شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

عکس هوایی از«مسجدالاقصی»

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۵۶
کد مطلب: 303335
عکس زیر که به صورت هوایی از محوطه ی تاریخی «حرم شریف» و اطراف آن برداشته شده است، «مسجد اقصی» و «مسجد گنبد صخره» را از زاویه ای بدیع و چشم نواز، به تصویر کشیده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، «مسجدالاقصی»، یکی از دو مسجد مقدس در اسلام که در قرآن کریم به صراحت نام آن برده شده است، مکانی است در سرزمین فعلی «فلسطین». این مسجد که نخستین قبله گاه مسلمانان نیز به شمار می رود، مدتی پس از بعثت حضرت رسول(صلوات الله علیه) به دلیل حاکمیت کفار بر «شامات» ویران و با خاک یکسان شده بود. پس از فتح «فلسطین» به دست سپاهیان «اسامه بن زید»، خلفای مسلمان، اقدام به بازسازی و احیاء این مسجد نمودند. در حال حاضر، در شهر «بیت المقدس»، در مکانی که با نام «حرم شریف» شناخته می شود و به وسیله ی دیوارهایی تاریخی، از سایر قسمت های شهر جدا شده است، بنای «مسجد اقصی» و «مسجد گنبد صخره» قرار دارد. این منطقه و تمامی شهر «بیت المقدس»، نزدیک به نیم قرن است که تحت اشغالِ رژیم صهیونیستی قرار دارد.

عکس زیر که به صورت هوایی از محوطه ی تاریخی «حرم شریف» و اطراف آن برداشته شده است، «مسجد اقصی» و «مسجد گنبد صخره» را از زاویه ای بدیع و چشم نواز، به تصویر کشیده است. مسجدی که گنبدی سبز رنگ دارد،  «مسجد اقصی»(قدس شریف) و مسجدی که دارای گنبد طلایی رنگ است «مسجدِ گنبدِ صخره» نامیده می شود. منطقه ی مستطیل شکلی که با دیواری به جا مانده از دوران حاکمیت عثمانی، احاطه شده است، با عنوان «حرم شریف» شناخته می شود.


روز جهانی «قدس»، که «بیت المقدس» و «مسجد اقصی» را به عنوان نمادی از مقدسات اسلامی، پاس می دارد، به ابتکار حضرت «امام  خمینی» در سال 1358، معین گردید تا همه ساله مسلمانان جهان، با گرامی داشت این روز، «آرمان رهایی سرزمین های اسلامی» از سلطه ی صهیونیست ها را زنده نگاه دارند.
 به امید آزادی قدس و کعبه و کربلا
https://jahannews.com/vdcexx8xnjh87xi.b9bj.html
jahannews.com/vdcexx8xnjh87xi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کربلا که دست اسرائیل نیست آزاده بشه. دست ملت و دولت شیعه عراقه و به همین خاطره که ایرانیان حضور نامحدودی در کربلا و نجف کارند. مراسم هر ساله اربعین خود گواه بر این است که کربلاو نجف کاملاً آزاد و در دسترس مردم شیعه ایران قرار داره