
 
روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از تحلیلگران نوشت: از آنجاییکه این سایت جدید در نزدیکی اولین مرکز فضایی ایران در شمال استان سمنان قرار دارد، این سایت برای آزمایش موشک‌های بالستیک طراحی شده است نه برای پرتاب موشک‌های فضایی.
 
متیو کلمنت، سردبیر مجله «ارزیابی‌های امنیتی و نظامی IHS» در این باره گفت: این سایتی که هنوز تکمیل نشده، فاقد هر گونه تاسیساتی برای ذخیره سوخت مایع مورد نیاز راکت‌هایی است که ماهواره پرتاب می‌کنند که این امر نشان می‌دهد، این سایت برای موشک‌های بالستیک ساخته شده که از سوخت جامد استفاده می‌کنند.
 
کلمنت گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون دارای مرکز فضایی در سمنان یعنی یکصد مایلی این سایت جدید است و گفته شده، مرکز جدید دیگری در چابهار در حال ساخت است. ساخت سایت سوم زیاده‌روی به نظر می‌رسد به ویژه اینکه به خاطر تحریم‌های غربی، اقتصاد ایران آسیب دیده است.
 
وی افزود: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این سایت که در 25 کیلومتری شاهرود در حال ساخت است، تاسیسات هسته‌ای باشد.
 
«شاشانک جوشی»، یک محقق انگلیسی نیز در این باره گفته: راکت‌های سوخت جامد سریع‌تر از راکت‌های سوخت مایع پرتاب می‌شوند. یکی از دلایلی که چرا برنامه موشکی ایران به کندی پیشرفت می‌کند، مشکلات سوخت جامد است. آزمایش این موشک‌ها دشوار است. از سوی دیگر، تا زمانی که موشک‌ها را آزمایش نکنید، نمی‌توانید آنها را ارتقا بدهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *